Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Tristan »

Het is niet zozeer de politiek die tegenwerkt, het zijn voornamelijk de vervoerders en TLS die onWIL tonen.

Zoals ik onderaan in dit bericht al heb geschreven: ik maak met veel plezier gebruik van een ander contactloos betaalsysteem in de kantine van mijn werk. Kortom: het KAN dus wel klantvriendelijk, maar dan moeten de vervoerders en TLS wel klantvriendelijk wíllen zijn, maar blijkbaar zijn ze liever bezig met je reinste zakkenvullerij. :evil:
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Hainje »

TLS en vervoerders voeren gewoon politieke beslissingen uit. Als de politiek iets wil, dan heeft de vervoerder en TLS dat maar te slikken. De bedrijven hebben wel een klein beetje invloed op de grillen uit de politiek, maar dat moet je ook niet overschatten. :p
🍉
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door zone5324bericht... »

over die 80% heb ik nog een leuk feitje.
30 jaar geleden waren er in het begin net zoveel protesten tegen het zonesysteem (lees: de strippenkaart).

misschien, dat die reizigers er anders over denken, maar de chauffeurs in mijn regio zijn er niet ontevreden over.
minder verkoop op de wagen en zelf niet meer rekening moeten houden met zones en aantal strippen en reistijd en geldigheid abonnementen.

maar volgens mij is het probleem meer, dat er dan ook nog vervoerders zijn die met allerlei voordeel-/regionale kaartjes komen.

het zou wel mooier zijn als we snel ook kunnen reizen met de bankpas.
zo is opladen van saldo ook verleden tijd.
echter zullen de bedrijven hier iets minder snel werk vsn zullen maken, want nu kunnen ze nog mooi rente vangen op al dat geld wat als tegoed bij hun op de bank staat.

maar elk system heeft z'n voor- en nadelen, dus zullen er ook altijd voor- en tegenstanders zijn.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Tristan »

zone5324bericht... schreef:over die 80% heb ik nog een leuk feitje.
30 jaar geleden waren er in het begin net zoveel protesten tegen het zonesysteem (lees: de strippenkaart).
De kritiek op de strippenkaart was na één jaar verstomd. De eerste kennismaking met de ov-chipkaart is inmiddels acht jaar geleden en is er nog altijd kritiek op.
zone5324bericht... schreef: maar elk systeem heeft z'n voor- en nadelen, dus zullen er ook altijd voor- en tegenstanders zijn.
Maar als na acht jaar een zeer ruime meerderheid de kaart het liefste ziet verdwijnen, weet je dat je met een falend project te maken hebt.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Suus »

De polls op de diverse websites zijn geen objectieve metingen over het klantoordeel van de OV-Chipkaart. Het is statistiek naar je hand zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door zone5324bericht... »

het had inderdaad anders aangepakt moeten worden.

trouwens het zonesysteem was ook niet in 1 keer landelijk ingevoerd.
het heeft ook een paar jaar geduurd, voordat de boel van proef tot landelijk systeem was omgezet.
en in de proefgebieden waren er toen in het begin ook genoeg bezwaren.

het voordeel was toen wel, dat men van het ene papiertje overging op het andere papiertje, terwijl nu was overgestapt op een nog niet volledig ontwikkelt passysteem.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Hainje »

De Stroppenkaart.
🍉
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Tristan »

Hainje schreef:De Stroppenkaart.
Nee, de ov-SHITkaart ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Vinny »

JWM schreef:
Bee schreef:De strippenkaart was lang niet altijd goedkoper dan de OV-chipkaart,
Maar wie betaalde daadwerkelijk de volledige ritprijs met de strippenkaart? Ik heb het idee dat de tariefvoorwaarden (met name in Amsterdam) nogal flexibel werden gehanteerd.
Ik heb het idee dat mensen vaak niet weten hoe het systeem werkt: In Amsterdam is het kilometertarief namelijk gewoon simpelweg bepaald door de gemiddelde zonegrootte te bepalen en daar een prijs aan te koppelen. De prijs van het openbaar vervoer is later wel gestegen, maar dat is een keuze van de stadsregio geweest om het openbaar vervoer rendabeler te maken en heeft weinig met de chipkaart op zichzelf te maken.
Er is echter één effect waar beleidsmakers zich op verkeken hebben: in Amsterdam (en andere steden) worden relatief veel eenmalige vervoersbewijzen verkocht. Men had verwacht dat door een groter prijsverschil mensen eerder een chipkaart zouden kopen, maar dat is dus niet zo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Hainje »

Tristan schreef:
Hainje schreef:De Stroppenkaart.
Nee, de ov-SHITkaart ;)
Dat was de geuzennaam/bijnaam ten tijden van de invoering.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Daantje »

nvdw schreef:Niet? Genoeg mensen op mijn bus die vrolijk losse kaartjes blijven kopen terwijl ze die chipkaart er dubbel en dwars uit hadden kunnen hebben...
Andersom bestaat ook. Genoeg mensen die altijd maar roepen dat losse kaartjes zo duur zijn terwijl het in bepaalde gevallen een stuk goedkoper kan zijn dan met de OV-chipkaart reizen, bijvoorbeeld op metrolijn E tussen Rotterdam en Den Haag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buschauffeurs pleiten voor terugkeer strippenkaart

Bericht door Suus »

Hetzelfde voor langere stukken met de Amsterdamse metro. Ik moest eerder dit jaar naar een drukkerij naast metrostation Isolatorweg en had "gewoon" ingecheckt en was ongeveer vier euro kwijt voor een enkele reis. Had ik een kaartje gekocht dan was het maar 2,80 geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten