Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
KM46
Berichten: 10932
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Wo 02 Mei 2018, 21:45

Oké ... prima ... bedankt :pos: :wink: . Zelf zat ik meer te denken aan de nieuwe intercity treinstellen die de NS besteld heeft.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11578
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Wubbo » Wo 02 Mei 2018, 21:47

Suus schreef:Als DD-AR ergens in de loop van 2019 definitief uit dienst gaat, gaan de bijbehorende locomotieven ook mee. Dan zijn de 8 van NSI de enige die vervanging nodig hebben.
Gaat DDM tegen die tijd ook uit dienst? Daar rijden ze ook nog mee.

Dennenboom
Berichten: 728
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Dennenboom » Wo 02 Mei 2018, 22:04

MetroRET schreef:Google, of in dit geval wikipedia, is je vriend. :mrgreen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig)

Daar staat ook dat ze in Nederland kunnen rijden. De oplossing voor alle issues met Belgisch materieel op de grensbaanvakken en zelfs een alternatief voor de ICNG-Benelux?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5611
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 02 Mei 2018, 22:11

KM46 schreef:Oké ... prima ... bedankt :pos: :wink: . Zelf zat ik meer te denken aan de nieuwe intercity treinstellen die de NS besteld heeft.
dat is ICNG.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37337
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Do 03 Mei 2018, 07:29

Bij M7 heb ik toch het idee: eerst zien, dan geloven. Volgens mij is het zonder 1,5 kV besteld, en moderne treinen houden niet zo van onderspanning.

Wubbo schreef:
Suus schreef:Als DD-AR ergens in de loop van 2019 definitief uit dienst gaat, gaan de bijbehorende locomotieven ook mee. Dan zijn de 8 van NSI de enige die vervanging nodig hebben.
Gaat DDM tegen die tijd ook uit dienst? Daar rijden ze ook nog mee.

Volgens mij verdwijnt dat pas als VIRM volledig uit revisie is. Aangezien er recent een aankondiging was dat er nog een bouwserie gereviseerd zal worden, denk ik dat ze er in Noord-Holland voorlopig nog niet vanaf zijn.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6362
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor regenmaker » Do 03 Mei 2018, 07:56

Stadsbus schreef:NS gaat Vectrons leasen *trein* hier ,hier & hier


Die Vectrons kunnen ook in Duitsland rijden volgens het eerste artikel, maar er gaat nog steeds vastgehouden worden aan de locwissel. In ieder geval tot 2021.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 2 september 2018)
Grote wijzigingen en opening centraal busstation Wuppertal 25 november 2018.
WSW Video's

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4446
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor ArrivaBas » Do 03 Mei 2018, 08:41

Hainje schreef:
marvinkok schreef:De laatste keer dat men in wagons van Nederland naar Duitsland ging is toch al zo'n 75 jaar geleden...

Bakken worden door reizigers toch ook gewoon wagons genoemd?

Ik ben serieus een keer op de vingers getikt, omdat ik personenrijtuigen met wagens aansprak. Dat was op Somda, dus dat maakt verder niet uit. :')
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Bemined
Berichten: 1617
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Bemined » Za 05 Mei 2018, 12:02

Suus schreef:
Wubbo schreef:Gaat DDM tegen die tijd ook uit dienst? Daar rijden ze ook nog mee.

Volgens mij verdwijnt dat pas als VIRM volledig uit revisie is. Aangezien er recent een aankondiging was dat er nog een bouwserie gereviseerd zal worden, denk ik dat ze er in Noord-Holland voorlopig nog niet vanaf zijn.

Met SNG verdwijnen als het goed is de laatste intercity's die als stoptrein rijden (ICM in de 6200/8100/9000 en DDZ in de 5600), het vrijkomende intercitymaterieel is al ruim voldoende om het DDM in de 3400 en 4500 te vervangen. Maar het zal natuurlijk ook afwachten zijn hoe de reizigersaantallen zich ontwikkelen.

MetroRET
Berichten: 1248
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor MetroRET » Za 05 Mei 2018, 12:16

Vraag me nog altijd af wat er dan in die drukke 5600 komt te rijden. Als dat kaartje nog altijd klopt is het SNG, maar hoe daar alle reizigers voor de al volle DDAR6/DDZ8 inpassen is dan helemaal een goede vraag.

Bemined
Berichten: 1617
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Bemined » Za 05 Mei 2018, 13:14

Passen is geen probleem, kunnen zitten een ander verhaal :D

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » Za 05 Mei 2018, 20:08

Sowieso staat het traject Harderwijk - Utrecht al vermeld in de verkenningen als traject waar op termijn extra treinen nodig zijn omdat het bij reizigersgroei niet meer past.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Karl
Berichten: 3800
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Karl » Di 08 Mei 2018, 21:22

Over die Vectrons, waarom worden er 8 locomotieven 1700 vervangen door 12 Vectrons? 4 extra lijkt me bijvoorbeeld te weinig voor de gehele route Amsterdam - Berlijn, wellicht voor een slag Eindhoven - Aken?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1200
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor SLToilet » Di 08 Mei 2018, 21:37

Het kunnen ook twee andere dingen zijn:

- meer reservematerieel
- versterken Amsterdam-Keulen voor uurdienstregeling.
Instructie: als de deurknop groen wordt je een piepje hoort, kun je gaan drukken. Één seconde normaal drukken is echt voldoende. De knop wordt oranje/rood, vervolgens heel eventjes groen. Dan opent de deur voor je. Nog een prettige reis in de FLIRT!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37337
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Di 08 Mei 2018, 22:30

De IC Berlijn heeft 10 stammen, dus dat is twee reservelocomotieven.
Rame à l'approche

MetroRET
Berichten: 1248
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor MetroRET » Wo 09 Mei 2018, 07:55

https://www.nu.nl/binnenland/5257922/ns ... slijn.html

Vraag me af, van welke rijtuigen dit dan weer gevormd kan worden.

Lijn 45
Berichten: 1894
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Lijn 45 » Wo 09 Mei 2018, 08:53

Volgens de meest recente Rail Magazine zijn de eerste SGM-bakken gesloopt.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8269
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor webguy » Wo 09 Mei 2018, 09:01

Deze discussie loopt al in het IC Direct topic. Hier verder over SNG en ICNG.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37337
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Wo 09 Mei 2018, 11:58

Lijn 45 schreef:Volgens de meest recente Rail Magazine zijn de eerste SGM-bakken gesloopt.

Ja, dat waren slachtoffers van de toiletpyromaan.
Rame à l'approche

Jultar
Berichten: 188
Lid geworden op: Za 12 Mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Jultar » Wo 09 Mei 2018, 12:15

Niet echt nieuws volgens mij, maar in november/december dit jaar moet de eerste ICNG naar Velim gaan voor de eerste typetests. Op dit moment wordt er al druk gewerkt aan de eerste treinen.
Eerst gaat er uitgebreid in Velim getest worden en daarna komen de treinen ook naar Nederland voor de rest van de typetests.
Vervolgens moet de toelating rond komen met de toelatingstests (ja, dat zijn weer andere tests dan die van de typegoedkeuring) waarna in het voorjaar van 2020 de eerste treinen overgedragen kunnen worden aan NS, die daarna ook nog een heel testprogramma er op los gaat laten, waarna ook de opleidingen van start kunnen gaan. In het najaar zal er een proefbedrijf starten, waarna met dienstregeling 2021 de eerste treinen planmatig in de dienst moeten verschijnen.
Eerste lijnen die met de ICNG gaan rijden zijn de 900 en de 1000 serie. Later volgen de IC Den Haag - Eindhoven (2023) en als NS een verlenging van de concessie krijgt ook de IC Brussel.
De eerste lijnen met ICNG in niet-HSL dienst worden (maar niets is zo veranderlijk als het spoor) de IC Den Haag - Groningen/Leeuwarden en de IC Den Haag - Enschede.
Laatst gewijzigd door Jultar op Wo 09 Mei 2018, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

MetroRET
Berichten: 1248
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor MetroRET » Wo 09 Mei 2018, 12:51

Dienstregeling 2021 mag ik aannemen.
Drgl 2020 start natuurlijk al in dec. 2019.

Jultar
Berichten: 188
Lid geworden op: Za 12 Mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Jultar » Wo 09 Mei 2018, 13:10

Ho, typo. Uiteraard drgl 2021 :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37337
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Di 15 Mei 2018, 11:24

De productie van ICNG is gestart bij Alstom in Katowice: https://nieuws.ns.nl/sterk-staaltje-carbodybuilding/
Rame à l'approche

VIRM
Berichten: 4188
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor VIRM » Di 22 Mei 2018, 19:06

Jultar schreef:Niet echt nieuws volgens mij, maar in november/december dit jaar moet de eerste ICNG naar Velim gaan voor de eerste typetests. Op dit moment wordt er al druk gewerkt aan de eerste treinen.
Eerst gaat er uitgebreid in Velim getest worden en daarna komen de treinen ook naar Nederland voor de rest van de typetests.
Vervolgens moet de toelating rond komen met de toelatingstests (ja, dat zijn weer andere tests dan die van de typegoedkeuring) waarna in het voorjaar van 2020 de eerste treinen overgedragen kunnen worden aan NS, die daarna ook nog een heel testprogramma er op los gaat laten, waarna ook de opleidingen van start kunnen gaan. In het najaar zal er een proefbedrijf starten, waarna met dienstregeling 2021 de eerste treinen planmatig in de dienst moeten verschijnen.
Eerste lijnen die met de ICNG gaan rijden zijn de 900 en de 1000 serie. Later volgen de IC Den Haag - Eindhoven (2023) en als NS een verlenging van de concessie krijgt ook de IC Brussel.
De eerste lijnen met ICNG in niet-HSL dienst worden (maar niets is zo veranderlijk als het spoor) de IC Den Haag - Groningen/Leeuwarden en de IC Den Haag - Enschede.


De 700/1800 met enkeldeksmateriaal tussen Leiden en Den Haag? Dat wordt vast knus! :mrgreen: Maar zoals je zei: niets is veranderlijker dan het spoor.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13402
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Di 22 Mei 2018, 19:24

Dat rijdt er nu soms ook al, maar het is inderdaad best gezellig. :')
(Ik denk eigenlijk dat het tussen Leiden en Schiphol nog wel iets gezelliger is.)
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11578
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Wubbo » Di 22 Mei 2018, 19:31

Ik zou er maar vast aan gaan wennen, want als de voortekenen me niet bedriegen komt er weer meer ICM in de NoordOost te rijden. DDZ zou weer meer de 3600 in moeten.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten