Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 4414
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor VIRM » Wo 13 Mar 2019, 19:31

Uit nieuwsgierigheid: waarom is er bij SNG voor 3 en 4-wagenstellen gekozen, in plaats van net als bij de SLT 4 en 6-wagenstellen?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7175
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Z2N » Wo 13 Mar 2019, 20:03

SNG vervangt SGM, SNG-III is in capaciteit vergelijkbaar met SGM-II en SNG-IV is vergelijkbaar met SGM-III.
Journey of a night time

Flickr!

MetroRET
Berichten: 1712
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor MetroRET » Wo 13 Mar 2019, 20:05

Tevens zijn SLT-bakken korter dan SNG- & Flirt bakken, die ongeveer gelijk aan elkaar zijn.

Durashift
Berichten: 3664
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Durashift » Ma 15 Apr 2019, 13:48

Ik zet het hier maar ff neer (Fyra draadjes gaan vooral over de enquête)

NOS.nl schreef:(..)

De Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda heeft nog eens 21 miljoen euro overgemaakt aan de Nederlandse Spoorwegen in verband met het terugsturen van de Fyra-treinen.

(..)

Nu NS nog eens 21 miljoen euro voor de treinen terugkrijgt, daalt het verlies dat op de treinen is gemaakt naar 67 miljoen euro.


Bron: https://nos.nl/artikel/2280569-fyra-mee ... ianen.html

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14526
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Za 04 Mei 2019, 15:27

Op Facebook gaat een foto rond van de NS 6001 (ICNG) die vandaag in Dresden Hauptbahnhof is gespot.
Linkje
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5511
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Chrysa » Za 04 Mei 2019, 17:41

In deze kleuren is ie veel mooier. :@

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9908
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » Za 04 Mei 2019, 17:41

What she said!
Zo ziet de trein er veel chiquer uit en qua contrast voor slechtzienden is dit ook beter lijkt me.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

PHS
Berichten: 2023
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor PHS » Za 04 Mei 2019, 17:55

Chrysa schreef:Eens, zo'n zwart-gele kleurstelling vind ik wel


Eens; zo'n zwart-gele kleurstelling zou gedurfd zijn op het spoor, weer eens wat anders dan het klassieke geel, blauw en wit.
- vertrokken -

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40790
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Za 04 Mei 2019, 18:06

Een beetje zwart is prima, maar dit is veel te zwart. Overigens vind ik de geel-blauwe kleurstelling van NS zelfs na al die jaren nog steeds fris en extreem herkenbaar.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9908
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » Za 04 Mei 2019, 18:11

Suus schreef:maar dit is veel te zwart

RASSIES!!1!! :evil:
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Durashift
Berichten: 3664
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Durashift » Za 04 Mei 2019, 22:16

Duss, dat blauw is dadelijk slechts een wrap en geen spuitwerk.. :?: :cry:

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 5485
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor trolly » Zo 05 Mei 2019, 07:11

Jup. Waar gaat het naartoe met de wereld, nietwaar? :N
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40790
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Zo 05 Mei 2019, 07:30

Hainje schreef:
Suus schreef:maar dit is veel te zwart

RASSIES!!1!! :evil:

Ik vind de donkergrijze treinen van ENNO en de zwarte locomotieven van MRCE ook niet zo mooi. :@

Maar van praktisch alle zwarte honden ben ik fan *O*
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Maurice Hooikammer
Berichten: 807
Lid geworden op: Ma 02 Apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Maurice Hooikammer » Ma 17 Jun 2019, 16:47

Hoe staat het ervoor met de inzet van SNG in de 5600? Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.
Vooral te vinden op het traject Wezep - Delft

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40790
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Ma 17 Jun 2019, 17:04

Is uitgesteld naar het eerstvolgende wijzigingsblad. En DD-AR verdwijnt pas volledig met ingang van de nieuwe dienstregeling.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2793
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 17 Jun 2019, 17:29

Zou DDAR dan niet nog de spitsritten Amf - Hd rijden?
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op Ma 17 Jun 2019, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32385
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » Ma 17 Jun 2019, 17:32

Nee, die spitsritten gaan namelijk juist rijden om te zorgen dat er geen dubbeldekkers meer nodig zijn op de drukste ritten. (En Harderwijk = Hd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 440
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor luka23 » Ma 17 Jun 2019, 18:15

Dus daarna is het voorgoed einde verhaal voor DDAR?
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2793
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 17 Jun 2019, 18:16

Als het niet nog een jaar op reserve gaat waarschijnlijk wel.

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 4606
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Ronaldussen » Ma 17 Jun 2019, 21:04

Zou mij niets verbazen als ze nog een á twee jaar (geen idee wanneer hun revisietermijn afloopt) dezelfde rol gaan vervullen als de plan V's. Dus her en der inspringen bij materieeltekort etc.
Ik heb niets tegen hetero's, zolang ze maar normaal doen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32385
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » Ma 17 Jun 2019, 21:09

Het probleem zijn vooral de 1700'en die op hun laatste benen lopen, de DDAR-rijtuigen zijn zelfs nog enigzins opgeknapt toen ze weer in dienst moesten.
Ik las op Somda dat er inmiddels 1700'en van DDM-1 stammen af zijn gehaald om in te vallen in de IC-Berlijn wegens een hoge defectenstand, waarbij de eerste poging in Enkhuizen overigens geen succes bleek omdat die loc aan de stamzijde enkele essentiële onderdelen miste :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5427
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Milco » Ma 17 Jun 2019, 21:14

Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 04-09-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 08-08-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14526
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Ma 17 Jun 2019, 21:15

Ik zag, toen ik om 17:00 uur op Amsterdam Amstel stond, wel de 1752 die de 1765 in noordelijke richting trok. Heeft dat ook iets daarmee te maken?

Maurice Hooikammer schreef:Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.

Zolang je maar op de juiste plek zit, is DDAR best goed uit te houden. :wink:
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2793
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 17 Jun 2019, 21:20

Milco schreef:Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.


Klopt. Die exemplaren zijn geleased voor de CityNightLine. Toen die treinen weden opgeheven werden deze machines naar de HSL overgeheveld.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32385
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » Ma 17 Jun 2019, 21:22

Milco schreef:Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.

Da's heel veel jaren terug, toen waren ze nog Fyra-rood zelfs. Maar met de huidige softwareversie voor de HSL mogen de Traxxen alleen in Nederland en België komen, door de D in het toelatingsraster staat een kruis.

Meltrain schreef:Ik zag, toen ik om 17:00 uur op Amsterdam Amstel stond, wel de 1752 die de 1765 in noordelijke richting trok. Heeft dat ook iets daarmee te maken?

Als het goed is zat daar nog een derde loc bij, die kwamen vanaf de onderhoudslocatie in Maastricht vandaan (ja, die locs worden lekker in de buurt van hun inzetgebied onderhouden)

Maurice Hooikammer schreef:Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.

Zolang je maar op de juiste plek zit, is DDAR best goed uit te houden. :wink:

Ik heb nog geen ervaring met 2e klasse SNG, maar in de 1e klasse kan je beter DDAR hebben qua comfort (zelfs in de stammen waarvan een Bv omgebouwd is tot ABv met slechts een ander stofje over de banken).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten