Dienstregeling 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Z2N » Ma 16 Nov 2015, 23:04

Nog niet offciëel, maar op de sprinterinzet in Limburg na gaat er niet erg veel veranderen. Hoezo?
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Meltrain » Di 17 Nov 2015, 11:47

Somoht schreef:Tot nu toe heb ik de dienstregelingen van

Opgenomen in Google Maps Transit:

NS & andere spoorvervoerders
CXX
Syntus
Arriva Achterhoek / Rivierenland
Arriva DAV
Arriva Lelystad
Arriva HOV lijnen OV bureau GD
Arriva Waterbus
Arriva ZUid-Holland-Noord

--Per woensdagochtend
GVB
Qbuzz
U-OV

--Moet nog komen
Veolia Haaglanden/Limburg
EBS
Arriva Noord Fryslan

En de RET en HTM / HTMbuzz?

Z2N schreef:Nog niet offciëel, maar op de sprinterinzet in Limburg na gaat er niet erg veel veranderen. Hoezo?

Misschien is hij gewoon benieuwd. Ik ook hoor. :)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Thom69 » Di 17 Nov 2015, 13:04

De dienstregeling van de RET is voor sommige lijnen al op te vragen via www.RET.nl, door op de pagina Dienstregeling een datum na 12-12-15 te kiezen. Dit kan echter helaas niet voor alle lijnen.
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Somoht
Berichten: 1188
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Somoht » Di 17 Nov 2015, 13:08

RET publiceert geen expliciete jaardienst aan de NDOV's maar publiceert een continu venster van alle ritten in de komende anderhalve maand zeg maar. HTM/HTMbuzz mist ook nog ja, voor HTMbuzz heb ik zelfs nog geen drgl voor na 27nov.
9292 heeft overigens aankondigd vanaf overmorgen alle dienstregelingen te hebben maar ik heb er een hard hoofd in. Of 9292 moet tegen de afspraak weer directe leveringen krijgen uit HASTUS van Veolia/EBS. Of 9292 loopt gewoon data te verzinnen/verlengen zoals ze vaak doen bij HTM(buzz) en nu ook weer voor HTMbuzz na 27nov.

groningen
Berichten: 882
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor groningen » Vr 11 Dec 2015, 00:13

Voor een Groninger lijkt een reisje naar Friesland als of je naar het buitenland gaat. Alleen Buitenpost als nederlandse naam richting Leeuwarden.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 677
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Mikos » Vr 11 Dec 2015, 00:20

Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?

Wijzigingen 2016:
1900 wordt ICM
4400/9600 wordt DDAR en DDZ
14800 wordt SGM
5200 wordt DDZ
5500 wordt DDZ
5600 wordt DDZ
6800 wordt SGM
6900 wordt SGM
7000 wordt DDAR
7500 wordt SGM

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor JWM » Vr 11 Dec 2015, 00:50

Is dat efficiënt inzetten van materieel, DDZ naar Baarn :?:

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor MetroRET » Vr 11 Dec 2015, 00:51

En de veel drukkere 14800 ineens met SGM laten vertoeven....

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2092
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Zugführer » Vr 11 Dec 2015, 00:59

Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9244
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Ardan » Vr 11 Dec 2015, 01:35

JWM schreef:Is dat efficiënt inzetten van materieel, DDZ naar Baarn :?:

Baarnse Boemeltje zit toch aan een hoop andere series gekoppeld? Die DDZ vast goed kunnen gebruiken? Tenminste, ik dacht dat zo ongeveer alles dat op de Utrechtse Buurtsporen keerde op één of andere manier aan elkaar gekoppeld was..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor MetroRET » Vr 11 Dec 2015, 01:40

5500 keert op zichzelf
5600 keert op zichzelf
4900 en 5700 keren wel op elkaar.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor JWM » Vr 11 Dec 2015, 01:42

De 5500 zit nu in een afgesloten omloop en daarvoor worden als ik OV-tijden bekijk uitsluitend losse SGM-3 stellen voor gebruikt.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9244
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Ardan » Vr 11 Dec 2015, 02:02

Okee, dan heb ik me vergipst :) In dat geval is DDZ in de 5500 wel nogal overkill lijkt me..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

SuperGhost
Berichten: 1883
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor SuperGhost » Vr 11 Dec 2015, 02:44

Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9072
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Michael » Vr 11 Dec 2015, 03:12

Zugführer schreef:Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?


de 1900 rijdt nu al grotendeels met ICM. Voor de enkele omlopen die nu met DDZ rijden zullen ze vast nog wel ergens ICM vinden.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor MetroRET » Vr 11 Dec 2015, 08:23

Michael schreef:
Zugführer schreef:Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?


de 1900 rijdt nu al grotendeels met ICM. Voor de enkele omlopen die nu met DDZ rijden zullen ze vast nog wel ergens ICM vinden.


Grotendeels is ook wel overdreven:
6 omlopen ICM
5 omlopen DDZ

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1931
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Gekko123 » Vr 11 Dec 2015, 08:36

Even wishful-thinking van mijn kant: komen die ICM-stellen niet gewoon uit de 3500?
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor MetroRET » Vr 11 Dec 2015, 08:40

Die blijft toch ook 'gewoon' nog met ICM rijden.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Meltrain » Vr 11 Dec 2015, 09:07

Mikos schreef:
Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?

Wijzigingen 2016:
<knip>

Bedankt voor het lijstje. :pos:
Weet je ook wat er rijdt in die paar ritten van de 3400 die overblijven?
SuperGhost schreef:Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?

Dan heb ik toch liever dat ze wat DDZ uit de 5500 ruilen tegen wat SLT uit de 5000 / 5100. (A)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor MetroRET » Vr 11 Dec 2015, 09:08

Of dat veels te magere SGM in de 14800.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 677
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Mikos » Vr 11 Dec 2015, 10:52

Geen idee wat daar gaat rijden, Meltrain. Maar ik vermoed SGM (om uit te wisselen met de 14800) of DDZ, dat ze vervolgens voor andere series kunnen gebruiken buiten de spitsuren om.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31445
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Suus » Vr 11 Dec 2015, 10:56

MetroRET schreef:Of dat veels te magere SGM in de 14800.

SGM5 kan meer reizigers vervoeren dan DDZ4.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: Ma 15 Sep 2014, 21:00
Locatie: Aadorp

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Niek » Za 12 Dec 2015, 17:17

Mikos schreef:
Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?

Wijzigingen 2016:
<knip>

Dankjewel! :pos:
Frequente fietser tussen Aadorp en Almelo
Mijn foto's
(verwacht er niet te veel van)

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9524
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor Wubbo » Za 12 Dec 2015, 21:40

SuperGhost schreef:Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
Keren op elkaar past qua aankomst- en vertrektijden niet, ze zijn niet tegelijk op Utrecht Centraal. En ook nu al staat er SLT, SGM en DDZ op de Landstraat in Utrecht (met een DDAR erbij als het zo uitkomt), dus dat mag ook het probleem niet zijn. Het stel dat de 28300 naar het Spoorwegmuseum rijdt staat er trouwens ook. Normaalgesproken is dat een SGM...

SuperGhost
Berichten: 1883
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Berichtdoor SuperGhost » Za 12 Dec 2015, 22:44

dat het er nu staat betekend nog niet dat het wenselijk is dat dat blijft natuurlijk. NS moet nu efficiënter omgaan met materiaal, dus als je dan kan bezuinigen op de benodigde hoeveelheid reservematerieel door Utrecht-Baarn dan maar met DDZ te rijden (immers: dan kunnen de 5500 en 5600 van dezelfde reservevloot gebruik maken), dan kan men wellicht net weer 1 of 2 treinstellen extra besparen die in de reguliere dienst gebruikt kunnen worden. Alle kleine beetjes helpen.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast