Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra treinen
Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra treinen
Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra treinen
18 november 2014
Staatssecretaris Mansveld heeft geld vrijgemaakt om het regionale spoor te verbeteren. Zo gaan er meer treinen rijden tussen Leeuwarden en Sneek, worden de treinen Zwolle - Emmen langer en wordt de spoorlijn Zwolle- Enschede volledig voorzien van bovenleiding. Eerder trok Mansveld al geld uit voor de elektrificatie van de Maaslijn.
Tussen Leeuwarden en Sneek gaat vanaf 2018 in de spitsuren ieder kwartier een trein rijden. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en de provincie Fryslan investeren daar gezamenlijk 11,4 miljoen euro in. Eerder werd de frequentie al verhoogd van 2x naar 3x per uur. Lees verder
18 november 2014
Staatssecretaris Mansveld heeft geld vrijgemaakt om het regionale spoor te verbeteren. Zo gaan er meer treinen rijden tussen Leeuwarden en Sneek, worden de treinen Zwolle - Emmen langer en wordt de spoorlijn Zwolle- Enschede volledig voorzien van bovenleiding. Eerder trok Mansveld al geld uit voor de elektrificatie van de Maaslijn.
Tussen Leeuwarden en Sneek gaat vanaf 2018 in de spitsuren ieder kwartier een trein rijden. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en de provincie Fryslan investeren daar gezamenlijk 11,4 miljoen euro in. Eerder werd de frequentie al verhoogd van 2x naar 3x per uur. Lees verder
Re: Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra trein
20 mln voor Zl-Wdn? Is dat voldoende? Elektrificatie kan behoorlijk duur zijn
Re: Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra trein
Volgens mij betalen Overijssel en Regio Twente ook mee aan de elektrificatie.
Re: Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra trein
Alsof de regio Twente nog budget over heeft voor die elektrificatie :')
Re: Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra trein
Voor Leeuwarden-Sneek-Stavoren betekent dat de huidige 20 minutendienst op werkdagen komt te vervallen.
Het eindbeeld is: 4x per uur Leeuwarden-Sneek in de spitsuren, 2x per uur in de daluren en op zaterdag. 1x per uur 's avonds en op zondag. Leeuwarden-Stavoren blijft een klokvaste uurdienst houden, aldus het Sneker nieuwsblad.
Het eindbeeld is: 4x per uur Leeuwarden-Sneek in de spitsuren, 2x per uur in de daluren en op zaterdag. 1x per uur 's avonds en op zondag. Leeuwarden-Stavoren blijft een klokvaste uurdienst houden, aldus het Sneker nieuwsblad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra trein
De doorgaande reiziger Stavoren - Sneek richting Leeuwarden krijgt door de aanpassingen wel minder reistijd, een uursdienst aansluiten op een 20-minutendienst kan theoretisch gezien makkelijk maar levert in de huidige praktijk ongemakken met lange halteringen in Sneek op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra trein
Dat wortelschieten op Sneek was mij ook al opgevallen ja. Ik denk dat de voorgestelde dienstregeling beter is. In exploitatie maakt het niet uit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra trein
Ik vermoedde al dat die 20-min dienst tussen de spitsen ging sneuvelen. Op deze manier wordt het plan ook budget-neutraal qua exploitatie.Vinny schreef:Voor Leeuwarden-Sneek-Stavoren betekent dat de huidige 20 minutendienst op werkdagen komt te vervallen.
Het eindbeeld is: 4x per uur Leeuwarden-Sneek in de spitsuren, 2x per uur in de daluren en op zaterdag. 1x per uur 's avonds en op zondag. Leeuwarden-Stavoren blijft een klokvaste uurdienst houden, aldus het Sneker nieuwsblad.
Re: Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra trein
Volgens OV Magazine (onderaan het artikel dat over de Valleilijn gaat) blijft de 20-minutendienst in de daluren bestaan.Vinny schreef:Voor Leeuwarden-Sneek-Stavoren betekent dat de huidige 20 minutendienst op werkdagen komt te vervallen.
Het eindbeeld is: 4x per uur Leeuwarden-Sneek in de spitsuren, 2x per uur in de daluren en op zaterdag. 1x per uur 's avonds en op zondag. Leeuwarden-Stavoren blijft een klokvaste uurdienst houden, aldus het Sneker nieuwsblad.
Re: Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra trein
Het lijkt me behoorlijk stug dat die 20-minutendienst in het dal blijft bestaan. Dat levert problemen op bij het switchen spits/dal. Daarnaast is het in het dal ook niet echt nodig. Ook gaan er in de toekomst zowel richting Zwolle als Groningen 4 treinen rijden vanuit Leeuwarden. Een 20-minuten dienst sluit daar nooit goed op aan en een halfuurdienst wel.
Nog een vraag. Gaan die spitstreinen Leeuwarden-Sneek in Mantgum stoppen? Het lijkt me niet echt nodig, maar ik weet niet of de toekomstige dienstregeling het overslaan van dit station toelaat. Toegegeven, de reistijd tussen Sneek en Leeuwarden heeft er ook niet heel zwaar onder te lijden.
Nog een vraag. Gaan die spitstreinen Leeuwarden-Sneek in Mantgum stoppen? Het lijkt me niet echt nodig, maar ik weet niet of de toekomstige dienstregeling het overslaan van dit station toelaat. Toegegeven, de reistijd tussen Sneek en Leeuwarden heeft er ook niet heel zwaar onder te lijden.
Re: Geld voor regionaal spoor: elektrificatie en extra trein
De treinen moeten elkaar in Mantgum passeren, dus waarschijnlijk zullen ze er ook stoppen.
De mortuis nil nisi bene
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten