Pagina 9 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 11:54
door Bartjk
Nou, ik heb de stoelen getest, stoel c is in mijn ogen het meest comfortabel. die is tenminste een beetje naar je rug gevormd. Stoel A is de op een na beste en die talent stoeltjes zitten gewoon niet. Overigens weinig verschil tussen tweede en eerste klasse. De stoelafstand is niet zoals dit uiteindelijk zal zijn heb ik mij laten vertellen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 14:09
door Z2N
Persoonlijk was A mijn favoriet, C vond ik iets te gebogen om lekker te kunnen zitten, je zit verplicht rechtop. B was mijn minst favoriete stoel, dat zat gewoon echt niet lekker. :N

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 16:22
door Meltrain
B was inderdaad verreweg het slechtst.
C was qua zitting en hoofdsteun wel het best, maar de rugleuning was niet optimaal en bovendien is het wel érg gezellig als je op die stoelen naast elkaar zit. :X
Ik heb dus op A gestemd, met als opmerking om de hoofdsteunen aan te passen. (Ik hoop wel dat de afstanden tussen de stoelen bij A in werkelijkheid groter zijn, want daar kon ik niet normaal zitten.)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 16:39
door Vinny
deadlock schreef:
Bee schreef:
Ardan schreef:Beargumenteer? :?:
Als er drie pisbakken zijn in het herentoilet, bij de linker staat een man te pissen, bij welke ga jij dan staan? Juist, bij de rechter. Je gaat alleen bij de middelste pisbak staan als links en rechts al bezet zijn, maar je voelt je bekeken en hebt geen bewegingsruimte omdat je ingeklemd bent.
*gaap* Onwaar en drogreden.
Bee ventileert een mening. Dat kan nooit onwaar zijn.

Ik voel me zelf eigenlijk nooit bekeken in een urinoir, maar ik kan me voorstellen dat dat voor andere mensen anders ligt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 19:39
door deadlock
Vinny schreef:Bee ventileert een mening. Dat kan nooit onwaar zijn.

Ik voel me zelf eigenlijk nooit bekeken in een urinoir, maar ik kan me voorstellen dat dat voor andere mensen anders ligt.
Als Bee vindt dat de huisstijl van NS Zwart-Paars is dan is de mening van Bee fout. Volgens mij zit niemand te wachten op zweverig filosofisch gezever.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 19:45
door Hainje
Nee de huisstijl is wit met goud! Dat ziet toch iedereen!!?!!!¡¿¡!!

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 20:09
door Thom91
Donder is op met je wit/goud. Je hebt al tien keer geprobeerd en tien keer genegeerd.. Dat zal vast met een reden zijn..

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 20:22
door Hainje
Wow, wat heb je vandaag kerel? Heeft Foekie hoofdpijn?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 20:23
door Suus
Nouja, stationsbankje dan? Zijn ook driezitters. Iemand zit op het vakje links, dan is je eerste keuze toch ook het vakje rechts ipv het vakje in het midden?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 20:35
door Thom91
Hainje schreef:Wow, wat heb je vandaag kerel? Heeft Foekie hoofdpijn?
Ikzelf nog steeds :P

Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 08:41
door n-evo
Bee schreef:Nouja, stationsbankje dan? Zijn ook driezitters. Iemand zit op het vakje links, dan is je eerste keuze toch ook het vakje rechts ipv het vakje in het midden?
Ik ga meestal bij die iemand op schoot zitten.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 09:50
door Thom91
De civity!

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 11:07
door Klaass
Jammer dat het filmpje niet afspeelbaar is op de ipad. Zijn er ook al impressie tekeningen hoe het interieur er uit gaat zien? Ben ook wel benieuwd naar tekeningen van de Ns Flirts.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 11:19
door Thom91
Dat ligt dan vermoedelijk aan je ipad, op de Hipsterbook geen issues.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 12:14
door deadlock
Op heel veel clips op youtube zitten restricties, niet iPad, niet TV, niet mediaplayer, niet mobiel, dat soort gezever. Misschien is dat hier ook aan de hand.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 13:24
door Klaass
Ja dat vermoede ik al.. Jammer, ben erg benieuwd.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 15:47
door Meltrain
Ik ga proberen een overzichtje te maken per tijdvak welke materieeltypes die de komende jaren als Spinter zullen rijden.
Aanvullingen en verbeteringen zijn zeer welkom!

2015-2016:
Plan V, SGM, SLT, DD-AR, DDZ (steeds minder)

2016-2018:
SGM, SLT, DD-AR, DDM-1 (mogelijk), FLIRT

2018-2025:
SGM, SLT (gaat gedurende deze periode in revisie), DD-AR, DDM-1, FLIRT, SNG

Na 2025:
SLT, FLIRT, SNG

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 15:58
door Z2N
Ik zou er maar vanuit gaan dat zodra de Flirts in dienst zijn het DDM-1 weer buiten dienst gaat, en het DDAR houdt het waarschijnlijk tot 2020 vol.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 16:02
door Meltrain
Aangezien er veel moeite wordt gedaan om DDM-1 weer rijvaardig te krijgen, vermoed ik eigenlijk dat dat nog wel eens langer zal blijven rijden dan DD-AR.
Verder moet er natuurlijk wel genoeg materieel zijn als SLT in revisie is.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 18:27
door starx
Ik denk niet dat DDM-1 in de sprinterseries zal komen. Wat wel kan is dat die in IC's komt te rijden en zo indirect DDZ-4 kan vrijspelen voor de sprinters.

In 2017 zal er nog een aantal lijnen van vervoerder wisselen. Dan de materieelschaarste in een klap weg. Zeker als de FLIRTs er dan nog bijkomen. Ik zou zeggen dat DD-AR en DDM-1 dan niet meer nodig zijn, maar misschien heeft de inbouw van ERTMS hier nog invloed op.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 18:57
door Thom91
DDM1 komt vooral om het tekort IC materieel op te vangen als daar ERTMS ingebouwd gaat worden, dat kost veel meer tijd dan bij een SLT.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 09:44
door Hendrik
Thom91 schreef: De civity!
De video is inmiddels verwijderd. :?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 10:38
door Klaasje
DDM-1 zou best prima voldoen op sprintertrajecten waar de rijtijden makkelijk met een minuutje kunnen worden opgerekt t.o.v. mat'64. Al moet ik er wel bij vermelden dat ik verwacht dat er best weer wat DDM-1 in de s14500 verdwijnt. Daar los je ook IC-materieel mee af waarmee DDZ weer flexibel kan worden ingezet. Ik denk overigens wel dat DDM-1 ook in sprinterdiensten moet gaan rijden omdat DDAR+SGM+SLT gewoon te weinig is om alle sprinterdiensten te rijden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 21:19
door Wubbo
Er zijn alleen niet zo heel veel trajecten meer waar de rijtijden verruimd kunnen worden. De enige trajecten die me te binnen schieten waar dat kan (s7000 en wat in Limburg) zijn niet dusdanig druk dat DDM-4 daar een mooi maatje voor is, dan zou je eerder met DDM-2 moeten gaan rijden ofzo ;-)

Zou inzet op de IJssellijn een optie kunnen zijn? Die heeft nog zijn ICR-rijtijden. Wellicht dat je dan toch ook met zesjes moet gaan rijden in plaats van viertjes, maar qua rijtijden is die serie wel kansrijk.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 21:57
door AppleMoose
Dan wordt de "Schrootlijn" weer in "ere" hersteld ;)