Pagina 24 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 03 apr 2016, 14:03
door AppleMoose
Dat NS nog steeds niet snapt dat families/kinderen vooral boven willen zitten in plaats van beneden is mij nog steeds een raadsel...

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 03 apr 2016, 14:07
door JWM
Volgensmij is het achterliggende idee omdat het bovenin al rustiger is qua rijgeluid.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 03 apr 2016, 14:11
door AppleMoose
Dat is een leuk technisch aspect, maar families/kinderen gaan vooral boven zitten (iets met uitzicht, anders dan normale treinen en zo) waardoor het boven vaak rumoeriger is dan beneden met rijgeluid.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 03 apr 2016, 14:36
door webguy
Weet niet hoe vaak je in de spits in de trein zit, maar ik durf een gok te nemen dat grootste deel van klanten wordt vervoerd als kids op school zitten.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 03 apr 2016, 17:43
door Hageneis
webguy schreef:Weet niet hoe vaak je in de spits in de trein zit, maar ik durf een gok te nemen dat grootste deel van klanten wordt vervoerd als kids op school zitten.
School begint pas rond kwart voor negen. En voor wat betreft de avondspits zijn de basisscholen dan al lang en breed klaar. Komen de Kids Vrij bovenin zitten :D

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 03 apr 2016, 18:47
door OmniLezer
reisthijs schreef:Over randjes om de deuren gesproken, zou dit nog beter zichtbaar zijn?:
https://twitter.com/74rk/status/7158320 ... 84/photo/1
Afbeelding
Het is wel modern, maar niet bepaald de zakelijke standaard look als de sprinters. Dit past ook eerder bij de Sprinters. De hele trein moest dan ook wit zijn met deze "lijnennetkaart look."

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 03 apr 2016, 21:56
door EtienneM
reisthijs schreef:
marvinkok schreef:Het is wel contrastverhogend voor de deuren...
Precies, zo wordt voldaan aan de nieuwe Europese regels.
Als mensen de nieuwe regels willen lezen, kan dat hier
4.2.2.3.2. Buitendeuren

(1)
Alle buitendeuren moeten in geopende stand een nuttige vrije breedte van 800 mm hebben.
(2)
Op treinen met een ontwerpsnelheid van minder dan 250 km/h moeten rolstoeltoegankelijke deuren die toegang verlenen op gelijke hoogte als gedefinieerd in punt 2.3 in geopende stand een nuttige vrije breedte van 1 000 mm hebben.
(3)
Alle buitendeuren moeten aan de buitenkant als zodanig gemerkt zijn en contrasteren met de rest van de zijwand van het voertuig.
(4)
Als zodanig aangeduide buitendeuren voor rolstoelgebruikers moeten zo dicht mogelijk bij de rolstoelplaatsen zijn aangebracht.

Etc. etc.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 04 apr 2016, 10:47
door OmniLezer
Volgens mij lijkt dit net Amerikaans te worden. Net die praktijken alsof iemand op de raam heeft gedrukt en dan de NS heeft aangeklaagd dat hij dan is verongelukt.

Ze kunnen volgende keer gewoon pijlen zetten tot aan elke deur.
Alleen heeft NS dat nu mooi verwerkt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 04 apr 2016, 13:27
door Z2N
Die regels zijn er eerder ter behoeve van kleurenblinden en slechtzienden, deze reizigers willen helpen is niet typisch Amerikaans. :wink:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 04 apr 2016, 13:55
door ODRAIL
Het zijn richtlijnen van de Europese Unie :wink: .

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 04 apr 2016, 14:11
door Hendrik
Nee, het is een Europese Verordening... :P

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 04 apr 2016, 14:23
door ODRAIL
Ah ... oké :wink: .

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 04 apr 2016, 15:05
door Suus
Het is onderdeel van de Technische Specificaties voor Interoperabiliteit, onderdeel Persons with reduced mobility, die het Europese Spoorwegbureau (ERA) opstelt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 04 apr 2016, 19:22
door AlexNL
En het is de designer van NS die er uiteindelijk zo'n gedrocht van maakt ;)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 04 apr 2016, 19:26
door trolly
AlexNL schreef:En het is de designer van NS die er uiteindelijk zo'n gedrocht van maakt ;)
:Y

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 05 apr 2016, 12:48
door Alargule
Laten we eerst de praktijk eens afwachten in plaats van ons gal te spuwen over één fotootje.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 05 apr 2016, 13:32
door n-evo
Vind het het er wel oké uit zien. :pos:

Het lijkt wel beetje een last-minute aanpassing. Op voorgaande impressies waren deuren hetzelfde als ze nu waren. Op deze foto zit de rand er ook niet omheen.

http://imgur.com/0YmbVlq

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 apr 2016, 21:21
door ArrivaBas
*Dweilt topic*
Klik voor een artikel over de FLIRT met een kaartje van het inzetgebied

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 apr 2016, 22:28
door ODRAIL
Dat wordt dus een ritje naar het zuiden van het land. Ik dacht dat de FLIRT's van de NS door het gehele land ingezet worden of heb ik het mis?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 apr 2016, 22:40
door JWM
Nesselande - Dordrecht is toch niet zo ver?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 apr 2016, 22:44
door ODRAIL
Nee ... dat niet. Maar ik dat dat ze ook ingezet worden tussen Rotterdam en Gouda (bijvoorbeeld).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 apr 2016, 22:45
door Hainje
KM46 schreef:Nee ... dat niet. Maar ik dat dat ze ook ingezet worden tussen Rotterdam en Gouda (bijvoorbeeld).
Daar is naar mijn weten nooit echt sprake van geweest vanwege de onderhoudslocaties.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 apr 2016, 22:49
door Suus
SLT wordt nog meer in de Randstad geconcentreerd waar het het beste tot zijn recht komt en SGM gaat vanwege de langere afstanden en het toilet naar de plekken waar dat gewenst is, bijvoorbeeld Twente.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 apr 2016, 22:54
door JWM
Naast het ingetekende Flirt-inzetgebied en de sprinter Apeldoorn - Twente heeft de NS helemaal geen sprinters meer buiten de Randstad. Ja boven Zwolle, maar daar zal ICM wel blijven.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 13 apr 2016, 22:59
door Meltrain
Afhankelijk van hoe breed je "Randstad" definieert, valt de [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] er net wel of net niet onder, maar voor de rest heb je wel gelijk ja.
Nu is het wel zo dat SLT vanaf medio 2018 langzaam in revisie gaat, dus betekent dat dat SLT in die treinseries dan vervangen wordt door DD-AR en later door SNG?