Pagina 5 van 22

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 10:44
door reisthijs
De IC's hoeven toch niet per se gelijktijdig te kunnen vertrekken om een knoop te kunnen maken?
Dat de noordzijde conflictvrij is scheelt al een hoop.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 11:44
door Obus
Ik dacht dat de zuidzijde van Ht viersporig met fly-overs zou gaan worden?

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 12:07
door Thom91
Zeer correct, nabij Vught. Maar dat is niet gereed per dienstregeling 2016.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 12:10
door Hainje
Dat ze huizen vlak bij het spoor hebben gebouwd een jaar of 5 terug maakt de situatie er ook niet echt makkelijker op.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 16:31
door starx
Op http://locov.nl/actueel/publicaties/loc ... _2015.aspx is het vervoerplan 2015 van NS te vinden met daarin ook plannen voor 2016 en 2017-2020.

Voor 2016 worden de volgende zaken genoemd:
- Herroutering s1900 en versnelling s3600 . Overigens wordt er weinig concreets over genoemd, dus waarschijnlijk is iedereen er nog over in beraad. Ik hoop dat in samenhang hiermee ook de s2100 , s2200 en s2600 zo kunnen worden aangepast dat Leiden Centraal een volledige IC-knoop krijgt (samen met de (12)700).
- Uurdienst van de s1000 de gehele dag met aansluiting op de Benelux in Rotterdam.
- Thalys 14 keer per dag.
- Aanpassing Kennemerlijn. Ook hier wordt nog overleg over gehouden en de uitkomst is nog ongewis.
- Extra sprinter Groningen-Assen vanaf medio 2016.
- Bediening van Lunetten blijft ivm werkzaamheden 2x/u :N
- s2600 wordt ingekort tot Almere ivm werkzaamheden.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 17:08
door Thom91
viewtopic.php?f=32&t=10509&start=25#p356832
Vervoerplan 2015 bevat uitleg en meer.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 22:07
door Wubbo
starx schreef:- Herroutering s1900 en versnelling s3600 . Overigens wordt er weinig concreets over genoemd, dus waarschijnlijk is iedereen er nog over in beraad. Ik hoop dat in samenhang hiermee ook de s2100 , s2200 en s2600 zo kunnen worden aangepast dat Leiden Centraal een volledige IC-knoop krijgt (samen met de (12)700).
Voor de Oude Lijn (lees: alles boven Den Haag) staan geen wijzigingen op het programma.

Van alle plannen is nog onzeker of ze doorgaan. Dat geldt ook voor de 2x/uur bediening van Lunetten trouwens: ook daarover wordt nog discussie gevoerd. Meest zeker zijn de frequentieverhoging van Thalys en IC Direct volgens mij, daar lijkt weinig in de weg te zitten om dat door te voeren.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: zo 21 dec 2014, 14:10
door Klaasje
starx schreef:Op http://locov.nl/actueel/publicaties/loc ... _2015.aspx is het vervoerplan 2015 van NS te vinden met daarin ook plannen voor 2016 en 2017-2020.

Voor 2016 worden de volgende zaken genoemd:
- Herroutering s1900 en versnelling s3600 . Overigens wordt er weinig concreets over genoemd, dus waarschijnlijk is iedereen er nog over in beraad. Ik hoop dat in samenhang hiermee ook de s2100 , s2200 en s2600 zo kunnen worden aangepast dat Leiden Centraal een volledige IC-knoop krijgt (samen met de (12)700).
Als daar wat gebeurt verwacht ik dat in 2017 en dan ook meteen zo dat je weer 4x Den Haag-Schiphol krijgt en mogelijk zelfs 4x Den Haag-Amsterdam Zuid-Lelystad. Dat lijkt dan dus meer op de situatie uit 2012 dan op een volledige knoop.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 22:03
door Michael
Ik las net dat de lijn Almelo-Mariënberg per 2015 verlengd zou worden naar Hardenberg en dat station Geerdijk opgeheven zou worden. Maar dienstregeling 2015 is al ingegaan. Gebeurd dit vanaf dienstregeling 2016 dan?

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ven-144483

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 23:41
door dennistd
Goeie vraag. Het zou in elk geval wel gaan gebeuren, i.c.m. het al genoemde sluiten van Geerdijk, het verbouwen van Vriezenveen tot enkelsporige halte en het aanleggen van snellere wissels in Vroomshoop.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 20:17
door julsteren
Goede vraag ja, maar met de verlenging en snelheidsverhoging komt Arriva nog steeds niet van hun materieeltekort af op het lijntje. Straks krijgen we alsnog situaties met businzet *bus*

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 20:22
door wouter15
Michael schreef:Ik las net dat de lijn Almelo-Mariënberg per 2015 verlengd zou worden naar Hardenberg en dat station Geerdijk opgeheven zou worden. Maar dienstregeling 2015 is al ingegaan. Gebeurd dit vanaf dienstregeling 2016 dan?

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ven-144483
Als ik dit artikel op Treinreiziger.nl lees gaat het op zijn vroegst in 2016 gebeuren.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 20 jan 2015, 11:38
door Suus
De frequentie van de IC Direct tussen Asd en Rtd gaat met de dienstregeling 2016 definitief naar 4x/uur. Op het zuidelijke gedeelte van de HSL blijven voorlopig wel maar twee treinen rijden.

http://bit.ly/1BxJY5d

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 20 jan 2015, 11:45
door reisthijs
Dit is eigenlijk oud nieuws, jammer dat het niet sneller kan...

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 20 jan 2015, 11:49
door Suus
Dit is wel sneller, er zouden volgens het artikel van Treinreiziger.nl dit jaar misschien een extra trein bijkomen en volgend jaar zou het ook op 3x/uur blijven. Nu gaat het volgend jaar al naar 4x/uur, dat is toch een winst van een jaar.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 20 jan 2015, 12:00
door waldo79
Samen met de verbindingen over de Oude Lijn lijkt me dat er zeker sprake is van hoogfrequente verbindingen tussen de hoofdstad en 's lands grootste havenstad :lol:

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 20 jan 2015, 12:29
door Reiziger Delft
Bee schreef:Nu gaat het volgend jaar al naar 4x/uur, dat is toch een winst van een jaar
vertraging van 9 jaar.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 20 jan 2015, 13:44
door Alargule
Om nog maar te zwijgen over de 6 treinen per uur die er ooit werden beloofd...

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 20 jan 2015, 14:27
door waldo79
Ik vraag me af op welke reizigersaantallen die 6 treinen zijn beloofd :X

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 20 jan 2015, 14:43
door Klaasje
Alargule schreef:Om nog maar te zwijgen over de 6 treinen per uur die er ooit werden beloofd...
Nouja.. in 2016 zijn het er dus al vijf. Want bij die zes treinen zouden ook de Thalys en Fyra-Brussel inzitten.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 20 jan 2015, 20:43
door Vinny
waldo79 schreef:Samen met de verbindingen over de Oude Lijn lijkt me dat er zeker sprake is van hoogfrequente verbindingen tussen de hoofdstad en 's lands grootste havenstad :lol:
Ach voor 2007 reden er wel veel treinen tussen Amsterdam en Rotterdam, maar in een dermate slechte tijdsligging dat de feitelijke frequentie neerkwam om eens per half uur...

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 19:41
door Frank
Bron: http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchi ... eling-2016
Rover schreef:Rover vindt dat NS er verstandig aan doet om een aantal grote veranderingen gelijktijdig door te voeren in de jaardienstregeling 2017, en niet gedeeltelijk al een jaar eerder. Staatssecretaris Mansveld heeft de Tweede Kamer hier vandaag over geïnformeerd. Wel gaat de IC Direct tussen Amsterdam en Rotterdam al in 2016 ieder kwartier rijden, in plaats van in 2017.
Het gaat hier met name over een aantal wijzigingen in het zuiden des lands, zoals versnellen t3600, IC Direct naar Eindhoven en andere intercityserie naar Venlo.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 20:53
door Vinny
Ik snap het probleem van Rover eerlijk gezegd niet zo. Vroeger veranderde de dienstregeling toch ook elk jaar?

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 20:59
door Thom91
Er zit veel meer in het artikel. Het levert een onbetrouwbaardere dienstregeling op, dat is de afweging. Niet zozeer alles gelijktijdig doorvoeren. De quote is hier verkeerd en in de bron staat wel de 'juiste' tekst.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 23:17
door starx
Vinny schreef:Ik snap het probleem van Rover eerlijk gezegd niet zo. Vroeger veranderde de dienstregeling toch ook elk jaar?
Want vroeger was natuurlijk alles beter. :roll: Nee serieus, wat is er mis met het idee van "we doen het goed, of we doen het niet." ?

Het gaat ook niet zozeer om het idee dat er helemaal niks veranderd wordt. Minutenwijzigingen zullen er vast wel zijn. Het gaat vooral om de grote aanpassingen. Eigenlijk is dat in 2017 een soort van "defragmentatie". Hierdoor worden scheve kwartierdiensten rechtgetrokken en aansluitingen verbeterd.