Dienstregeling 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Dienstregeling 2016

Bericht door huibf »

Wellicht wat vroeg, maar volgensmij staat er heel wat te gebeuren wat betreft de treindienstregeling voor 2016.
Wat weten we al?
Ik ben benieuwd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Thom91 »

Valt wel mee, wat knips in Almere door ombouw daar en verder weinig..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door reisthijs »

Grote veranderingen worden een jaar later verwacht. Dienstregeling 2017 belooft echt interessant te worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Gekko123 »

Het enige wat er tot nu toe naar alle waarschijnlijkheid gaat gebeuren is een wijziging in de Benelux-intercity. Die gaat naar alle waarschijnlijkheid rijden via de HSL naar Breda. De stops te Dordrecht en Roosendaal zullen dan vervallen met een extra stop te Breda.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Obus »

Misschien gaat de intercity Venlo - Den Haag via de HSL. Daarnaast wordt Utrecht Vaartsche Rijn in gebruik genomen. Tot slot gaan er in de spits zes treinen per uur tussen Assen en Groningen reizen.
De mortuis nil nisi bene
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door waldo79 »

Vaartsche Rijn gaat niet openen in drgl 2016. Assen - Groningen naar 6 per uur gaat evenmin gebeuren en s1900 over de HSL ook niet.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Nitein-Repart »

Is Vaartsche Rijn niet in ruwbouw al aanwezig?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Obus »

waldo79 schreef:Vaartsche Rijn gaat niet openen in drgl 2016. Assen - Groningen naar 6 per uur gaat evenmin gebeuren en s1900 over de HSL ook niet.
http://forum.ov-ervaringen.nl/viewtopic.php?f=2&t=418
https://nl-nl.facebook.com/OpdeRails/po ... 3408977298
https://forum.ns.nl/op-station-17/diens ... -rijn-5189
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Zugführer »

Nog wel iets meer dan ruwbouw, volgens mij is Vaartsche Rijn al praktisch af, het station is al helemaal ingericht en er staan zelfs al bordjes. Maar er is ergens een keer iets fout gegaan met een vergunning of zo waardoor de opening uitgesteld moest worden. Ik snap het ook niet helemaal :p

Edit: ah, de milieuvergunning dus. Bedankt Daniel ;)
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 01 dec 2014, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Daniel »

Erno-BE schreef:Is Vaartsche Rijn niet in ruwbouw al aanwezig?
Ruwbouw? Dat station is zelfs al compleet afgebouwd. De opening is alleen vertraagd door problemen met de milieuvergunning waardoor de nieuwe sporen nog niet aangesloten mochten worden.
Inmiddels is die milieuvergunning wel rond maar pas als de boel onherroepelijk is kan alles aangesloten gaan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Zugführer »

Wat betreft Vaarstsche Rijn lees ik:
"Pas met de nieuwe dienstregeling die in december 2016 van kracht wordt zullen treinen gaan stoppen bij Utrecht Vaartsche Rijn."
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door reisthijs »

Wat treinen over de HSL betreft, in de Kamerbrief over voortgang toezeggingen HSL-Zuid van 30-6 staat dat de s1900 in dienstregeling 2016 via de HSL gaat rijden.

De Benelux deels over de HSL en via Breda staat gepland voor dienstregeling 2017.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Frans F »

Obus schreef: Tot slot gaan er in de spits zes treinen per uur tussen Assen en Groningen reizen.
Ik dacht dat dat plan was afgeblazen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Klaasje »

Nee, niet... Station Assen wordt er zelfs voor verbouwd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door waldo79 »

Zugführer schreef:
Wat betreft Vaarstsche Rijn lees ik:
"Pas met de nieuwe dienstregeling die in december 2016 van kracht wordt zullen treinen gaan stoppen bij Utrecht Vaartsche Rijn."
Juist, dat bedoelde ik.
December 2016 betekent met ingang van dienstregeling 2017 :wink:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door waldo79 »

Klaasje schreef:Station Assen wordt voor de uitbreiding van de treinverbinding Assen - Groningen verbouwd.
Maar worden de zes treinen per uur tussen Asn en Gn met ingang van december 2015 ingevoerd :?:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Milco »

Thom91 schreef:Valt wel mee, wat knips in Almere door ombouw daar en verder weinig..
Wat voor knips bedoel je? Ik weet dat er even voorbij Almere Centrum keersporen komen a la Almere Oostvaaders, waar de s2600 dan gaat keren, maar dat is het enige dat ik weet. Verder dacht ik dat de inkorting van de s2600 pas bij dienstregeling 2017 in zou gaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Frans F »

Klaasje schreef:Nee, niet... Station Assen wordt er zelfs voor verbouwd.
Voor NS is dit plan zeer lucratief. Die extra treinen worden door de regio betaald terwijl NS dan zijn eigen treinen kan inkorten.
Laatst gewijzigd door Frans F op ma 01 dec 2014, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Klaasje »

waldo79 schreef:
Klaasje schreef:Station Assen wordt voor de uitbreiding van de treinverbinding Assen - Groningen verbouwd.
Maar worden de zes treinen per uur tussen Asn en Gn met ingang van december 2015 ingevoerd :?:
Dat is wel de bedoeling.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Z2N »

Frans F schreef:
Klaasje schreef:Nee, niet... Station Assen wordt er zelfs voor verbouwd.
Voor NS is dit plan zeer lucratief. Die extra treinen worden door de regio betaald terwijl NS dan zijn 4 eigen treinen kan inkorten.
Dat zal wel meevallen, de IC's hebben nog steeds veelal reizigers naar de Randstad, en de sprinters rijden nu al vaak met losse ICM-stellen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Frans F »

Z2N schreef: Dat zal wel meevallen, de IC's hebben nog steeds veelal reizigers naar de Randstad, en de sprinters rijden nu al vaak met losse ICM-stellen.
Die extra treinen zijn voor 's ochtends richting Groningen en 's middags richting Assen bedoeld. Die treinen kun je dus wel inkrimpen. 's Morgens richting Zwolle en 's middags richting Groningen niet want daar zit dan inderdaad de grootste drukte aan Zwolse kant. De zin van het plan ontgaat me overigens nog steeds maar als de regio het wil betalen prima.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Obus »

Frans F schreef:De zin van het plan ontgaat me overigens nog steeds maar als de regio het wil betalen prima.
Bruisend Assen wil graag een soort 'stadsregio' met Groningen gaan worden. Ze willen meer verbindingen tussen deze twee metropolen. Daarom trekken de provincies hun portomonnee.
De mortuis nil nisi bene
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Klaasje »

In de spits is het verkeer tussen Assen en Groningen veel drukker dan daarbuiten. Ook wel logisch aangezien Groningen toch echt wel de centrale stad van het Noorden is en veel dorpjes en kleine steden in de omgeving in de praktijk functioneren als een soort suburb voor de stad Groningen. Het nare is dat de spitsstroom tussen Assen en Groningen een tegengestelde richting heeft van de spitsstroom van de langeafstandsreizigers. Dat leidt tot een hele rare verdeling van de drukte over de treinen die er rijden. Met extra treinen kan je die drukte wat meer spreiden, nieuwe reizigers trekken en met name de inzet op de route Zwolle-Groningen meer optimaliseren.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Nitein-Repart »

Klaasje schreef:In de spits is het verkeer tussen Assen en Groningen veel drukker dan daarbuiten. Ook wel logisch aangezien Groningen toch echt wel de centrale stad van het Noorden is en veel dorpjes en kleine steden in de omgeving in de praktijk functioneren als een soort suburb voor de stad Groningen. Het nare is dat de spitsstroom tussen Assen en Groningen een tegengestelde richting heeft van de spitsstroom van de langeafstandsreizigers. Dat leidt tot een hele rare verdeling van de drukte over de treinen die er rijden. Met extra treinen kan je die drukte wat meer spreiden, nieuwe reizigers trekken en met name de inzet op de route Zwolle-Groningen meer optimaliseren.
Volgens mij is het voor de vervoerder nog altijd makkelijk om in twee richtingen een spitsstroom te hebben, dan in een richting, veel regionale lijnen en bussen hebben enige enorm last van eenrichtingsverkeer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Daniel »

Op kortere afstanden wel ja, maar het gaat hier om de spitsstroom van Groningen naar Zwolle en verder richting de randstad. Voordat die trein weer terug is heb je geen spitsstroom meer de andere kant op :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten