Pagina 72 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 04 okt 2019, 21:38
door trolly
Hier wel een plaatje van de "restauratie". De "keuken" was een hokje waar je water kon koken, en er zal een koelkast in gezeten hebben. De introductie van de Wagon-Lits-karretjes (later rail tender genoemd) betekende het einde voor deze horacavoorziening.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 okt 2019, 19:41
door Lijn 45
Chrysa schreef:Wat gebeurt er met mat64 tegenwoordig? Ik kwam zojuist een kopbak tegen op de A59, tussen knooppunt Zonzeel en Made.
Dat was een van deze geweest.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 06 okt 2019, 12:33
door Durashift
Jemig, dat filmpje: :shock: alsof ooit zo'n kloek treinstel niks meer voorstelt qua gewicht.. hoe die kraan ermee omgaat.. :cry:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 06 okt 2019, 13:16
door Hainje
Eigenlijk stelt het ook niets meer voor. De onderdelen zijn er allemaal al uit- en afgehaald, in feite is het enkel nog de carrosserie die over is.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 12 nov 2019, 20:11
door VIRM
De Buffels worden verhuisd van Nijmegen naar Amsterdam:
https://www.at5.nl/artikelen/198138/buf ... avengebied

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 12 nov 2019, 21:37
door AppleMoose
Werd tijd. In de nieuwste Railmagazine werd al gemeld dat de sporen die tot voor kort bezet werden door DDM-materieel en 1700-locs, werden vrijgemaakt voor de DM 90-stellen. De meeste 1700-locs die daar stonden zijn naar de sloper gebracht, het overige materieel is naast de sporen geplaatst.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 21 nov 2019, 03:15
door trolly
Volgende maand zou de ICNG te bewonderen moeten zijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 28 feb 2020, 10:57
door VIRM
NS denkt na over een nieuwe dubbeldekker-IC, die in 2027 zou moeten instromen:
https://www.treinreiziger.nl/ns-denkt-n ... eldekkers/

Nu is het idee van verhoogde vierzits wel interessant voor bagage-opslag, maar hopelijk gaan ze niet teveel hobbyen met het interieur en zo het aantal zitplaatsen verminderen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 28 feb 2020, 11:14
door umbusko
Als je een enkeldeks trein maakt, heb je toch ruimte genoeg voor bagagerekken zou ik zeggen. ICM, ICR, past prima.

Om iets onder de stoel kwijt te kunnen is wel handig, hoef je niet te tillen, maar in het plaatje zit je dan op een soort barkruk (bank). Is dat wel verantwoord bij hoge snelheden? Als er abrupt geremd wordt, vlieg je de hele coupé door.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 28 feb 2020, 11:18
door Wubbo
In een vierzits zou dat volgens mij wel moeten kunnen: dan vlieg je tegen de bank tegenover je.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 29 feb 2020, 08:40
door reisthijs
“Omdat we op de HSL-Zuid niet met dubbeldekkers willen rijden. Nederland heeft op veel plaatsen een slappe bodem. We willen de combinatie van het hoge gewicht van een dubbeldekker en hoge snelheden vermijden.”
Dit vind ik wel een hele vreemde uitspraak. Juist op de HSL-Zuid zou dat geen probleem moeten zijn, daar ligt een zetteingsvrije plaat onder.
Op traditionele trajecten die wél verzakken rijden ondertussen gewoon dubbeldekkers. Die straks dus worden vervangen door nieuwe dubbeldekkers.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 29 feb 2020, 09:15
door Z2N
Geen zorgen, ook de HSL verzakt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 29 feb 2020, 16:11
door Jultar
De HSL is te licht onderheid. Ook de ICNG zit eigenlijk al zo goed over de limiet qua aslast.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 20:27
door Daniel
Vanavond eens treininterieurs wezen testen in Culemborg. 1e klas WeekendVrij was ook geldig in de mockup :P , dus mocht die testen als enige in mijn tijdvak...

Afbeelding

Prima stoeltjes trouwens, zaten alleen wat kort op de tafel dus dat was mijn grootste minpunt voor op het prikbord.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 20:51
door Daan!
Zijn dit niet gewoon VIRM-stoelen?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 20:56
door Daniel
Daar leken ze wel verdacht veel op ja, maar dan wel met het comfort van de oude VIRM1/2 stoelen en niet die harde van VIRM4.
Alleen aanmerkelijk grotere tafels en zijdelings langs het raam werkplekken die wat krap zaten (vallen buiten de foto). Die werkplekken waren ook de enige plekken met stopcontact trouwens.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 21:03
door Hainje
Tot wanneer kan dat testen eigenlijk en waar in Culemborg?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 21:06
door ArrivaBas
NS heeft een paar honderd vaste reizigers uitgenodigd voor bepaalde dagen. De mock-ups zijn niet openbaar toegankelijk.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 21:16
door Hainje
Kudtns -o-

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 21:29
door omaylie
ArrivaBas schreef:NS heeft een paar honderd vaste reizigers uitgenodigd voor bepaalde dagen. De mock-ups zijn niet openbaar toegankelijk.
Oftewel: reizigers die lid zijn van het NS Panel.

Zelf was ik er dinsdag en toen zaten er heel andere stoelen, die iets meer ondersteuning gaven aan mijn hoofd. Ze zaten wel lekker comfortabel, maar die tafels mogen wel de mogelijkheid krijgen om ze om te klappen zodat reizigers makkelijker konden in-/uitstappen. Ook mag er iets meer kleur er in komen. -o-

Verder heb ik een nieuw ezelsbruggetje bedacht voor de vernieuwde klassen: lichte modus = 2e klas, donkere modus = 1e klas.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 21:34
door Daniel
Gezien de grootte van de groep vanavond (man of 6) en dat men achter elkaar doortest in tijdvakken van een half uur een week lang denk ik dat het wel meer reizigers zijn geweest dan ArrivaBas noemt.
Overigens is er een simpele manier als je ooit een keer mee wilt doen: aanmelden bij het NS Panel. Via die weg kreeg ik althans de uitnodiging om m'n beschikbaarheid op te geven en uiteindelijk ook een moment waarop ik ingedeeld was.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 21:37
door Aking
Ik ben lid van bij de NS Panel, maar ik heb helegaar niks gekregen -o-
Hainje schreef:Kudtns -o-
Dat dus! :Y

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 22:32
door JordiBrabant
omaylie schreef:
ArrivaBas schreef:NS heeft een paar honderd vaste reizigers uitgenodigd voor bepaalde dagen. De mock-ups zijn niet openbaar toegankelijk.
Oftewel: reizigers die lid zijn van het NS Panel.
Niet helemaal, ik heb geen uitnodiging gehad, maar ben natuurlijk wel panellid. Misschien hebben ze mij niet uitgenodigd omdat ik vorig jaar al in de VR mock-up voor deze mock-up stond.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 07 mar 2020, 10:24
door VIRM
Ik had wel een uitnodiging gekregen, maar ben niet gegaan. Wel iets nuttigs t.o.v. de gebruikelijke vragenlijsten van bij welke winkeltjes heb jij iets gekocht/hoe was de reisinformatie?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 07 mar 2020, 14:19
door Durashift
Hainje schreef: (..) waar in Culemborg?
Waarom in Culemborg eigenlijk?
Is de testlocatie bij één van de meubelbedrijven aldaar?