Pagina 8 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: di 10 mar 2015, 21:50
door Vinny
Klaasje schreef:Twee woorden: te sloom.
Gewoon wat treinpaden verlangzamen en je komt er ook wel :twisted:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 14:32
door Suus
De verschillende soorten stoelen voor de nieuwe sprinters kunnen van 13 tot 19 maart uitgetest worden op Rotterdam Centraal. Het publiek kan dan stemmen op de stoel die ze het lekkerste vinden zitten. :)

Bron: https://twitter.com/NS_online/status/575612199722426369

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 14:36
door Hendrik
Ik zag ze gisteren al staan. Heb ze nog niet uitgeprobeerd, eerlijk gezegd. Ze hebben wel wat weg van de stoelen in SLT, maar zijn op het eerste gezicht wel wat comfortabeler. Wel leek de beenruimte nog steeds belabberd... :cry: Maar goed, een dezer dagen maar eens op gaan zitten voordat ik echt een oordeel geef! :wink:

Edit: zie op http://sprinternieuwegeneratie.nl/ dat er drie verschillende opstellingen (van drie verschillende leveranciers) staan. Dat was me in de gauwigheid niet opgevallen... :oops:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 15:01
door Suus
Op de foto's op die site komen een aantal stoelen mij bekend voor.

De "puntige" blauwe stoelen zijn volgens mij van het model dat ook in de Talent 2 wordt geleverd, (zie hier)
De rode stoelen ernaast lijken op de stoelen die DB Regio in Oost-Duitsland laat retrofitten in treinstellen (zie hier een eigen foto)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 15:10
door Thom91
Uit de vraagspecificatie van NS blijkt trouwens dat ze slechts enkeldeks materieel zoeken..

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 16:46
door waldo79
Ik denk dat ik ook een omweg naar Rotterdam ga maken.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 19:17
door AlexNL
Thom91 schreef:Uit de vraagspecificatie van NS blijkt trouwens dat ze slechts enkeldeks materieel zoeken..
Voor de ICNG bedoel je dan, denk ik?

Op de website van CAF is inmiddels een materieelspecificatie te vinden voor de nieuwe sprinters. Er komen drie versies: drietjes (60 meter, 275 reizigers), viertjes (75 meter, 358 reizigers) en zesjes (108 meter, 536 reizigers).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 19:23
door Hendrik
Hier een directe link naar die website: http://www.caf.es/en/productos-servicio ... .php?p=273

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 19:23
door Visgraatmodel
Diegene die de fotobewerking deed mag van mij naar huis. :')
http://www.duegieditrice.it/wp-content/ ... riceit.jpg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 19:30
door Hainje
Dat zal deze rond een uur of 5 in de middag ook wel doen denk ik.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 19:42
door Thom91
AlexNL schreef:
Thom91 schreef:Uit de vraagspecificatie van NS blijkt trouwens dat ze slechts enkeldeks materieel zoeken..
Voor de ICNG bedoel je dan, denk ik?
Aye!

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 19:44
door Suus
Heb je toevallig ook een langere specificatie dan? In de synopsis kan ik het niet terugvinden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: wo 11 mar 2015, 20:27
door Thom91
Komt van intern..

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: do 12 mar 2015, 12:10
door Klaasje
Op zich is er tegenwoordig enkeldeks materieel beschikbaar met meer zitplaatsen per strekkende meter dan VIRM.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: do 12 mar 2015, 23:40
door AlexNL
Talgo Avril is een prima voorbeeld daarvan. 2+3-opstellingen in een normaal UIC-profiel, zonder dat het krap aanvoelt. :)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: do 12 mar 2015, 23:43
door Suus
Driezitters zijn een achterlijk concept, dat moet je gewoon niet willen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 00:35
door Ardan
Beargumenteer? :?:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 01:06
door AppleMoose
Vrijwel niemand wil tussen twee onbekende mensen zitten in de trein met als resultaat dat die middelste stoel vrij vaak leeg blijft.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 01:42
door Suus
Ardan schreef:Beargumenteer? :?:
Als er drie pisbakken zijn in het herentoilet, bij de linker staat een man te pissen, bij welke ga jij dan staan? Juist, bij de rechter. Je gaat alleen bij de middelste pisbak staan als links en rechts al bezet zijn, maar je voelt je bekeken en hebt geen bewegingsruimte omdat je ingeklemd bent.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 01:55
door Ardan
Ja die argumenten kon ik ook wel bedenken maar wilde het gewoon van Bee horen omdat dit alleen een one-liner was :)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 09:38
door deadlock
Bee schreef:
Ardan schreef:Beargumenteer? :?:
Als er drie pisbakken zijn in het herentoilet, bij de linker staat een man te pissen, bij welke ga jij dan staan? Juist, bij de rechter. Je gaat alleen bij de middelste pisbak staan als links en rechts al bezet zijn, maar je voelt je bekeken en hebt geen bewegingsruimte omdat je ingeklemd bent.
*gaap* Onwaar en drogreden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 09:45
door Ennes
Bee schreef:Driezitters zijn een achterlijk concept, dat moet je gewoon niet willen.
Het is wel weer handig voor de bekende tas op het zitje naast je. :lol:
deadlock schreef:
Bee schreef:
Ardan schreef:Beargumenteer? :?:
Als er drie pisbakken zijn in het herentoilet, bij de linker staat een man te pissen, bij welke ga jij dan staan? Juist, bij de rechter. Je gaat alleen bij de middelste pisbak staan als links en rechts al bezet zijn, maar je voelt je bekeken en hebt geen bewegingsruimte omdat je ingeklemd bent.
*gaap* Onwaar en drogreden.
Zo onwaar is dat niet, tenzij je natuurlijk over het schotje wil gluren wat voor vlees de ander uit de broek heeft hangen. En bij de middelste bak, kan dat dan zelfs aan 2 kanten als die beide bezet zijn :roll:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 09:53
door Hendrik
deadlock schreef:*gaap* Onwaar en drogreden.
Waarom? Het komt in elk geval overeen met wat ik in de praktijk waarneem...

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 10:00
door deadlock
Ennes schreef:Zo onwaar is dat niet, tenzij je natuurlijk over het schotje wil gluren wat voor vlees de ander uit de broek heeft hangen. En bij de middelste bak, kan dat dan zelfs aan 2 kanten als die beide bezet zijn :roll:
Tjongejonge stelletje preutse gekken hier zeg :D In het buitenland hangt dat schot er bijna nooit en maakt het geen fuck uit of je naast elkaar staat of niet. Echt, grow up. En je kan ook gewoon NIET over dat schot kijken.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 10:08
door Ennes
deadlock schreef:
Ennes schreef:Zo onwaar is dat niet, tenzij je natuurlijk over het schotje wil gluren wat voor vlees de ander uit de broek heeft hangen. En bij de middelste bak, kan dat dan zelfs aan 2 kanten als die beide bezet zijn :roll:
Tjongejonge stelletje preutse gekken hier zeg :D In het buitenland hangt dat schot er bijna nooit en maakt het geen fuck uit of je naast elkaar staat of niet. Echt, grow up. En je kan ook gewoon NIET over dat schot kijken.
Heeft niets met preutsheid te maken! Ik heb het alleen niet zo op de spetters van de buurman op mijn schoenen.

Maar om even bij de zitplaatsen in bus en trein te blijven, zolang het mogelijk is zal je zien dat op ieder 2 of 4 zitje bij voorkeur 1 persoon zit, tenzij het samenreizende personen zijn.