Pagina 67 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 mar 2019, 19:31
door VIRM
Uit nieuwsgierigheid: waarom is er bij SNG voor 3 en 4-wagenstellen gekozen, in plaats van net als bij de SLT 4 en 6-wagenstellen?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 mar 2019, 20:03
door Z2N
SNG vervangt SGM, SNG-III is in capaciteit vergelijkbaar met SGM-II en SNG-IV is vergelijkbaar met SGM-III.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 mar 2019, 20:05
door MetroRET
Tevens zijn SLT-bakken korter dan SNG- & Flirt bakken, die ongeveer gelijk aan elkaar zijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 15 apr 2019, 13:48
door Durashift
Ik zet het hier maar ff neer (Fyra draadjes gaan vooral over de enquête)
NOS.nl schreef:(..)

De Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda heeft nog eens 21 miljoen euro overgemaakt aan de Nederlandse Spoorwegen in verband met het terugsturen van de Fyra-treinen.

(..)

Nu NS nog eens 21 miljoen euro voor de treinen terugkrijgt, daalt het verlies dat op de treinen is gemaakt naar 67 miljoen euro.
Bron: https://nos.nl/artikel/2280569-fyra-mee ... ianen.html

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 04 mei 2019, 15:27
door Meltrain
Op Facebook gaat een foto rond van de NS 6001 (ICNG) die vandaag in Dresden Hauptbahnhof is gespot.
Linkje

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 04 mei 2019, 17:41
door Chrysa
In deze kleuren is ie veel mooier. :@

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 04 mei 2019, 17:41
door Hainje
What she said!
Zo ziet de trein er veel chiquer uit en qua contrast voor slechtzienden is dit ook beter lijkt me.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 04 mei 2019, 17:55
door PHS
Chrysa schreef:Eens, zo'n zwart-gele kleurstelling vind ik wel
Eens; zo'n zwart-gele kleurstelling zou gedurfd zijn op het spoor, weer eens wat anders dan het klassieke geel, blauw en wit.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 04 mei 2019, 18:06
door Suus
Een beetje zwart is prima, maar dit is veel te zwart. Overigens vind ik de geel-blauwe kleurstelling van NS zelfs na al die jaren nog steeds fris en extreem herkenbaar.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 04 mei 2019, 18:11
door Hainje
Suus schreef:maar dit is veel te zwart
RASSIES!!1!! :evil:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 04 mei 2019, 22:16
door Durashift
Duss, dat blauw is dadelijk slechts een wrap en geen spuitwerk.. :?: :cry:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 05 mei 2019, 07:11
door trolly
Jup. Waar gaat het naartoe met de wereld, nietwaar? :N

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 05 mei 2019, 07:30
door Suus
Hainje schreef:
Suus schreef:maar dit is veel te zwart
RASSIES!!1!! :evil:
Ik vind de donkergrijze treinen van ENNO en de zwarte locomotieven van MRCE ook niet zo mooi. :@

Maar van praktisch alle zwarte honden ben ik fan *O*

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 16:47
door Maurice Hooikammer
Hoe staat het ervoor met de inzet van SNG in de 5600? Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 17:04
door Suus
Is uitgesteld naar het eerstvolgende wijzigingsblad. En DD-AR verdwijnt pas volledig met ingang van de nieuwe dienstregeling.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 17:29
door Lijn 45
Zou DDAR dan niet nog de spitsritten Amf - Hd rijden?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 17:32
door Daniel
Nee, die spitsritten gaan namelijk juist rijden om te zorgen dat er geen dubbeldekkers meer nodig zijn op de drukste ritten. (En Harderwijk = Hd)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 18:15
door katvis
Dus daarna is het voorgoed einde verhaal voor DDAR?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 18:16
door Lijn 45
Als het niet nog een jaar op reserve gaat waarschijnlijk wel.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 21:04
door AppleMoose
Zou mij niets verbazen als ze nog een á twee jaar (geen idee wanneer hun revisietermijn afloopt) dezelfde rol gaan vervullen als de plan V's. Dus her en der inspringen bij materieeltekort etc.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 21:09
door Daniel
Het probleem zijn vooral de 1700'en die op hun laatste benen lopen, de DDAR-rijtuigen zijn zelfs nog enigzins opgeknapt toen ze weer in dienst moesten.
Ik las op Somda dat er inmiddels 1700'en van DDM-1 stammen af zijn gehaald om in te vallen in de IC-Berlijn wegens een hoge defectenstand, waarbij de eerste poging in Enkhuizen overigens geen succes bleek omdat die loc aan de stamzijde enkele essentiële onderdelen miste :wink:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 21:14
door Milco
Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 21:15
door Meltrain
Ik zag, toen ik om 17:00 uur op Amsterdam Amstel stond, wel de 1752 die de 1765 in noordelijke richting trok. Heeft dat ook iets daarmee te maken?
Maurice Hooikammer schreef:Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.
Zolang je maar op de juiste plek zit, is DDAR best goed uit te houden. :wink:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 21:20
door Lijn 45
Milco schreef:Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.
Klopt. Die exemplaren zijn geleased voor de CityNightLine. Toen die treinen weden opgeheven werden deze machines naar de HSL overgeheveld.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 21:22
door Daniel
Milco schreef:Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.
Da's heel veel jaren terug, toen waren ze nog Fyra-rood zelfs. Maar met de huidige softwareversie voor de HSL mogen de Traxxen alleen in Nederland en België komen, door de D in het toelatingsraster staat een kruis.
Meltrain schreef:Ik zag, toen ik om 17:00 uur op Amsterdam Amstel stond, wel de 1752 die de 1765 in noordelijke richting trok. Heeft dat ook iets daarmee te maken?
Als het goed is zat daar nog een derde loc bij, die kwamen vanaf de onderhoudslocatie in Maastricht vandaan (ja, die locs worden lekker in de buurt van hun inzetgebied onderhouden)
Maurice Hooikammer schreef:Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.
Zolang je maar op de juiste plek zit, is DDAR best goed uit te houden. :wink:
Ik heb nog geen ervaring met 2e klasse SNG, maar in de 1e klasse kan je beter DDAR hebben qua comfort (zelfs in de stammen waarvan een Bv omgebouwd is tot ABv met slechts een ander stofje over de banken).