Pagina 61 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 28 aug 2018, 20:27
door dylanwild94
Staat een bericht over in het doorgeefluik. En het viel mij gisteren ook op onderweg naar Tiel. Zit nu ook een stuk rustiger in een SLT.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 30 sep 2018, 10:40
door Nitein-Repart
Hebben de nieuwe SLT's met toilet trouwens wifi aan boord? Anders is het in mijn ogen best een gemiste kans, aangezien Flirt en straks SNG wel wifi aan boord heeft.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 30 sep 2018, 11:17
door Jultar
Wifi is een apart project. Het enige dat in Aken gedaan wordt is het toilet en de uitschuiftredes.

Het is wel de bedoeling dat over een paar jaar het reisinformatiesysteem van de SLT gelijk getrokken gaat worden met dat van andere treinen (dus het OBIS systeem krijgt), daar zit xe wifi direct al in.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 30 sep 2018, 12:48
door Hainje
Het bestaan van WiFi in NS-treinen is net zoiets als het bestaan van God.

Tot op heden niet onomstotelijk bewezen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 22 okt 2018, 07:54
door Meltrain
Ik vind de verdeling van de toiletten in de zesdelige VIRMm nogal apart: in de eerste 3,75 bak zit 1 toilet en in de laatste 2,25 bak zitten 2 toiletten.
Als ze de ABv6 zouden omdraaien, zou de verdeling veel beter zijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 22 okt 2018, 08:00
door Z2N
Zelfde in VIRMm-viertjes hoor, daar zitten de WC's op 1/4 en 2/4. Daar zal ongeteijfeld wel over nagedacht zijn, maar ik snap niet waarom dat niet anders is.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 22 okt 2018, 23:50
door erjeebee
Ben je nou blij dat je een plee hebt of niet? :P

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 23 okt 2018, 08:12
door trolly
Ja dûh. Anders zouden ze niet kunnen klagen over waar ze zitten.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 23 okt 2018, 13:04
door Wageningen1998
Welke VIRM-6 stellen moeten eigenlijk nog gemoderniseerd worden?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 23 okt 2018, 13:34
door Aking
erjeebee schreef:Ben je nou blij dat je een plee hebt of niet? :P
Als dat ding er niet is kun je prima tussen de stoelen schijten toch? Dus lekker belangrijk *O*

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 23 okt 2018, 14:10
door reisthijs
Wageningen1998 schreef:Welke VIRM-6 stellen moeten eigenlijk nog gemoderniseerd worden?
Er zijn nu een stuk of 10 zesdelige gemoderniseerd in dienst dus de meeste moeten nog.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 okt 2018, 20:59
door ArrivaBas
Het geplande inzetgebied van SNG is aldus een interne flyer, waaruit informatie is gedeeld op Somda, gewijzigd:
6300 Gvc - Hlm vanaf december '18
3300 Hnk - Hfdo vanaf februari '19
8100 Zl - Gn vanaf april '19
6200 Gn - Asn vanaf april '19
9000 Lw - Mp vanaf april '19
5600 Zl - Ut vanaf juni '19
4600 Gvc - Zl vanaf september '19
7700 Rtd - Gdg vanaf februari '20
5000/5100 Gvc - Ddr vanaf februari '20
De laatste twee series (per februari 2020) liggen enerzijds voor de hand, gezien de onderhoudslocatie, maar lijken toch vreemd door de eerder gepubliceerde berichten.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 okt 2018, 21:10
door dylanwild94
Is het ook al bekend op welke series het SGM en DD-AR vervangen gaat worden als er SLT is vrijgespeeld door de SNG?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 okt 2018, 21:35
door SLToilet
Hainje schreef:Het bestaan van WiFi in NS-treinen is net zoiets als het bestaan van God.

Tot op heden niet onomstotelijk bewezen.
In de FLIRT valt het anders nog best mee. Ik kan daarin zelfs geluid streamen zonder hapering :mrgreen:
Het is afhankelijk van zowel de drukte, het bereik van de telco en de leeftijd van het systeem (4G(+) en WiFi-ac bestonden nog niet in Nederland toen OBIS werd uitgerold in de VIRM).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 25 okt 2018, 11:05
door reisthijs
dylanwild94 schreef:Is het ook al bekend op welke series het SGM en DD-AR vervangen gaat worden als er SLT is vrijgespeeld door de SNG?
Op alle series want SGM en DD-AR gaan dan naar de sloop.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 25 okt 2018, 12:11
door cassie127
reisthijs schreef:
dylanwild94 schreef:Is het ook al bekend op welke series het SGM en DD-AR vervangen gaat worden als er SLT is vrijgespeeld door de SNG?
Op alle series want SGM en DD-AR gaan dan naar de sloop.
Eerst gaat een deel van de SLT treinen nog uit dienst voor de inbouw van de toiletten en dacht ook dat ze dan de stoelen gingen aanpakken

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 25 okt 2018, 20:28
door ibodejoode
cassie127 schreef:
reisthijs schreef:
dylanwild94 schreef:Is het ook al bekend op welke series het SGM en DD-AR vervangen gaat worden als er SLT is vrijgespeeld door de SNG?
Op alle series want SGM en DD-AR gaan dan naar de sloop.
Eerst gaat een deel van de SLT treinen nog uit dienst voor de inbouw van de toiletten en dacht ook dat ze dan de stoelen gingen aanpakken
Volgens de schrijver van het artikel: "Inzet van het NS-materieel (ontwikkelingen in 2018)" in Op de Rails 10/2018 is zijn verwachting dat DDM-1 en DDAR pas december 2019 uit dienst gaan (zou best kunnen nog later) en SGM gaat nog een paar jaar langer mee als de ontwikkelingen doorgaan zoals ze nu gaan.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 25 okt 2018, 22:09
door Wubbo
Sowieso heeft NS tegenwoordig het beleid dat als er nieuw materieel instroomt, er nog een jaar lang een schaduwpark is dat het nieuwe materieel kan vervangen. Als er dus in december 2018 materieel instroomt, gaat er niet eerder dan in december 2019 materieel uit.

DDAR en DDM gaan dan inderdaad als eerste, vanwege de onbetrouwbaarheid van de 1700-locomotieven.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 06:53
door TreinTim
Als ik Treinposities.nl mag geloven rijdt vandaag de 2711 met SNG 6327.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 07:08
door ArrivaBas
Trein 6327 rijdt inderdaad met 7 bakken SNG.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 07:11
door MetroRET
En de 2315.

Zijn gestart als 6306.

En rijden: 6306/6327/6314/6335/6322/6343/6330/6351/6338/6359/6346/6367/6354/6375/6362/6383/6368/6389/6374/6395

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 14:20
door Stadsbus
Hier een filmpje van het interieur en exterieur: https://www.youtube.com/watch?v=B3RwfgVGwuQ

Wat mij verder opvalt zijn deze dingen:

In zowel de 1e als 2e klas zijn losse stoelen te vinden, dus met armleuningen aan beide kanten.
Afbeelding

Om de x minuten is er een kaartje te zien op het scherm, alleen voordat het 100% geladen is, wordt de lijst met stations al getoond...
Afbeelding

Verder is het een toptrein *trein*

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 14:56
door Wannes
Stadsbus schreef: In zowel de 1e als 2e klas zijn losse stoelen te vinden, dus met armleuningen aan beide kanten.
Afbeelding
Dat is fijn, eigenlijk gewoon privé plekken zoals je in de intercity's in de eerste klas hebt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 15:29
door Suus
Beetje jammer van het uitzicht op de servicekast...

Zo te zien zijn dezelfde stoelen gebruikt als in de R-NET FLIRT, maar dan met een leren bekleding.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 15:47
door BrengMe
Nee, in de R-net FLIRT's worden dezelfde stoelen gebruikt als in de 'gewone' NS-FLIRT's, alleen met een andere hoofdsteun.