Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ronaldussen
Berichten: 3069
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Ronaldussen » Zo 03 Apr 2016, 14:03

Dat NS nog steeds niet snapt dat families/kinderen vooral boven willen zitten in plaats van beneden is mij nog steeds een raadsel...
Fear builds walls

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4423
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor JWM » Zo 03 Apr 2016, 14:07

Volgensmij is het achterliggende idee omdat het bovenin al rustiger is qua rijgeluid.

Ronaldussen
Berichten: 3069
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Ronaldussen » Zo 03 Apr 2016, 14:11

Dat is een leuk technisch aspect, maar families/kinderen gaan vooral boven zitten (iets met uitzicht, anders dan normale treinen en zo) waardoor het boven vaak rumoeriger is dan beneden met rijgeluid.
Fear builds walls

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor webguy » Zo 03 Apr 2016, 14:36

Weet niet hoe vaak je in de spits in de trein zit, maar ik durf een gok te nemen dat grootste deel van klanten wordt vervoerd als kids op school zitten.
Reisinformatie/nerd

Hageneis
Berichten: 206
Lid geworden op: Di 09 Aug 2011, 16:39

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hageneis » Zo 03 Apr 2016, 17:43

webguy schreef:Weet niet hoe vaak je in de spits in de trein zit, maar ik durf een gok te nemen dat grootste deel van klanten wordt vervoerd als kids op school zitten.

School begint pas rond kwart voor negen. En voor wat betreft de avondspits zijn de basisscholen dan al lang en breed klaar. Komen de Kids Vrij bovenin zitten :D

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 936
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor OmniLezer » Zo 03 Apr 2016, 18:47

reisthijs schreef:Over randjes om de deuren gesproken, zou dit nog beter zichtbaar zijn?:
https://twitter.com/74rk/status/7158320 ... 84/photo/1
Afbeelding


Het is wel modern, maar niet bepaald de zakelijke standaard look als de sprinters. Dit past ook eerder bij de Sprinters. De hele trein moest dan ook wit zijn met deze "lijnennetkaart look."
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
EtienneM
Berichten: 29
Lid geworden op: Za 20 Jul 2013, 22:55
Locatie: Maastricht / Breda

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor EtienneM » Zo 03 Apr 2016, 21:56

reisthijs schreef:
marvinkok schreef:Het is wel contrastverhogend voor de deuren...
Precies, zo wordt voldaan aan de nieuwe Europese regels.


Als mensen de nieuwe regels willen lezen, kan dat hier

4.2.2.3.2. Buitendeuren

(1)
Alle buitendeuren moeten in geopende stand een nuttige vrije breedte van 800 mm hebben.
(2)
Op treinen met een ontwerpsnelheid van minder dan 250 km/h moeten rolstoeltoegankelijke deuren die toegang verlenen op gelijke hoogte als gedefinieerd in punt 2.3 in geopende stand een nuttige vrije breedte van 1 000 mm hebben.
(3)
Alle buitendeuren moeten aan de buitenkant als zodanig gemerkt zijn en contrasteren met de rest van de zijwand van het voertuig.
(4)
Als zodanig aangeduide buitendeuren voor rolstoelgebruikers moeten zo dicht mogelijk bij de rolstoelplaatsen zijn aangebracht.

Etc. etc.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 936
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor OmniLezer » Ma 04 Apr 2016, 10:47

Volgens mij lijkt dit net Amerikaans te worden. Net die praktijken alsof iemand op de raam heeft gedrukt en dan de NS heeft aangeklaagd dat hij dan is verongelukt.

Ze kunnen volgende keer gewoon pijlen zetten tot aan elke deur.
Alleen heeft NS dat nu mooi verwerkt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Z2N » Ma 04 Apr 2016, 13:27

Die regels zijn er eerder ter behoeve van kleurenblinden en slechtzienden, deze reizigers willen helpen is niet typisch Amerikaans. :wink:
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Ma 04 Apr 2016, 13:55

Het zijn richtlijnen van de Europese Unie :wink: .

Hendrik
Berichten: 1456
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hendrik » Ma 04 Apr 2016, 14:11

Nee, het is een Europese Verordening... :P

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Ma 04 Apr 2016, 14:23

Ah ... oké :wink: .

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Ma 04 Apr 2016, 15:05

Het is onderdeel van de Technische Specificaties voor Interoperabiliteit, onderdeel Persons with reduced mobility, die het Europese Spoorwegbureau (ERA) opstelt.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: Vr 11 Mar 2011, 22:08

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor AlexNL » Ma 04 Apr 2016, 19:22

En het is de designer van NS die er uiteindelijk zo'n gedrocht van maakt ;)

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 793
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor trolly » Ma 04 Apr 2016, 19:26

AlexNL schreef:En het is de designer van NS die er uiteindelijk zo'n gedrocht van maakt ;)


:Y

Alargule
Berichten: 1688
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Alargule » Di 05 Apr 2016, 12:48

Laten we eerst de praktijk eens afwachten in plaats van ons gal te spuwen over één fotootje.

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1446
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor n-evo » Di 05 Apr 2016, 13:32

Vind het het er wel oké uit zien. :pos:

Het lijkt wel beetje een last-minute aanpassing. Op voorgaande impressies waren deuren hetzelfde als ze nu waren. Op deze foto zit de rand er ook niet omheen.

http://imgur.com/0YmbVlq

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2395
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 13 Apr 2016, 21:21

*Dweilt topic*
Klik voor een artikel over de FLIRT met een kaartje van het inzetgebied
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Wo 13 Apr 2016, 22:28

Dat wordt dus een ritje naar het zuiden van het land. Ik dacht dat de FLIRT's van de NS door het gehele land ingezet worden of heb ik het mis?

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4423
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor JWM » Wo 13 Apr 2016, 22:40

Nesselande - Dordrecht is toch niet zo ver?

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Wo 13 Apr 2016, 22:44

Nee ... dat niet. Maar ik dat dat ze ook ingezet worden tussen Rotterdam en Gouda (bijvoorbeeld).

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5572
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » Wo 13 Apr 2016, 22:45

KM46 schreef:Nee ... dat niet. Maar ik dat dat ze ook ingezet worden tussen Rotterdam en Gouda (bijvoorbeeld).

Daar is naar mijn weten nooit echt sprake van geweest vanwege de onderhoudslocaties.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Wo 13 Apr 2016, 22:49

SLT wordt nog meer in de Randstad geconcentreerd waar het het beste tot zijn recht komt en SGM gaat vanwege de langere afstanden en het toilet naar de plekken waar dat gewenst is, bijvoorbeeld Twente.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4423
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor JWM » Wo 13 Apr 2016, 22:54

Naast het ingetekende Flirt-inzetgebied en de sprinter Apeldoorn - Twente heeft de NS helemaal geen sprinters meer buiten de Randstad. Ja boven Zwolle, maar daar zal ICM wel blijven.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11115
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Wo 13 Apr 2016, 22:59

Afhankelijk van hoe breed je "Randstad" definieert, valt de 5600 er net wel of net niet onder, maar voor de rest heb je wel gelijk ja.
Nu is het wel zo dat SLT vanaf medio 2018 langzaam in revisie gaat, dus betekent dat dat SLT in die treinseries dan vervangen wordt door DD-AR en later door SNG?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten