Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Z2N » Wo 04 Mei 2016, 01:19

Die staat momenteel nog steeds in Haarlem, maar het zou niet al te lang meer moeten duren.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Renebussen
Berichten: 189
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: Nederland
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Renebussen » Wo 18 Mei 2016, 18:04

welke kleuren krijgen de SNGtjes? net zoals de Flirtjes (met blauw naast de deuren) of SLT kleurtjes?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Z2N » Wo 18 Mei 2016, 18:26

De Flirts zijn aangepast naar de nieuwe kleurstellingregels, de SLT's nog niet. Je mag zelf raden... (A)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Renebussen
Berichten: 189
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: Nederland
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Renebussen » Wo 18 Mei 2016, 18:43

dacht ik al :) maar zitten de ns logo's aan de zijkanten met wit in het blauwe banen of met blauw in het witte onder de blauwe banen?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » Wo 18 Mei 2016, 18:51

Renebussen schreef:dacht ik al :) maar zitten de ns logo's aan de zijkanten met wit in het blauwe banen of met blauw in het witte onder de blauwe banen?

Zoek op de foto's van de Flirts en je hebt je antwoord.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
EtienneM
Berichten: 29
Lid geworden op: Za 20 Jul 2013, 22:55
Locatie: Maastricht / Breda

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor EtienneM » Do 19 Mei 2016, 11:56

OmniLezer schreef:Mooie halve metro's trouwens.

Is er nog al wat bekend van de vernieuwde V-IRM 9411. Die is echt al een lange tijd onder het mes.


Afbeelding
Bron RailMagazine

Hij is een weekje geleden gespot, inclusief de banden om de deur heen volgens de EU-regels om te contrasteren. Mooi is anders...

Milco
Berichten: 3556
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Milco » Do 19 Mei 2016, 17:38

Die blauwe baan langs de benedenverdieping vind ik wel leuk, net zoals DDZ dat heeft. Alleen die gele deuren hierbij vind ik geen pan. -o-
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Ronaldussen
Berichten: 3069
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Ronaldussen » Do 19 Mei 2016, 17:43

Waarom hebben ze geen grijze deuren gedaan zoals DD-AR/DDM etc. ? Geeft mijns inziens genoeg contrast en ziet er beter uit dan die vage blauwe randen.
Fear builds walls

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Do 19 Mei 2016, 17:47

Omdat grijze deuren geen onderdeel zijn van de huisstijl.
Rame à l'approche

Bemined
Berichten: 724
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Bemined » Do 19 Mei 2016, 17:50

Dit ook niet.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 937
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor OmniLezer » Do 19 Mei 2016, 18:01

Ik vraag me eerder af hoe de binnenkant er uit ziet. De buitenkant is een teleurstelling. Maar de binnenkant is nog steeds een raadsel. Ik heb niet genoeg aan het antwoord dat het gelijk is aan de DDZ. De scchuine onderkant vraagt een heel andere soort aanpak. Daarvan wil ik zien hoe dat gelopen is.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor ArrivaBas » Do 19 Mei 2016, 18:20

Die deuren hebben de hele trein verpest. -o-
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » Do 19 Mei 2016, 18:22

Ik kan mij nog vaag herinneren hoeveel commentaar er hier gegeven werd op de nieuwe huisstijl van de DDZ en hoe stil het daar nu over is. Ook dit is gewoon een kwestie van wennen lijkt mij.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

waldo79
Berichten: 3620
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor waldo79 » Do 19 Mei 2016, 19:47

Juist dat. Een flink aantal VIRMs is ondertussen zodanig verbleekt dat ze aan een opfrisbeurt toe zijn.
Mij best :)

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor MdJ » Do 19 Mei 2016, 19:51

Vraag me af hoe ze dat doen met de VIRM-2-IV'tjes en VIRM-4-IV'tjes.

Of ze die ook nog een schilderbeurt geven, of dat ze die banen zo laten (en bij VIRM1-IV + VIRM4-IV+ VIRM1-IV (of juist andersom) er ontzettend lelijk uit ziet)
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » Do 19 Mei 2016, 19:59

VIRM-4 is nog niet aan revisie toe, die stellen zijn nieuwer immers. Als ik me niet vergis gingen de VIRM-2 bakken die gebruikt zijn voor de verlenging van VIRM-1 (of eigenlijk het DD-IRM dus) gelijk in de revisie mee, maar weet niet of VIRM-3 (de nieuwe stellen die direct achter de verlenging aan kwamen) ook al aan revisie toe zijn eigenlijk.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Renebussen
Berichten: 189
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: Nederland
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Renebussen » Do 19 Mei 2016, 20:01

2 dingetjes: is er nou bij de bovenverdieping van een mBvk een raampje weg gehaald? op de foto ziet het er uit als een geel rooster iets.
en bij het rijtuig er naast ook een raam gesneuveld? voor de WC of voor de...?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » Do 19 Mei 2016, 20:07

Dat gele rooster zit nu ook al in VIRM op die plek, alleen is het nu nog blauw :wink: Verder is er inderdaad een klein raampje bij de WC verdwenen, maar dat raampje was toch al geblindeerd en had dus op zich geen functie.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor MdJ » Do 19 Mei 2016, 20:11

Daniel schreef:VIRM-4 is nog niet aan revisie toe, die stellen zijn nieuwer immers. Als ik me niet vergis gingen de VIRM-2 bakken die gebruikt zijn voor de verlenging van VIRM-1 (of eigenlijk het DD-IRM dus) gelijk in de revisie mee, maar weet niet of VIRM-3 (de nieuwe stellen die direct achter de verlenging aan kwamen) ook al aan revisie toe zijn eigenlijk.

VIRM-1 = IRM + verlengingsbakken
VIRM-2 = 13x VIRM-IV + 12 VIRM VI. (8701-8725/9501-9525)
VIRM-3 = 21x VIRM6 (8726-8746)

Gaat mij meer om 2, 3 en 4 dus :) Schilderbeurtje kan geen kwaad :)
Bij twijfel: gebruik beton.

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor MetroRET » Do 19 Mei 2016, 20:39

De verlengingsbakken valle volgens mij onder VIRM2/3.... Is bijvoorbeeld aan het interieur te zien.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Do 19 Mei 2016, 20:48

Er worden 418 bakken gereviseerd, dat is VIRM1 met de verlengingen. Alle stammen waarvan het nummer met 86 of 94 begint dus.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » Do 19 Mei 2016, 20:50

Mja, maar die verlengingsbakken zijn dus op zich geen VIRM-1 bij mijn weten maar horen bij het VIRM-2. Net zoals MetroRET ook al zegt (en ik eerder ook nog)
Al zijn er met alle bakwisselingen in de loop der jaren zat wisselingen opgetreden waardoor andere mengsels ontstaan zijn. Al dacht ik wel dat ze met het oog op de revisie wel wat bakwisselingen gedaan hebben omdat er ook nieuwe stammen ooit een VIRM-1 kopbak gekregen hebben bijvoorbeeld na een aanrijding van de nieuwe stam terwijl de VIRM-1 bv. wegens brand in een andere bak dan de kopbak aan de kant stond.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor MdJ » Do 19 Mei 2016, 21:22

Niet dat het ook iets boeit voor dit topic; wat ik bedoelde lijkt mij duidelijk...

Verlengingsbakken kunnen geen VIRM-2 zijn, omdat er anders geen VIRM-1 bestaat. De oorspronkelijke bakken zijn immers IRM, geen VIRM.

1 tot 2 jaar geleden zijn de verschillende bakwisselingen weer teruggedraaid met oog op de revisie. Het scheelt iig niet veel meer zoals het vroeger wel ooit was.
Bij twijfel: gebruik beton.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Wubbo » Do 19 Mei 2016, 21:48

Er rijdt nog wel wat aan mengselstellen rond, maar dat zullen ze rond die tijd wel terugdraaien. Ik zat laatst nog in een 8600-VIRM met een kopbak in coachopstelling (dus van VIRM-2).

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11118
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Vr 20 Mei 2016, 20:29

Ik zat vanochtend in stel 8644 die ook een "nieuwe" kopbak heeft. Maar ik klaagde uiteraard niet. (A)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast