Dienstregeling 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 4141
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Z2N » Ma 16 Nov 2015, 23:04

Nog niet offciëel, maar op de sprinterinzet in Limburg na gaat er niet erg veel veranderen. Hoezo?
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11965
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Meltrain » Di 17 Nov 2015, 11:47

Somoht schreef:Tot nu toe heb ik de dienstregelingen van

Opgenomen in Google Maps Transit:

NS & andere spoorvervoerders
CXX
Syntus
Arriva Achterhoek / Rivierenland
Arriva DAV
Arriva Lelystad
Arriva HOV lijnen OV bureau GD
Arriva Waterbus
Arriva ZUid-Holland-Noord

--Per woensdagochtend
GVB
Qbuzz
U-OV

--Moet nog komen
Veolia Haaglanden/Limburg
EBS
Arriva Noord Fryslan

En de RET en HTM / HTMbuzz?

Z2N schreef:Nog niet offciëel, maar op de sprinterinzet in Limburg na gaat er niet erg veel veranderen. Hoezo?

Misschien is hij gewoon benieuwd. Ik ook hoor. :)
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.

Thom69
Berichten: 700
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Thom69 » Di 17 Nov 2015, 13:04

De dienstregeling van de RET is voor sommige lijnen al op te vragen via www.RET.nl, door op de pagina Dienstregeling een datum na 12-12-15 te kiezen. Dit kan echter helaas niet voor alle lijnen.
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 723 Lisse - Oude Wetering

Somoht
Berichten: 1259
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Somoht » Di 17 Nov 2015, 13:08

RET publiceert geen expliciete jaardienst aan de NDOV's maar publiceert een continu venster van alle ritten in de komende anderhalve maand zeg maar. HTM/HTMbuzz mist ook nog ja, voor HTMbuzz heb ik zelfs nog geen drgl voor na 27nov.
9292 heeft overigens aankondigd vanaf overmorgen alle dienstregelingen te hebben maar ik heb er een hard hoofd in. Of 9292 moet tegen de afspraak weer directe leveringen krijgen uit HASTUS van Veolia/EBS. Of 9292 loopt gewoon data te verzinnen/verlengen zoals ze vaak doen bij HTM(buzz) en nu ook weer voor HTMbuzz na 27nov.

groningen
Berichten: 1238
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor groningen » Vr 11 Dec 2015, 00:13

Voor een Groninger lijkt een reisje naar Friesland als of je naar het buitenland gaat. Alleen Buitenpost als nederlandse naam richting Leeuwarden.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 1933
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Mikos » Vr 11 Dec 2015, 00:20

Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?

Wijzigingen 2016:
1900 wordt ICM
4400/9600 wordt DDAR en DDZ
14800 wordt SGM
5200 wordt DDZ
5500 wordt DDZ
5600 wordt DDZ
6800 wordt SGM
6900 wordt SGM
7000 wordt DDAR
7500 wordt SGM

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5586
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor JWM » Vr 11 Dec 2015, 00:50

Is dat efficiënt inzetten van materieel, DDZ naar Baarn :?:

MetroRET
Berichten: 942
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor MetroRET » Vr 11 Dec 2015, 00:51

En de veel drukkere 14800 ineens met SGM laten vertoeven....

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 2710
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Zugführer » Vr 11 Dec 2015, 00:59

Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?
2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km
2017 (10-sep): trein 12.055 km - bus 412 km - boot 255 km - tram 7 km - metro 5 km - ✈ 1557 km

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Ardan » Vr 11 Dec 2015, 01:35

JWM schreef:Is dat efficiënt inzetten van materieel, DDZ naar Baarn :?:

Baarnse Boemeltje zit toch aan een hoop andere series gekoppeld? Die DDZ vast goed kunnen gebruiken? Tenminste, ik dacht dat zo ongeveer alles dat op de Utrechtse Buurtsporen keerde op één of andere manier aan elkaar gekoppeld was..
2017 (2-9):
Trein 4537 km · S-Bahn 296 km · Metro 349 km · Zweeftrein 6 km · (Snel)tram 474 km · Bus 308 km · Veer 0.9 km

MetroRET
Berichten: 942
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor MetroRET » Vr 11 Dec 2015, 01:40

5500 keert op zichzelf
5600 keert op zichzelf
4900 en 5700 keren wel op elkaar.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5586
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor JWM » Vr 11 Dec 2015, 01:42

De 5500 zit nu in een afgesloten omloop en daarvoor worden als ik OV-tijden bekijk uitsluitend losse SGM-3 stellen voor gebruikt.

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Ardan » Vr 11 Dec 2015, 02:02

Okee, dan heb ik me vergipst :) In dat geval is DDZ in de 5500 wel nogal overkill lijkt me..
2017 (2-9):
Trein 4537 km · S-Bahn 296 km · Metro 349 km · Zweeftrein 6 km · (Snel)tram 474 km · Bus 308 km · Veer 0.9 km

SuperGhost
Berichten: 2193
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor SuperGhost » Vr 11 Dec 2015, 02:44

Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 10028
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Michael » Vr 11 Dec 2015, 03:12

Zugführer schreef:Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?


de 1900 rijdt nu al grotendeels met ICM. Voor de enkele omlopen die nu met DDZ rijden zullen ze vast nog wel ergens ICM vinden.

MetroRET
Berichten: 942
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor MetroRET » Vr 11 Dec 2015, 08:23

Michael schreef:
Zugführer schreef:Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?


de 1900 rijdt nu al grotendeels met ICM. Voor de enkele omlopen die nu met DDZ rijden zullen ze vast nog wel ergens ICM vinden.


Grotendeels is ook wel overdreven:
6 omlopen ICM
5 omlopen DDZ

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 2161
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Gekko123 » Vr 11 Dec 2015, 08:36

Even wishful-thinking van mijn kant: komen die ICM-stellen niet gewoon uit de 3500?

MetroRET
Berichten: 942
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor MetroRET » Vr 11 Dec 2015, 08:40

Die blijft toch ook 'gewoon' nog met ICM rijden.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11965
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Meltrain » Vr 11 Dec 2015, 09:07

Mikos schreef:
Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?

Wijzigingen 2016:
<knip>

Bedankt voor het lijstje. :pos:
Weet je ook wat er rijdt in die paar ritten van de 3400 die overblijven?
SuperGhost schreef:Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?

Dan heb ik toch liever dat ze wat DDZ uit de 5500 ruilen tegen wat SLT uit de 5000 / 5100. (A)
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.

MetroRET
Berichten: 942
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor MetroRET » Vr 11 Dec 2015, 09:08

Of dat veels te magere SGM in de 14800.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 1933
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Mikos » Vr 11 Dec 2015, 10:52

Geen idee wat daar gaat rijden, Meltrain. Maar ik vermoed SGM (om uit te wisselen met de 14800) of DDZ, dat ze vervolgens voor andere series kunnen gebruiken buiten de spitsuren om.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34161
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Suus » Vr 11 Dec 2015, 10:56

MetroRET schreef:Of dat veels te magere SGM in de 14800.

SGM5 kan meer reizigers vervoeren dan DDZ4.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: Ma 15 Sep 2014, 21:00
Locatie: Aadorp

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Niek » Za 12 Dec 2015, 17:17

Mikos schreef:
Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?

Wijzigingen 2016:
<knip>

Dankjewel! :pos:
Frequente fietser tussen Aadorp en Almelo
Mijn foto's
(verwacht er niet te veel van)

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 10650
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Wubbo » Za 12 Dec 2015, 21:40

SuperGhost schreef:Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
Keren op elkaar past qua aankomst- en vertrektijden niet, ze zijn niet tegelijk op Utrecht Centraal. En ook nu al staat er SLT, SGM en DDZ op de Landstraat in Utrecht (met een DDAR erbij als het zo uitkomt), dus dat mag ook het probleem niet zijn. Het stel dat de 28300 naar het Spoorwegmuseum rijdt staat er trouwens ook. Normaalgesproken is dat een SGM...

SuperGhost
Berichten: 2193
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor SuperGhost » Za 12 Dec 2015, 22:44

dat het er nu staat betekend nog niet dat het wenselijk is dat dat blijft natuurlijk. NS moet nu efficiënter omgaan met materiaal, dus als je dan kan bezuinigen op de benodigde hoeveelheid reservematerieel door Utrecht-Baarn dan maar met DDZ te rijden (immers: dan kunnen de 5500 en 5600 van dezelfde reservevloot gebruik maken), dan kan men wellicht net weer 1 of 2 treinstellen extra besparen die in de reguliere dienst gebruikt kunnen worden. Alle kleine beetjes helpen.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten