Pagina 62 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 18:35
door Hainje
Suus schreef:Beetje jammer van het uitzicht op de servicekast...

Zo te zien zijn dezelfde stoelen gebruikt als in de R-NET FLIRT, maar dan met een leren bekleding.
Wordt sowieso nog een hele toer om die servicekast te bereiken, moet eerst die hele stoel verwijderd worden. :')

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 19:21
door katvis
Stadsbus schreef:Hier een filmpje van het interieur en exterieur: https://www.youtube.com/watch?v=B3RwfgVGwuQ
Mooie trein! Maar ergens vind ik hem als een metro ogen en klinken :roll:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 12 nov 2018, 19:37
door Meltrain
De stoelen zitten nog een beetje hard, maar ik vind ze wel comfortabel.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 16 nov 2018, 12:27
door koekje
Hainje schreef:
Suus schreef:Beetje jammer van het uitzicht op de servicekast...

Zo te zien zijn dezelfde stoelen gebruikt als in de R-NET FLIRT, maar dan met een leren bekleding.
Wordt sowieso nog een hele toer om die servicekast te bereiken, moet eerst die hele stoel verwijderd worden. :')
Valt wel mee. Dat privézitje heb je alleen in de extra bak die een 4'tje heeft. Er zit verder weinig boeiends achter die kleppen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 17 nov 2018, 10:47
door julsteren
Ik heb gisteren een ritje (Hlm-Gvc-Hlm-Gvc-Hlm) gemaakt met de SNG, ik moet eerlijk bekennen, het is een prachtig mooie trein, het niveau van uitstraling en comfort evenaart met de FLIRT, en is erg denigrerend ten opzichte van de SGM en de SLT. De stoelopstelling is prima, goede verhouding tussen coach en vis-a-vis, het toilet is zeer ruim, het veiligheidsgevoel is hoog door de vele zichtbare camera's en ten slotte zijn de stoelen prima te doen voor ritten tot een uur (dat ik er 4 uur in heb gezeten voelde ik op het laatst wel, dan is het balkon van een overvolle VIRM heel comfortabel).

Ik heb natuurlijk ook een hoop beeldmateriaal bij elkaar geraapt, en die gemonteerd tot een filmpje: https://youtu.be/HVmzttX3l5w

Afbeelding

Afbeelding

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 17 nov 2018, 11:05
door katvis
Ik denk ook niet dat de SNG's zijn bedoeld om er 4 uur lang in te zitten :P

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 17 nov 2018, 11:11
door julsteren
Dat is een LINT ook niet, toch zijn er mensen die de hele 5 uur in een LINT op de RE4 van Lübeck naar Szczecin afleggen :')

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 30 nov 2018, 08:24
door Suus
De pers was op bezoek bij de productielijn van de ICNG in Polen: https://www.bndestem.nl/breda/komt-de-v ... ~a08960c3/

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 24 dec 2018, 07:26
door Meltrain
Ik zie nu SLT 2606, die blijkbaar ook al voorzien is van een toilet.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 05:44
door mijack1985
NS besteld 88 extra Sprinters volgens NOS.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 06:56
door Suus
Ik snap dat Van Boxtel tegen de drukte wil vechten, maar waar wil NS in vredesnaam al die 395 sprintertreinstellen (SLT+SNG+FLIRT) inzetten, of überhaupt opstellen?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 06:58
door MetroRET
Vergeet PHS niet voor Gvc-Ddr, Ut-Vndc/Ed & Ut-Wd.

En eventueel de spitsdiensten naar Hd.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 07:59
door Nitein-Repart
Suus schreef:Ik snap dat Van Boxtel tegen de drukte wil vechten, maar waar wil NS in vredesnaam al die 395 sprintertreinstellen (SLT+SNG+FLIRT) inzetten, of überhaupt opstellen?
SGM, DD-AR en DDM moeten toch volledig uit dienst gaan. Dat lukt niet met slechts 118 SNG-stellen. Dus dit is een mooi bericht op de donderdagochtend.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 09:43
door PHS
En het verlengen van diverse treinen, de reizigersgroei zet nog wel even door de komende jaren. Goed nieuws dus.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 17:46
door Meltrain
Mooi nieuws. :pos: Ik vind SNG ook prima materieel, dus meer is alleen maar beter. :Y
Wel een kleine opmerking: er zijn straks 118 stellen driedelige SNG, dus ik ben benieuwd hoe ze dat qua nummering gaan doen. :X

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 18:24
door waldo79
Die nummering loopt wel los. Bij plan V was er ook geen sprake van een aaneengesloten nummering.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 19:24
door samsam538
Suus schreef:Ik snap dat Van Boxtel tegen de drukte wil vechten, maar waar wil NS in vredesnaam al die 395 sprintertreinstellen (SLT+SNG+FLIRT) inzetten, of überhaupt opstellen?
In Lelystad wordt het opstelterrein uitgebreid: https://www.prorail.nl/projecten/opstelterrein-lelystad

Voor de rest zou ik het niet weten.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 20:45
door trolly

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 20:49
door Lijn 45
Strukton* :wink:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 20:52
door Daniel
Meltrain schreef:Mooi nieuws. :pos: Ik vind SNG ook prima materieel, dus meer is alleen maar beter. :Y
Wel een kleine opmerking: er zijn straks 118 stellen driedelige SNG, dus ik ben benieuwd hoe ze dat qua nummering gaan doen. :X
waldo79 schreef:Die nummering loopt wel los. Bij plan V was er ook geen sprake van een aaneengesloten nummering.
Plan V zat echter nog wel in unieke nummerreeksen (met uitsluitend Plan V stellen binnen een bepaald honderdtal). Dat gaat je met SNG niet meer lukken met alle hondertallen in de 2xxx-reeks waar de Sprinters in zitten al deels in gebruik.
Al is er tegen de tijd dat die extra SNG's komen natuurlijk geen SGM meer, allicht dat ze dan de 28xx-reeks wel weer willen hergebruiken want die is tot nu toe na de revisie van SGM angstvallig vrijgehouden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 20:53
door trolly
Lijn 45 schreef:Strukton* :wink:
Ook best, als ze maar reskjoeën.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 21:00
door Suus
Daniel schreef:
Meltrain schreef:Mooi nieuws. :pos: Ik vind SNG ook prima materieel, dus meer is alleen maar beter. :Y
Wel een kleine opmerking: er zijn straks 118 stellen driedelige SNG, dus ik ben benieuwd hoe ze dat qua nummering gaan doen. :X
waldo79 schreef:Die nummering loopt wel los. Bij plan V was er ook geen sprake van een aaneengesloten nummering.
Plan V zat echter nog wel in unieke nummerreeksen (met uitsluitend Plan V stellen binnen een bepaald honderdtal). Dat gaat je met SNG niet meer lukken met alle hondertallen in de 2xxx-reeks waar de Sprinters in zitten al deels in gebruik.
Al is er tegen de tijd dat die extra SNG's komen natuurlijk geen SGM meer, allicht dat ze dan de 28xx-reeks wel weer willen hergebruiken want die is tot nu toe na de revisie van SGM angstvallig vrijgehouden.
De 20xx-reeks is al deels hergebruikt, dus ik zie niet in waarom een reeks die al langer leeg is niet gebruikt kan worden.

Of je gaat gewoon verder met 2x100, 2x101, 2x102.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 21:14
door Daniel
Suus schreef:De 20xx-reeks is al deels hergebruikt, dus ik zie niet in waarom een reeks die al langer leeg is niet gebruikt kan worden.
Waarvoor dan? SLT zit in de 2400 en 2600, Flirt in de 2200 en 2500, SNG in de 2300 en 2700 en SGM in de 2100 en 2900. 20xx-nummers zijn er op dit moment echt niet bij NS.

Nu ik al die nummers op 'n rijtje zie zit er kennelijk trouwens nog een logica in die series ook: alle kortste Sprinter-varianten zitten in de reeksen tot 2499, 2500 en hoger zijn de lange varianten. Dus dan zou dat restantje SNG haast wel in de 20xx moeten komen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 21:18
door Milco
Dan zal er wel vanaf 2016 genummerd moeten worden om geen problemen te krijgen met de R-Net FLIRT's die bij NS rijden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 dec 2018, 21:18
door MetroRET
TAG Flirt 2010-2015 zijn toch écht van NSR. :mrgreen: