Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Di 30 Aug 2016, 22:09

Nou ... als ik op sommige plaatsen in een DDZ (tweede klasse) in mijn stoel zit heb ik zeer grote moeite om door de ramen naar buiten te kijken. En nee ik mankeer (bijna) niets aan mijn ogen.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2305
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor dylanwild94 » Di 30 Aug 2016, 22:11

Dat ligt heel erg aan waar je gaat zitten in een ddz.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Di 30 Aug 2016, 22:12

Daar bij ik het wel met je eens ja.

Maar het blijven kleine ramen.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11151
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Di 30 Aug 2016, 22:22

Daniel schreef:Zelf ben ik over die 1e klasse stoelen wel te spreken (maar minder over de 2e klasse).

Ik dacht dat iedereen altijd positief was over DDZ. Ik heb er zelf te weinig lange ritten mee gereden om er een goed oordeel over te vellen.

Jammer dat boven de vierzitters verdwijnen. Ik zit er altijd wel graag.
(Ik blijf het trouwens gek vinden dat de stiltecoupés boven zijn. Kleine kinderen willen juist altijd het liefst boven zitten, dus kunnen de stiltecoupés beter beneden zijn.)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » Di 30 Aug 2016, 22:25

@KM46: De ramen zijn toch echt niet kleiner geworden als ze waren. Doel je misschien op de raampjes waar een klapraam voor de noodventilatie in zit? Daar zit de horizontale balk tussen raam en klapraam zo ongeveer op ooghoogte, da's wel onhandig.

@Meltrain: Ik was op zich ook wel positief over DDZ, tot ik er een keer een langere rit mee gemaakt had in de 2e klasse. En die stoelpoot in het midden heb ik sowieso altijd al irritant gevonden. Die zit gigantisch in de weg wil je een beetje je benen kwijt kunnen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Di 30 Aug 2016, 22:29


Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11151
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Di 30 Aug 2016, 22:31

De ramen zijn niet klein, de stoelen staan gewoon (zeer) onhandig ten opzichte van het raam.
Iets wat helaas in wel meer materieel voorkomt. :(
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Di 30 Aug 2016, 22:34

Dat bedoel ik ja :? .

En er is zeker geen mogelijkheid dat dit (nog) aangepast wordt?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Di 30 Aug 2016, 22:41


De stoelen dan maar dichter op elkaar zetten?
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Di 30 Aug 2016, 22:44

Dat is een oplossing ja.

Of iets anders neerzetten ten op zichte van de ramen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Di 30 Aug 2016, 22:49

KM46 wil dus geen beenruimte. Weten we dat ook weer.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » Di 30 Aug 2016, 22:58

Als ik deze foto zo zie lijken de stoelen in VIRMm wat verder van elkaar te staan als in DDZ...
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Mr-W » Di 30 Aug 2016, 23:08

Meltrain schreef:
Daniel schreef:Zelf ben ik over die 1e klasse stoelen wel te spreken (maar minder over de 2e klasse).

Ik dacht dat iedereen altijd positief was over DDZ. Ik heb er zelf te weinig lange ritten mee gereden om er een goed oordeel over te vellen

DDZ vergeleken met DDAR is iedereen wel positief over. De stoelen in de 2e klas van DDZ vind ik zelf ook niet geweldig, de NMBS M6 stoelen vind ik fijner. de loungebanken ben ik blij om dat ze minder ruimte innemen, ze worden amper gebruikt en zitten slecht.

Juist de virm met paarse plastic bekleding wordt gerenoveerd, de stoffenbekleding blijft nog wel ff in de andere :wink:

VIRM
Berichten: 3407
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor VIRM » Wo 31 Aug 2016, 10:39

En blinden hebben dankzij de nieuwe braille/reliefstikkers nu een legitieme reden om de trapleuning in een VIRMm te aaien. *O*
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Renebussen
Berichten: 190
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: Nederland
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Renebussen » Do 01 Sep 2016, 08:40

Hier nog wat bewegend beeld van de 9411:


Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11151
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Do 01 Sep 2016, 08:55

Wanneer komen de eerste Flirts eigenlijk in dienst?
Pas op 11 december of is het bedoeling dat ze al eerder in de reguliere dienst verschijnen?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Do 01 Sep 2016, 12:25

De officiële datum dat nieuw materieel in dienst komt is in Nederland meestal als de nieuwe dienstregeling ingaan. In dit geval 11 december.

Maar de maanden september en oktober zijn volgens de spoorwegen zelf de drukste maanden qua reiziger. Dus dan snap ik niet waarom de nu al beschikbare stellen niet in gezet worden :? .

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4467
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor JWM » Do 01 Sep 2016, 12:46

Zijn er dan al stellen beschikbaar? Is er al voldoende rijdend personeel met instructie?

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Do 01 Sep 2016, 12:54

Dat zijn wel een paar vragen ja.

Maar daar had men bij de NS met de bestelling rekening mee kunnen houden :idea: .

Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Bemined » Do 01 Sep 2016, 13:16

Ik heb te Rtd waar de nieuwe VIRM te bezichtigen is even naar het aantal zitplaatsen gekeken van de 9411. Het totaal aantal zitplaatsen is iets toegenomen (zo'n 400, afhankelijk van hoeveel reizigers je op de loungebanken plaatst), maar vooral in de vorm van klapzittingen. De verhouding 1e klas is verhoogd van 1:5 tot 1:4, wat er dus op neerkomt dat het aantal normale 2e klas zitplaatsen met bijna 10% is afgenomen, zo'n 25 2e klas reizigers krijgen een downgrade van een volwaardige zitplaats naar een klapzitting of een staanplaats.

Nu zal dit op de lange termijn natuurlijk geen probleem moeten zijn zodra er meer IC materieel beschikbaar is.

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Do 01 Sep 2016, 13:37

Is dat nieuwe stel al in dienst of maakt hij een promotie rondje?

Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Bemined » Do 01 Sep 2016, 13:45

Hij staat gister, vandaag en als het goed is ook morgen overdag te Rotterdam Centraal waar reizigers en personeel de trein mogen bekijken. Zijn ook betrokkenen bij aanwezig die vragen kunnen beantwoorden of feedback kunnen doorgeven.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » Do 01 Sep 2016, 13:51

KM46 schreef:Maar daar had men bij de NS met de bestelling rekening mee kunnen houden :idea: .
Daarvoor zijn ze in de Tweede Kamer te wispelturig. De politiek denkt vooral korte termijn, terwijl NS qua materieel toch vooral baat heeft bij lange termijn.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
jesse-cruzu
Berichten: 218
Lid geworden op: Ma 22 Dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor jesse-cruzu » Do 01 Sep 2016, 15:39

Waar zitten de stopcontacten in de 2e klasse? :?:

Jultar
Berichten: 41
Lid geworden op: Za 12 Mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Jultar » Do 01 Sep 2016, 16:04

KM46 schreef:De officiële datum dat nieuw materieel in dienst komt is in Nederland meestal als de nieuwe dienstregeling ingaan. In dit geval 11 december.

Maar de maanden september en oktober zijn volgens de spoorwegen zelf de drukste maanden qua reiziger. Dus dan snap ik niet waarom de nu al beschikbare stellen niet in gezet worden :? .

Een vogeltje fluisterde mij in dat instructie niet al te lang op zich zou moeten laten wachten en dat er ook binnen afzienbare tijd met een proefbedrijf met reizigers wordt begonnen ;)


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten