Pagina 57 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 21:45
door ODRAIL
Oké ... prima ... bedankt :pos: :wink: . Zelf zat ik meer te denken aan de nieuwe intercity treinstellen die de NS besteld heeft.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 21:47
door Wubbo
Suus schreef:Als DD-AR ergens in de loop van 2019 definitief uit dienst gaat, gaan de bijbehorende locomotieven ook mee. Dan zijn de 8 van NSI de enige die vervanging nodig hebben.
Gaat DDM tegen die tijd ook uit dienst? Daar rijden ze ook nog mee.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 22:04
door Dennenboom
MetroRET schreef:Google, of in dit geval wikipedia, is je vriend. :mrgreen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig)
Daar staat ook dat ze in Nederland kunnen rijden. De oplossing voor alle issues met Belgisch materieel op de grensbaanvakken en zelfs een alternatief voor de ICNG-Benelux?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 22:11
door dylanwild94
KM46 schreef:Oké ... prima ... bedankt :pos: :wink: . Zelf zat ik meer te denken aan de nieuwe intercity treinstellen die de NS besteld heeft.
dat is ICNG.

Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 03 mei 2018, 07:29
door Suus
Bij M7 heb ik toch het idee: eerst zien, dan geloven. Volgens mij is het zonder 1,5 kV besteld, en moderne treinen houden niet zo van onderspanning.
Wubbo schreef:
Suus schreef:Als DD-AR ergens in de loop van 2019 definitief uit dienst gaat, gaan de bijbehorende locomotieven ook mee. Dan zijn de 8 van NSI de enige die vervanging nodig hebben.
Gaat DDM tegen die tijd ook uit dienst? Daar rijden ze ook nog mee.
Volgens mij verdwijnt dat pas als VIRM volledig uit revisie is. Aangezien er recent een aankondiging was dat er nog een bouwserie gereviseerd zal worden, denk ik dat ze er in Noord-Holland voorlopig nog niet vanaf zijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 03 mei 2018, 07:56
door regenmaker
Stadsbus schreef:NS gaat Vectrons leasen *trein* hier ,hier & hier
Die Vectrons kunnen ook in Duitsland rijden volgens het eerste artikel, maar er gaat nog steeds vastgehouden worden aan de locwissel. In ieder geval tot 2021.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 03 mei 2018, 08:41
door ArrivaBas
Hainje schreef:
marvinkok schreef:De laatste keer dat men in wagons van Nederland naar Duitsland ging is toch al zo'n 75 jaar geleden...
Bakken worden door reizigers toch ook gewoon wagons genoemd?
Ik ben serieus een keer op de vingers getikt, omdat ik personenrijtuigen met wagens aansprak. Dat was op Somda, dus dat maakt verder niet uit. :')

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 mei 2018, 12:02
door Bemined
Suus schreef:
Wubbo schreef:Gaat DDM tegen die tijd ook uit dienst? Daar rijden ze ook nog mee.
Volgens mij verdwijnt dat pas als VIRM volledig uit revisie is. Aangezien er recent een aankondiging was dat er nog een bouwserie gereviseerd zal worden, denk ik dat ze er in Noord-Holland voorlopig nog niet vanaf zijn.
Met SNG verdwijnen als het goed is de laatste intercity's die als stoptrein rijden (ICM in de [serie=Sprinter|2018|Assen - Groningen6200[/serie]/[serie=Sprinter|2018|Groningen - Zwolle8100[/serie]/[serie=Sprinter|2018|Leeuwarden - Meppel9000[/serie] en DDZ in de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]), het vrijkomende intercitymaterieel is al ruim voldoende om het DDM in de [serie=Intercity|2018|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] en [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] te vervangen. Maar het zal natuurlijk ook afwachten zijn hoe de reizigersaantallen zich ontwikkelen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 mei 2018, 12:16
door MetroRET
Vraag me nog altijd af wat er dan in die drukke [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] komt te rijden. Als dat kaartje nog altijd klopt is het SNG, maar hoe daar alle reizigers voor de al volle DDAR6/DDZ8 inpassen is dan helemaal een goede vraag.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 mei 2018, 13:14
door Bemined
Passen is geen probleem, kunnen zitten een ander verhaal :D

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 mei 2018, 20:08
door Daniel
Sowieso staat het traject Harderwijk - Utrecht al vermeld in de verkenningen als traject waar op termijn extra treinen nodig zijn omdat het bij reizigersgroei niet meer past.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 mei 2018, 21:22
door Karl
Over die Vectrons, waarom worden er 8 locomotieven 1700 vervangen door 12 Vectrons? 4 extra lijkt me bijvoorbeeld te weinig voor de gehele route Amsterdam - Berlijn, wellicht voor een slag Eindhoven - Aken?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 mei 2018, 21:37
door SLToilet
Het kunnen ook twee andere dingen zijn:

- meer reservematerieel
- versterken Amsterdam-Keulen voor uurdienstregeling.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 mei 2018, 22:30
door Suus
De IC Berlijn heeft 10 stammen, dus dat is twee reservelocomotieven.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 07:55
door MetroRET
https://www.nu.nl/binnenland/5257922/ns ... slijn.html

Vraag me af, van welke rijtuigen dit dan weer gevormd kan worden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 08:53
door Lijn 45
Volgens de meest recente Rail Magazine zijn de eerste SGM-bakken gesloopt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 09:01
door webguy
Deze discussie loopt al in het IC Direct topic. Hier verder over SNG en ICNG.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 11:58
door Suus
Lijn 45 schreef:Volgens de meest recente Rail Magazine zijn de eerste SGM-bakken gesloopt.
Ja, dat waren slachtoffers van de toiletpyromaan.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 12:15
door Jultar
Niet echt nieuws volgens mij, maar in november/december dit jaar moet de eerste ICNG naar Velim gaan voor de eerste typetests. Op dit moment wordt er al druk gewerkt aan de eerste treinen.
Eerst gaat er uitgebreid in Velim getest worden en daarna komen de treinen ook naar Nederland voor de rest van de typetests.
Vervolgens moet de toelating rond komen met de toelatingstests (ja, dat zijn weer andere tests dan die van de typegoedkeuring) waarna in het voorjaar van 2020 de eerste treinen overgedragen kunnen worden aan NS, die daarna ook nog een heel testprogramma er op los gaat laten, waarna ook de opleidingen van start kunnen gaan. In het najaar zal er een proefbedrijf starten, waarna met dienstregeling 2021 de eerste treinen planmatig in de dienst moeten verschijnen.
Eerste lijnen die met de ICNG gaan rijden zijn de 900 en de 1000 serie. Later volgen de IC Den Haag - Eindhoven (2023) en als NS een verlenging van de concessie krijgt ook de IC Brussel.
De eerste lijnen met ICNG in niet-HSL dienst worden (maar niets is zo veranderlijk als het spoor) de IC Den Haag - Groningen/Leeuwarden en de IC Den Haag - Enschede.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 12:51
door MetroRET
Dienstregeling 2021 mag ik aannemen.
Drgl 2020 start natuurlijk al in dec. 2019.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 13:10
door Jultar
Ho, typo. Uiteraard drgl 2021 :)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 15 mei 2018, 11:24
door Suus
De productie van ICNG is gestart bij Alstom in Katowice: https://nieuws.ns.nl/sterk-staaltje-carbodybuilding/

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 22 mei 2018, 19:06
door VIRM
Jultar schreef:Niet echt nieuws volgens mij, maar in november/december dit jaar moet de eerste ICNG naar Velim gaan voor de eerste typetests. Op dit moment wordt er al druk gewerkt aan de eerste treinen.
Eerst gaat er uitgebreid in Velim getest worden en daarna komen de treinen ook naar Nederland voor de rest van de typetests.
Vervolgens moet de toelating rond komen met de toelatingstests (ja, dat zijn weer andere tests dan die van de typegoedkeuring) waarna in het voorjaar van 2020 de eerste treinen overgedragen kunnen worden aan NS, die daarna ook nog een heel testprogramma er op los gaat laten, waarna ook de opleidingen van start kunnen gaan. In het najaar zal er een proefbedrijf starten, waarna met dienstregeling 2021 de eerste treinen planmatig in de dienst moeten verschijnen.
Eerste lijnen die met de ICNG gaan rijden zijn de 900 en de 1000 serie. Later volgen de IC Den Haag - Eindhoven (2023) en als NS een verlenging van de concessie krijgt ook de IC Brussel.
De eerste lijnen met ICNG in niet-HSL dienst worden (maar niets is zo veranderlijk als het spoor) de IC Den Haag - Groningen/Leeuwarden en de IC Den Haag - Enschede.
De [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] met enkeldeksmateriaal tussen Leiden en Den Haag? Dat wordt vast knus! :mrgreen: Maar zoals je zei: niets is veranderlijker dan het spoor.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 22 mei 2018, 19:24
door Meltrain
Dat rijdt er nu soms ook al, maar het is inderdaad best gezellig. :')
(Ik denk eigenlijk dat het tussen Leiden en Schiphol nog wel iets gezelliger is.)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 22 mei 2018, 19:31
door Wubbo
Ik zou er maar vast aan gaan wennen, want als de voortekenen me niet bedriegen komt er weer meer ICM in de NoordOost te rijden. DDZ zou weer meer de [serie=Intercity|2018|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] in moeten.