Nooddienstregeling kan bij storingen sneller worden gemaakt

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Nooddienstregeling kan bij storingen sneller worden gemaakt

Bericht door wouter15 »

Nooddienstregeling kan bij storingen sneller worden gemaakt

18 november 2014

Minder overlast voor treinreizigers als gevolg van verstoringen op het spoor. Dat is mogelijk, zo blijkt uit het onderzoek van promovendus Luuk Veelenturf van Rotterdam School of Management in samenwerking met NS. Het tijdrovende handmatig maken van een nooddienstregeling kan volgens hem sneller met behulp van wiskundige algoritmen.


Bij een verstoring wordt de dienstregeling nu handmatig per trein aangepast. Als er bijvoorbeeld geen treinen kunnen treinen bij Utrecht, moet iedere trein handmatig deels worden opgeheven. Soms worden er vervolgens weer extra treinen toegevoegd die uitvallende treinen deels compenseren. Veelenturf heeft een wiskundig model ontwikkeld dat binnen enkele seconden zo'n aangepaste dienstregeling kan genereren. Lees verder
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nooddienstregeling kan bij storingen sneller worden gema

Bericht door Wubbo »

Ik vraag me af of dit echt gaat werken. Personeel wordt niet meegenomen, dat lijkt me sowieso nog een zwakke plek. Daarnaast is een dienstregeling uitdenken een ding, hem uitvoeren en het communiceren is het tweede. In het artikel lees ik daar niets over, terwijl het wel een belangrijk onderdeel is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten