Pagina 16 van 22

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 16 okt 2015, 18:45
door Ardan
Ik heb er de laatste keer nog op gelet en het hangt er niet.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 16 okt 2015, 18:51
door Thom91
Na twee keer was het ook wel duidelijk hoor

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 16 okt 2015, 19:01
door Ardan
Zeurpiet.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 16 okt 2015, 19:10
door Daniel
SuperGhost schreef:De 7900 kan nauwelijks versneld worden, aangezien je vast zit aan de knoop in Hengelo en die wil je natuurlijk niet verbreken. De versnelling van de 7900 kan dan eigenlijk alleen maar op Hengelo-Enschede (kun je 1 minuutje winnen).
Die knoop in Hengelo wil je uiteraard behouden, maar dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat 'ie op exact hetzelfde tijdstip moet blijven bestaan. Al snap ik wel wat je indirect wilt zeggen: als je bv. de knoop Hengelo vervroegt moet de trein uit Zutphen er ook eerder kunnen zijn. Echter zit de [serie=Stoptrein|2015|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] ook nog vast in de knoop Zwolle, samen met de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]. En die laatste kan natuurlijk niet opeens sneller in Zutphen zijn, dus zou je die knoop mogelijk niet kunnen handhaven als je 'm in Hengelo moet verschuiven.

Hoewel, mogelijk zijn er toch nog wat dingen mogelijk als Zwolle echt af is want als ik me niet vergis ontbreken daar nu nog wat gelijktijdigheden voor vertrek richting Heino/Olst.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 16 okt 2015, 20:26
door Pim-AllianceB95
Spoor 7 en 9 moeten er inderdaad door dezelfde wisselstraat uit.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 16 okt 2015, 21:48
door Mikos
Thom91 schreef:Na twee keer was het ook wel duidelijk hoor
Hé Thom, wist je al dat er in Wierden boven spoor 3 geen waslijn hangt?
Afbeelding
:mrgreen: Ik sta er nu en kon het echt even niet laten (A)

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 16 okt 2015, 22:02
door Thom91
Oh nee man, bedankt :P

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 00:22
door SuperGhost
Was het niet mogelijk om te beginnen met spoor 3 in Wierden een bovenleiding te geven, waarbij de treinen Enschede-Zwolle dan tijdelijk via sporen 1 en 2 afgehandeld werden?

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 00:28
door Ardan
Had vast gekund met een beetje schuiven, hoewel? De [serie=Stoptrein|2015|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] richting Enschede zit nu volgens mij zo dicht achter de IC, dat die in Wierden al aan het perron staat als de IC langssjeest. Die zal (bij afhandling op spoor 1) een tijdje voor de rooie komen. Bovendien is het volgens mij niet echt zo'n ramp dat het spoor nu nog geen bovenleiding heeft dat het prioritair is.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 03:28
door SuperGhost
Dan had je hem natuurlijk net iets later uit Nijverdal laten vertrekken. :wink:

Maar dat probleem zul je sowieso een keer moeten krijgen. Ik vraag me dan gewoon af waarom dat niet al in het begin doen, dan heb je in ieder geval de mogelijkheid (of je daar nu gebruik van wilt maken of niet) om elektrisch materieel in de avonduren in te zetten, aangezien dat goedkoper is.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 09:29
door Bemined
Waarom niet de 7900 helemaal opheffen en in plaats daarvan de 7000 's avonds doortrekken naar Enschede? Of is het aantal reizigers tussen Wierden en Almelo zo groot dat hier 4x per uur een trein moet rijden 's avonds (in een onregelmatig 10/20 patroon)?

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 09:38
door Daniel
Is de [serie=Stoptrein|2015|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] niet beter in staat op de bussen aan te sluiten? Het lijkt me tenminste aannemelijker dat de reistijd Zwolle - Wierden per bus tegen de 30 minuten langer is dan dat het maar 10 minuten langer is.
Zou je alleen de 7900 laten rijden dan staan de reizigers dus steeds een minuut of 20 in Wierden te blauwbekken, dat lijkt me ook niet zo klantvriendelijk.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 10:11
door JWM
De 7900 geeft in beide richtingen in Hengelo een perfecte aansluiting op Syntus. Bovendien hebben reizigers van de stoptreinstations tussen Enschede en Almelo nu een snelle aansluiting op de IC richting Amersfoort. Snap wel dat ze de 7900 handhaven.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 11:23
door Wubbo
Bemined schreef:Waarom niet de 7900 helemaal opheffen en in plaats daarvan de 7000 's avonds doortrekken naar Enschede? Of is het aantal reizigers tussen Wierden en Almelo zo groot dat hier 4x per uur een trein moet rijden 's avonds (in een onregelmatig 10/20 patroon)?
Op zich wel een interessante vraag. Van de 7000 is bekend dat die serie nogal wat rijtijd over heeft (met gelijke vertrektijd uit Apeldoorn en gelijke aankomsttijd in Enschede kun je immers rustig 9 minuten stilstaan in Enschede Drienerlo, weten we van de uitwerking als de 140 rijdt). Je zou dus best wel eens kunnen kijken of het mogelijk is om 's avonds de 7000 zo in te leggen dat ie in ieder geval in Hengelo in het pad van de 7900 ligt.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 11:45
door deadlock
JWM schreef:De 7900 geeft in beide richtingen in Hengelo een perfecte aansluiting op Syntus. Bovendien hebben reizigers van de stoptreinstations tussen Enschede en Almelo nu een snelle aansluiting op de IC richting Amersfoort. Snap wel dat ze de 7900 handhaven.
Ja, perfect. Je kan er namelijk van uitgaan dat de overstap richting Oldenzaal niet gehaald wordt.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 19:03
door SuperGhost
Wubbo schreef:Je zou dus best wel eens kunnen kijken of het mogelijk is om 's avonds de 7000 zo in te leggen dat ie in ieder geval in Hengelo in het pad van de 7900 ligt.
Waarbij je dus óf die sprinter in Rijssen ruim 15 minuten stil moet zetten (=reistijdverlenging) of de overstap in Apeldoorn om zeep moet helpen (= reistijdverlenging). In beide gevallen zal de IC in Rijssen de sprinter moeten inhalen, wat alleen kan door de IC over het zijspoor te sturen, waardoor de IC ook weer langzamer wordt. Lijkt me erg onwenselijk.
deadlock schreef:
JWM schreef:De 7900 geeft in beide richtingen in Hengelo een perfecte aansluiting op Syntus. Bovendien hebben reizigers van de stoptreinstations tussen Enschede en Almelo nu een snelle aansluiting op de IC richting Amersfoort. Snap wel dat ze de 7900 handhaven.
Ja, perfect. Je kan er namelijk van uitgaan dat de overstap richting Oldenzaal niet gehaald wordt.
En waarom dan? Elke keer dat ik in Hengelo kwam, was die knoop gewoon haalbaar. Zeker als 's avonds de sprinter pas in Wierden begint, wordt het zelfs al minder vertragingsgevoelig en zal de punctualiteit rond die knoop alleen maar groter zijn.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 19:13
door deadlock
SuperGhost schreef:En waarom dan? Elke keer dat ik in Hengelo kwam, was die knoop gewoon haalbaar. Zeker als 's avonds de sprinter pas in Wierden begint, wordt het zelfs al minder vertragingsgevoelig en zal de punctualiteit rond die knoop alleen maar groter zijn.
Zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds moet ik regelmatig van de 7900 overstappen op de Syntusmeuk naar Oldenzaal en ik mis dat ding 50% van de tijd. Ook gewoon echt fluiten en wegrijden als er mensen vlakbij de trein zijn.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 22:28
door Wubbo
SuperGhost schreef:
Wubbo schreef:Je zou dus best wel eens kunnen kijken of het mogelijk is om 's avonds de 7000 zo in te leggen dat ie in ieder geval in Hengelo in het pad van de 7900 ligt.
Waarbij je dus óf die sprinter in Rijssen ruim 15 minuten stil moet zetten (=reistijdverlenging) of de overstap in Apeldoorn om zeep moet helpen (= reistijdverlenging). In beide gevallen zal de IC in Rijssen de sprinter moeten inhalen, wat alleen kan door de IC over het zijspoor te sturen, waardoor de IC ook weer langzamer wordt. Lijkt me erg onwenselijk.
Als dit de gevolgen zijn lijkt me dat ook onwenselijk. Echter, die 7000 heeft rijtijd over, dus ik vraag me af of je het daarin niet al kan vinden om te zorgen dat je in het pad van de 'vorige' 7900 kan komen.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 22:32
door SuperGhost
Wellicht ook handig om te vermelden waarom dat dan komt. Overigens is de Syntustrein juist al de trein die als laatst van de 4 moet wegrijden (1 minuut later als die naar Enschede en 2 minuten later als die naar Zwolle en Zutphen). Dus als je die dan mist, is het zeer waarschijnlijk gewoon omdat NS veel te laat was en juist bij beginnen in Wierden heb je veel minder last van vertragingen.
Wubbo schreef:
SuperGhost schreef:
Wubbo schreef:Je zou dus best wel eens kunnen kijken of het mogelijk is om 's avonds de 7000 zo in te leggen dat ie in ieder geval in Hengelo in het pad van de 7900 ligt.
Waarbij je dus óf die sprinter in Rijssen ruim 15 minuten stil moet zetten (=reistijdverlenging) of de overstap in Apeldoorn om zeep moet helpen (= reistijdverlenging). In beide gevallen zal de IC in Rijssen de sprinter moeten inhalen, wat alleen kan door de IC over het zijspoor te sturen, waardoor de IC ook weer langzamer wordt. Lijkt me erg onwenselijk.
Als dit de gevolgen zijn lijkt me dat ook onwenselijk. Echter, die 7000 heeft rijtijd over, dus ik vraag me af of je het daarin niet al kan vinden om te zorgen dat je in het pad van de 'vorige' 7900 kan komen.
De 7900 vertrekt in Wierden vlak na doorkomst van de IC ri. Enschede, dus no way dat de 7000 dan al in Wierden kan zijn :wink:

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 22:42
door Wubbo
Nou, het wordt nog spannend. Apeldoorn - Hengelo kan per sprinter sowieso in een uur (dat is de tijd die hij nodig heeft als de IC Berlijn rijdt). Dan heb je nog maar 6 minuten nodig. Toegegeven, dat is nog wel wat veel, al ben ik benieuwd wat de rijtijden zijn met DDAR in plaats van het huidige SGM. DDAR is toch wat sneller, die hogere maximum snelheid kan best helpen tussen Deventer en Wierden.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 22:47
door SuperGhost
Bekijk het eens op een andere manier. Als de sprinter direct achter de IC uit Deventer zou vertrekken (doet die niet, maar stel dat), hoe wil je dan met de sprinter na Wierden nog altijd direct achter de IC zitten als je ook nog moet stoppen op Colmschate, Holten, Rijssen en Wierden?
Het lijkt me vrij lastig om met de sprinter dezelfde rijtijd te halen als de IC :wink:

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 17 okt 2015, 23:00
door Suus
VIRM is zo traag als een ezel met drie poten, als je daar een beetje vlot sprintermaterieel tegenover zet :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: zo 18 okt 2015, 09:38
door Wubbo
Je hoeft in Wierden ook niet vlak achter de IC te zitten, je moet op tijd in Hengelo zijn. DM90 is ook niet het snelste materieel, dus daar zit ook nog marge.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 13 nov 2015, 13:03
door Somoht
Tot nu toe heb ik de dienstregelingen van

Opgenomen in Google Maps Transit:

NS & andere spoorvervoerders
CXX
Syntus
Arriva Achterhoek / Rivierenland
Arriva DAV
Arriva Lelystad
Arriva HOV lijnen OV bureau GD
Arriva Waterbus
Arriva ZUid-Holland-Noord

--Per woensdagochtend
GVB
Qbuzz
U-OV

--Moet nog komen
Veolia Haaglanden/Limburg
EBS
Arriva Noord Fryslan

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 22:41
door Niek
Is de materiaalinzet al ergens bekend?