Dienstregeling 2016
Dienstregeling 2016
Wellicht wat vroeg, maar volgensmij staat er heel wat te gebeuren wat betreft de treindienstregeling voor 2016.
Wat weten we al?
Ik ben benieuwd.
Wat weten we al?
Ik ben benieuwd.
Re: Dienstregeling 2016
Valt wel mee, wat knips in Almere door ombouw daar en verder weinig..
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Grote veranderingen worden een jaar later verwacht. Dienstregeling 2017 belooft echt interessant te worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2016
Het enige wat er tot nu toe naar alle waarschijnlijkheid gaat gebeuren is een wijziging in de Benelux-intercity. Die gaat naar alle waarschijnlijkheid rijden via de HSL naar Breda. De stops te Dordrecht en Roosendaal zullen dan vervallen met een extra stop te Breda.
Re: Dienstregeling 2016
Misschien gaat de intercity Venlo - Den Haag via de HSL. Daarnaast wordt Utrecht Vaartsche Rijn in gebruik genomen. Tot slot gaan er in de spits zes treinen per uur tussen Assen en Groningen reizen.
De mortuis nil nisi bene
Re: Dienstregeling 2016
Vaartsche Rijn gaat niet openen in drgl 2016. Assen - Groningen naar 6 per uur gaat evenmin gebeuren en s1900 over de HSL ook niet.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2016
Is Vaartsche Rijn niet in ruwbouw al aanwezig?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2016
http://forum.ov-ervaringen.nl/viewtopic.php?f=2&t=418waldo79 schreef:Vaartsche Rijn gaat niet openen in drgl 2016. Assen - Groningen naar 6 per uur gaat evenmin gebeuren en s1900 over de HSL ook niet.
https://nl-nl.facebook.com/OpdeRails/po ... 3408977298
https://forum.ns.nl/op-station-17/diens ... -rijn-5189
De mortuis nil nisi bene
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2016
Nog wel iets meer dan ruwbouw, volgens mij is Vaartsche Rijn al praktisch af, het station is al helemaal ingericht en er staan zelfs al bordjes. Maar er is ergens een keer iets fout gegaan met een vergunning of zo waardoor de opening uitgesteld moest worden. Ik snap het ook niet helemaal
Edit: ah, de milieuvergunning dus. Bedankt Daniel ;)
Edit: ah, de milieuvergunning dus. Bedankt Daniel ;)
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 01 dec 2014, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Ruwbouw? Dat station is zelfs al compleet afgebouwd. De opening is alleen vertraagd door problemen met de milieuvergunning waardoor de nieuwe sporen nog niet aangesloten mochten worden.Erno-BE schreef:Is Vaartsche Rijn niet in ruwbouw al aanwezig?
Inmiddels is die milieuvergunning wel rond maar pas als de boel onherroepelijk is kan alles aangesloten gaan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2016
Wat betreft Vaarstsche Rijn lees ik:Obus schreef: https://forum.ns.nl/op-station-17/diens ... -rijn-5189
"Pas met de nieuwe dienstregeling die in december 2016 van kracht wordt zullen treinen gaan stoppen bij Utrecht Vaartsche Rijn."
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Wat treinen over de HSL betreft, in de Kamerbrief over voortgang toezeggingen HSL-Zuid van 30-6 staat dat de s1900 in dienstregeling 2016 via de HSL gaat rijden.
De Benelux deels over de HSL en via Breda staat gepland voor dienstregeling 2017.
De Benelux deels over de HSL en via Breda staat gepland voor dienstregeling 2017.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2016
Ik dacht dat dat plan was afgeblazen.Obus schreef: Tot slot gaan er in de spits zes treinen per uur tussen Assen en Groningen reizen.
Re: Dienstregeling 2016
Nee, niet... Station Assen wordt er zelfs voor verbouwd.
Re: Dienstregeling 2016
Juist, dat bedoelde ik.Zugführer schreef:Wat betreft Vaarstsche Rijn lees ik:Obus schreef: https://forum.ns.nl/op-station-17/diens ... -rijn-5189"Pas met de nieuwe dienstregeling die in december 2016 van kracht wordt zullen treinen gaan stoppen bij Utrecht Vaartsche Rijn."
December 2016 betekent met ingang van dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2016
Maar worden de zes treinen per uur tussen Asn en Gn met ingang van december 2015 ingevoerdKlaasje schreef:Station Assen wordt voor de uitbreiding van de treinverbinding Assen - Groningen verbouwd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Wat voor knips bedoel je? Ik weet dat er even voorbij Almere Centrum keersporen komen a la Almere Oostvaaders, waar de s2600 dan gaat keren, maar dat is het enige dat ik weet. Verder dacht ik dat de inkorting van de s2600 pas bij dienstregeling 2017 in zou gaan.Thom91 schreef:Valt wel mee, wat knips in Almere door ombouw daar en verder weinig..
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2016
Voor NS is dit plan zeer lucratief. Die extra treinen worden door de regio betaald terwijl NS dan zijn eigen treinen kan inkorten.Klaasje schreef:Nee, niet... Station Assen wordt er zelfs voor verbouwd.
Laatst gewijzigd door Frans F op ma 01 dec 2014, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2016
Dat is wel de bedoeling.waldo79 schreef:Maar worden de zes treinen per uur tussen Asn en Gn met ingang van december 2015 ingevoerdKlaasje schreef:Station Assen wordt voor de uitbreiding van de treinverbinding Assen - Groningen verbouwd.
Re: Dienstregeling 2016
Dat zal wel meevallen, de IC's hebben nog steeds veelal reizigers naar de Randstad, en de sprinters rijden nu al vaak met losse ICM-stellen.Frans F schreef:Voor NS is dit plan zeer lucratief. Die extra treinen worden door de regio betaald terwijl NS dan zijn 4 eigen treinen kan inkorten.Klaasje schreef:Nee, niet... Station Assen wordt er zelfs voor verbouwd.
Re: Dienstregeling 2016
Die extra treinen zijn voor 's ochtends richting Groningen en 's middags richting Assen bedoeld. Die treinen kun je dus wel inkrimpen. 's Morgens richting Zwolle en 's middags richting Groningen niet want daar zit dan inderdaad de grootste drukte aan Zwolse kant. De zin van het plan ontgaat me overigens nog steeds maar als de regio het wil betalen prima.Z2N schreef: Dat zal wel meevallen, de IC's hebben nog steeds veelal reizigers naar de Randstad, en de sprinters rijden nu al vaak met losse ICM-stellen.
Re: Dienstregeling 2016
Bruisend Assen wil graag een soort 'stadsregio' met Groningen gaan worden. Ze willen meer verbindingen tussen deze twee metropolen. Daarom trekken de provincies hun portomonnee.Frans F schreef:De zin van het plan ontgaat me overigens nog steeds maar als de regio het wil betalen prima.
De mortuis nil nisi bene
Re: Dienstregeling 2016
In de spits is het verkeer tussen Assen en Groningen veel drukker dan daarbuiten. Ook wel logisch aangezien Groningen toch echt wel de centrale stad van het Noorden is en veel dorpjes en kleine steden in de omgeving in de praktijk functioneren als een soort suburb voor de stad Groningen. Het nare is dat de spitsstroom tussen Assen en Groningen een tegengestelde richting heeft van de spitsstroom van de langeafstandsreizigers. Dat leidt tot een hele rare verdeling van de drukte over de treinen die er rijden. Met extra treinen kan je die drukte wat meer spreiden, nieuwe reizigers trekken en met name de inzet op de route Zwolle-Groningen meer optimaliseren.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2016
Volgens mij is het voor de vervoerder nog altijd makkelijk om in twee richtingen een spitsstroom te hebben, dan in een richting, veel regionale lijnen en bussen hebben enige enorm last van eenrichtingsverkeer.Klaasje schreef:In de spits is het verkeer tussen Assen en Groningen veel drukker dan daarbuiten. Ook wel logisch aangezien Groningen toch echt wel de centrale stad van het Noorden is en veel dorpjes en kleine steden in de omgeving in de praktijk functioneren als een soort suburb voor de stad Groningen. Het nare is dat de spitsstroom tussen Assen en Groningen een tegengestelde richting heeft van de spitsstroom van de langeafstandsreizigers. Dat leidt tot een hele rare verdeling van de drukte over de treinen die er rijden. Met extra treinen kan je die drukte wat meer spreiden, nieuwe reizigers trekken en met name de inzet op de route Zwolle-Groningen meer optimaliseren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Op kortere afstanden wel ja, maar het gaat hier om de spitsstroom van Groningen naar Zwolle en verder richting de randstad. Voordat die trein weer terug is heb je geen spitsstroom meer de andere kant op
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten