Pagina 54 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 10:28
door MetroRET
Excuus. Ik weet al waar nummer 46 is gebleven:
De 8711 :oops:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 10:48
door Durashift
cassie127 schreef:Heb wel het gevoel dat er ergens een mening in het artikel zit
Er komen nieuwe (volgens NS comfortabele) stoelen, modernere verlichting en oplaadvoorzieningen in eerste en tweede klas
Tja, men (jij) kan dit framen als een mening van de NOS. Zo lees ik het niet. Het is de toekomst, de auteur weet niet hoe het eindresultaat zal zijn en neemt dus de argumentatie van de NS over.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 11:28
door ArrivaBas
De 8728 rijdt met 5 bakken uit de 8629. De ABv3/4 van dit stel heeft als try-out gediend voor VIRMm1 na een brand.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 12:02
door Michael
En de 8744 is toch de 9544 geworden na een brand?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 12:05
door Meltrain
MetroRET schreef:Excuus. Ik weet al waar nummer 46 is gebleven:
De 8711 :oops:
Dat zegt mij eerlijk gezegd nog niks. :P

Hoewel ik vanuit de NS wel kan begrijpen dat VIRM 2/3 ook wordt verbouwd, vind ik het zelf momenteel het meest comfortabele VIRM.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 12:17
door MetroRET
Michael schreef:En de 8744 is toch de 9544 geworden na een brand?
Dat maakt het er geen stel minder op, alleen 2 bakjes minder.

Meltrain schreef:
MetroRET schreef:Excuus. Ik weet al waar nummer 46 is gebleven:
De 8711 :oops:
Dat zegt mij eerlijk gezegd nog niks. :P

Hoewel ik vanuit de NS wel kan begrijpen dat VIRM 2/3 ook wordt verbouwd, vind ik het zelf momenteel het meest comfortabele VIRM.

De 8711 is de stam die in april 2012 betrokken was bij de frontale botsing in Amsterdam met SLT 2658.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 13:23
door Aking
En die is compleet gesloopt? Of ge-om-ver-herbouwd?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 14:33
door ArrivaBas
De 8711 heeft tijdelijk met de bij de aanrijding in Maarheeze beschadigde kopbak van de 9582 gereden. De originele kopbak is nog steeds in herstelling volgens Railwiki.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 20:47
door MdJ
Nouja, rondrijden... De kopbak die tijdens de botsing achterop reed is hersteld, de overige bakken zijn met de kopbak van de 9582 opgeslagen in Amersfoort.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 22:25
door VIRM
Nu maar even hopen dat ze bij de eerstvolgende reeks niet dezelfde stoelen erin zetten als bij het huidige VIRMm...

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 01 mar 2018, 22:40
door Meltrain
Het zou me verbazen als er voor andere stoelen wordt gekozen dan degene die in DDZ en VIRMm worden gebruikt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 00:09
door Lange_Dre
De NS heeft het over comfortabelere stoelen, dus ik mag hopen dat ze voor een ander type stoel gaan voor de tweede reeks vernieuwde VIRM's. :lol:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 00:24
door Aking
Kun je rekenen? :')

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 00:43
door Hainje
Het antwoord kun je denk ik wel op twee vingers natellen. :D

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 04:31
door Suus
Lange_Dre schreef:De NS heeft het over comfortabelere stoelen
De huidige verbouwing krijgt een 7,7 van de reizigers, dus voor NS zal er weinig reden zijn een andere stoel te kiezen.

Omdat ze wat dunner zijn dan de huidige VIRM-stoelen kan de beenruimte vergroot worden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 07:23
door MetroRET
Ook een apart detail, als men op 242 bakken komt, zal men de 8629 weer gaan hervormen (5 v/d 6 bakken zitten nu in stam 8728) en komt er dus een 9528 van waarschijnlijk oorspronkelijke bakken van die 8728.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 11:39
door JWM
Waar halen jullie al die informatie vandaan over specifieke stellen?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 11:44
door MetroRET

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 11:46
door JWM
Misschien een idee om de discussie daarover dan ook op Somda te voeren? (y)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 13:18
door MetroRET
En waarom zou dat hier ook niet kunnen worden gevoerd. :|

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 17:29
door Zugführer
Het is inderdaad geen probleem om hier over materieelprojecten bij de NS te discussiëren.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 18:28
door reisthijs
JWM schreef:Misschien een idee om de discussie daarover dan ook op Somda te voeren? (y)
Misschien een idee als zuurpruimen niet reageren in topics die ze niet interesseert? :pos:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 19:17
door trolly
:shock:

Nee zeg, maak het nou een beetje! Dat is mijn voornaamste bestaansreden :Y

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 20:02
door AppleMoose
reisthijs schreef:
JWM schreef:Misschien een idee om de discussie daarover dan ook op Somda te voeren? (y)
Misschien een idee als zuurpruimen niet reageren in topics die ze niet interesseert? :pos:
Misschien een idee om niet te reageren op reacties die je niet aanstaan? En misschien is het ook wel een idee om niet meer op iemand te reageren als het beheer zich er al over heeft aangesproken? :pos:

De vraag die hij stelt vind ik nog zo gek nog niet. Ik vond het een interessant topic maar het begint een beetje af te glijden naar een topic voor nummertjesfetisjisten... Je ontkomt er niet aan om hier en daar wat nummertjes te noemen, maar balans is het toverwoord...

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 21:19
door Zugführer
Ik ben het met alle punten van Ronaldussen hierboven eens.
Af en toe een nummertje noemen moet geen probleem zijn, maar speculeren over nummers van toekomstige treinstellen heeft weinig zin.
Nu graag weer verder met de inhoud.