Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 264
Lid geworden op: Di 05 Jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor Bartjk » Zo 15 Mar 2015, 11:54

Nou, ik heb de stoelen getest, stoel c is in mijn ogen het meest comfortabel. die is tenminste een beetje naar je rug gevormd. Stoel A is de op een na beste en die talent stoeltjes zitten gewoon niet. Overigens weinig verschil tussen tweede en eerste klasse. De stoelafstand is niet zoals dit uiteindelijk zal zijn heb ik mij laten vertellen.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3726
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor Z2N » Zo 15 Mar 2015, 14:09

Persoonlijk was A mijn favoriet, C vond ik iets te gebogen om lekker te kunnen zitten, je zit verplicht rechtop. B was mijn minst favoriete stoel, dat zat gewoon echt niet lekker. :N
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor Meltrain » Zo 15 Mar 2015, 16:22

B was inderdaad verreweg het slechtst.
C was qua zitting en hoofdsteun wel het best, maar de rugleuning was niet optimaal en bovendien is het wel érg gezellig als je op die stoelen naast elkaar zit. :X
Ik heb dus op A gestemd, met als opmerking om de hoofdsteunen aan te passen. (Ik hoop wel dat de afstanden tussen de stoelen bij A in werkelijkheid groter zijn, want daar kon ik niet normaal zitten.)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor Vinny » Zo 15 Mar 2015, 16:39

deadlock schreef:
Bee schreef:
Ardan schreef:Beargumenteer? :?:

Als er drie pisbakken zijn in het herentoilet, bij de linker staat een man te pissen, bij welke ga jij dan staan? Juist, bij de rechter. Je gaat alleen bij de middelste pisbak staan als links en rechts al bezet zijn, maar je voelt je bekeken en hebt geen bewegingsruimte omdat je ingeklemd bent.

*gaap* Onwaar en drogreden.

Bee ventileert een mening. Dat kan nooit onwaar zijn.

Ik voel me zelf eigenlijk nooit bekeken in een urinoir, maar ik kan me voorstellen dat dat voor andere mensen anders ligt.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor deadlock » Zo 15 Mar 2015, 19:39

Vinny schreef:Bee ventileert een mening. Dat kan nooit onwaar zijn.

Ik voel me zelf eigenlijk nooit bekeken in een urinoir, maar ik kan me voorstellen dat dat voor andere mensen anders ligt.

Als Bee vindt dat de huisstijl van NS Zwart-Paars is dan is de mening van Bee fout. Volgens mij zit niemand te wachten op zweverig filosofisch gezever.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor Hainje » Zo 15 Mar 2015, 19:45

Nee de huisstijl is wit met goud! Dat ziet toch iedereen!!?!!!¡¿¡!!
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor Thom91 » Zo 15 Mar 2015, 20:09

Donder is op met je wit/goud. Je hebt al tien keer geprobeerd en tien keer genegeerd.. Dat zal vast met een reden zijn..
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor Hainje » Zo 15 Mar 2015, 20:22

Wow, wat heb je vandaag kerel? Heeft Foekie hoofdpijn?
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31456
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor Suus » Zo 15 Mar 2015, 20:23

Nouja, stationsbankje dan? Zijn ook driezitters. Iemand zit op het vakje links, dan is je eerste keuze toch ook het vakje rechts ipv het vakje in het midden?
Rame à l'approche

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor Thom91 » Zo 15 Mar 2015, 20:35

Hainje schreef:Wow, wat heb je vandaag kerel? Heeft Foekie hoofdpijn?

Ikzelf nog steeds :P
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1449
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Berichtdoor n-evo » Ma 23 Mar 2015, 08:41

Bee schreef:Nouja, stationsbankje dan? Zijn ook driezitters. Iemand zit op het vakje links, dan is je eerste keuze toch ook het vakje rechts ipv het vakje in het midden?

Ik ga meestal bij die iemand op schoot zitten.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Thom91 » Zo 29 Mar 2015, 09:50



De civity!
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Klaass
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 30 Dec 2014, 19:56
Locatie: Den Haag/Groningen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Klaass » Zo 29 Mar 2015, 11:07

Jammer dat het filmpje niet afspeelbaar is op de ipad. Zijn er ook al impressie tekeningen hoe het interieur er uit gaat zien? Ben ook wel benieuwd naar tekeningen van de Ns Flirts.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Thom91 » Zo 29 Mar 2015, 11:19

Dat ligt dan vermoedelijk aan je ipad, op de Hipsterbook geen issues.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor deadlock » Zo 29 Mar 2015, 12:14

Op heel veel clips op youtube zitten restricties, niet iPad, niet TV, niet mediaplayer, niet mobiel, dat soort gezever. Misschien is dat hier ook aan de hand.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Klaass
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 30 Dec 2014, 19:56
Locatie: Den Haag/Groningen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Klaass » Zo 29 Mar 2015, 13:24

Ja dat vermoede ik al.. Jammer, ben erg benieuwd.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Zo 29 Mar 2015, 15:47

Ik ga proberen een overzichtje te maken per tijdvak welke materieeltypes die de komende jaren als Spinter zullen rijden.
Aanvullingen en verbeteringen zijn zeer welkom!

2015-2016:
Plan V, SGM, SLT, DD-AR, DDZ (steeds minder)

2016-2018:
SGM, SLT, DD-AR, DDM-1 (mogelijk), FLIRT

2018-2025:
SGM, SLT (gaat gedurende deze periode in revisie), DD-AR, DDM-1, FLIRT, SNG

Na 2025:
SLT, FLIRT, SNG
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3726
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Z2N » Zo 29 Mar 2015, 15:58

Ik zou er maar vanuit gaan dat zodra de Flirts in dienst zijn het DDM-1 weer buiten dienst gaat, en het DDAR houdt het waarschijnlijk tot 2020 vol.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Zo 29 Mar 2015, 16:02

Aangezien er veel moeite wordt gedaan om DDM-1 weer rijvaardig te krijgen, vermoed ik eigenlijk dat dat nog wel eens langer zal blijven rijden dan DD-AR.
Verder moet er natuurlijk wel genoeg materieel zijn als SLT in revisie is.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

starx
Berichten: 429
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor starx » Zo 29 Mar 2015, 18:27

Ik denk niet dat DDM-1 in de sprinterseries zal komen. Wat wel kan is dat die in IC's komt te rijden en zo indirect DDZ-4 kan vrijspelen voor de sprinters.

In 2017 zal er nog een aantal lijnen van vervoerder wisselen. Dan de materieelschaarste in een klap weg. Zeker als de FLIRTs er dan nog bijkomen. Ik zou zeggen dat DD-AR en DDM-1 dan niet meer nodig zijn, maar misschien heeft de inbouw van ERTMS hier nog invloed op.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Thom91 » Zo 29 Mar 2015, 18:57

DDM1 komt vooral om het tekort IC materieel op te vangen als daar ERTMS ingebouwd gaat worden, dat kost veel meer tijd dan bij een SLT.
Komt wel goed schatje.

Hendrik
Berichten: 1456
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hendrik » Ma 30 Mar 2015, 09:44

Thom91 schreef:De civity!

De video is inmiddels verwijderd. :?

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Klaasje » Ma 30 Mar 2015, 10:38

DDM-1 zou best prima voldoen op sprintertrajecten waar de rijtijden makkelijk met een minuutje kunnen worden opgerekt t.o.v. mat'64. Al moet ik er wel bij vermelden dat ik verwacht dat er best weer wat DDM-1 in de s14500 verdwijnt. Daar los je ook IC-materieel mee af waarmee DDZ weer flexibel kan worden ingezet. Ik denk overigens wel dat DDM-1 ook in sprinterdiensten moet gaan rijden omdat DDAR+SGM+SLT gewoon te weinig is om alle sprinterdiensten te rijden.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9532
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Wubbo » Ma 30 Mar 2015, 21:19

Er zijn alleen niet zo heel veel trajecten meer waar de rijtijden verruimd kunnen worden. De enige trajecten die me te binnen schieten waar dat kan (s7000 en wat in Limburg) zijn niet dusdanig druk dat DDM-4 daar een mooi maatje voor is, dan zou je eerder met DDM-2 moeten gaan rijden ofzo ;-)

Zou inzet op de IJssellijn een optie kunnen zijn? Die heeft nog zijn ICR-rijtijden. Wellicht dat je dan toch ook met zesjes moet gaan rijden in plaats van viertjes, maar qua rijtijden is die serie wel kansrijk.

Ronaldussen
Berichten: 3069
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Ronaldussen » Ma 30 Mar 2015, 21:57

Dan wordt de "Schrootlijn" weer in "ere" hersteld ;)
Fear builds walls


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten