Pagina 17 van 22

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 23:04
door Z2N
Nog niet offciëel, maar op de sprinterinzet in Limburg na gaat er niet erg veel veranderen. Hoezo?

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 17 nov 2015, 11:47
door Meltrain
Somoht schreef:Tot nu toe heb ik de dienstregelingen van

Opgenomen in Google Maps Transit:

NS & andere spoorvervoerders
CXX
Syntus
Arriva Achterhoek / Rivierenland
Arriva DAV
Arriva Lelystad
Arriva HOV lijnen OV bureau GD
Arriva Waterbus
Arriva ZUid-Holland-Noord

--Per woensdagochtend
GVB
Qbuzz
U-OV

--Moet nog komen
Veolia Haaglanden/Limburg
EBS
Arriva Noord Fryslan
En de RET en HTM / HTMbuzz?
Z2N schreef:Nog niet offciëel, maar op de sprinterinzet in Limburg na gaat er niet erg veel veranderen. Hoezo?
Misschien is hij gewoon benieuwd. Ik ook hoor. :)

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 17 nov 2015, 13:04
door Daelea
De dienstregeling van de RET is voor sommige lijnen al op te vragen via www.RET.nl, door op de pagina Dienstregeling een datum na 12-12-15 te kiezen. Dit kan echter helaas niet voor alle lijnen.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: di 17 nov 2015, 13:08
door Somoht
RET publiceert geen expliciete jaardienst aan de NDOV's maar publiceert een continu venster van alle ritten in de komende anderhalve maand zeg maar. HTM/HTMbuzz mist ook nog ja, voor HTMbuzz heb ik zelfs nog geen drgl voor na 27nov.
9292 heeft overigens aankondigd vanaf overmorgen alle dienstregelingen te hebben maar ik heb er een hard hoofd in. Of 9292 moet tegen de afspraak weer directe leveringen krijgen uit HASTUS van Veolia/EBS. Of 9292 loopt gewoon data te verzinnen/verlengen zoals ze vaak doen bij HTM(buzz) en nu ook weer voor HTMbuzz na 27nov.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 00:13
door groningen
Voor een Groninger lijkt een reisje naar Friesland als of je naar het buitenland gaat. Alleen Buitenpost als nederlandse naam richting Leeuwarden.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 00:20
door Mikos
Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?
Wijzigingen 2016:
[serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] wordt ICM
[serie=Stoptrein|2015|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]/9600 wordt DDAR en DDZ
[serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie] wordt SGM
[serie=Stoptrein|2015|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] wordt DDZ
[serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] wordt DDZ
[serie=Stoptrein|2015|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] wordt DDZ
[serie=Stoptrein|2015|Maastricht Randwyck - Roermond6800[/serie] wordt SGM
[serie=Stoptrein|2015|Heerlen - Sittard6900[/serie] wordt SGM
[serie=Stoptrein|2015|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] wordt DDAR
[serie=Stoptrein|2015|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] wordt SGM

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 00:50
door JWM
Is dat efficiënt inzetten van materieel, DDZ naar Baarn :?:

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 00:51
door MetroRET
En de veel drukkere [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie] ineens met SGM laten vertoeven....

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 00:59
door Zugführer
Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 01:35
door Ardan
JWM schreef:Is dat efficiënt inzetten van materieel, DDZ naar Baarn :?:
Baarnse Boemeltje zit toch aan een hoop andere series gekoppeld? Die DDZ vast goed kunnen gebruiken? Tenminste, ik dacht dat zo ongeveer alles dat op de Utrechtse Buurtsporen keerde op één of andere manier aan elkaar gekoppeld was..

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 01:40
door MetroRET
[serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] keert op zichzelf
[serie=Stoptrein|2015|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] keert op zichzelf
[serie=Sprinter|2015|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] en [serie=Sprinter|2015|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] keren wel op elkaar.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 01:42
door JWM
De [serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] zit nu in een afgesloten omloop en daarvoor worden als ik OV-tijden bekijk uitsluitend losse SGM-3 stellen voor gebruikt.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 02:02
door Ardan
Okee, dan heb ik me vergipst :) In dat geval is DDZ in de [serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] wel nogal overkill lijkt me..

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 02:44
door SuperGhost
Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 03:12
door Michael
Zugführer schreef:Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?
de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] rijdt nu al grotendeels met ICM. Voor de enkele omlopen die nu met DDZ rijden zullen ze vast nog wel ergens ICM vinden.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 08:23
door MetroRET
Michael schreef:
Zugführer schreef:Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?
de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] rijdt nu al grotendeels met ICM. Voor de enkele omlopen die nu met DDZ rijden zullen ze vast nog wel ergens ICM vinden.
Grotendeels is ook wel overdreven:
6 omlopen ICM
5 omlopen DDZ

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 08:36
door Gekko123
Even wishful-thinking van mijn kant: komen die ICM-stellen niet gewoon uit de [serie=Intercity|2015|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol3500[/serie]?

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 08:40
door MetroRET
Die blijft toch ook 'gewoon' nog met ICM rijden.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 09:07
door Meltrain
Mikos schreef:
Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?
Wijzigingen 2016:
<knip>
Bedankt voor het lijstje. :pos:
Weet je ook wat er rijdt in die paar ritten van de [serie=Intercity|2015|Haarlem - Hoorn3400[/serie] die overblijven?
SuperGhost schreef:Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
Dan heb ik toch liever dat ze wat DDZ uit de [serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] ruilen tegen wat SLT uit de [serie=Sprinter|2015|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2015|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]. (A)

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 09:08
door MetroRET
Of dat veels te magere SGM in de [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie].

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 10:52
door Mikos
Geen idee wat daar gaat rijden, Meltrain. Maar ik vermoed SGM (om uit te wisselen met de 14800) of DDZ, dat ze vervolgens voor andere series kunnen gebruiken buiten de spitsuren om.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 10:56
door Suus
MetroRET schreef:Of dat veels te magere SGM in de [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie].
SGM5 kan meer reizigers vervoeren dan DDZ4.

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 12 dec 2015, 17:17
door Niek
Mikos schreef:
Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?
Wijzigingen 2016:
<knip>
Dankjewel! :pos:

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 12 dec 2015, 21:40
door Wubbo
SuperGhost schreef:Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
Keren op elkaar past qua aankomst- en vertrektijden niet, ze zijn niet tegelijk op Utrecht Centraal. En ook nu al staat er SLT, SGM en DDZ op de Landstraat in Utrecht (met een DDAR erbij als het zo uitkomt), dus dat mag ook het probleem niet zijn. Het stel dat de [serie=Museumpendel|2015|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] naar het Spoorwegmuseum rijdt staat er trouwens ook. Normaalgesproken is dat een SGM...

Re: Dienstregeling 2016

Geplaatst: za 12 dec 2015, 22:44
door SuperGhost
dat het er nu staat betekend nog niet dat het wenselijk is dat dat blijft natuurlijk. NS moet nu efficiënter omgaan met materiaal, dus als je dan kan bezuinigen op de benodigde hoeveelheid reservematerieel door Utrecht-Baarn dan maar met DDZ te rijden (immers: dan kunnen de 5500 en 5600 van dezelfde reservevloot gebruik maken), dan kan men wellicht net weer 1 of 2 treinstellen extra besparen die in de reguliere dienst gebruikt kunnen worden. Alle kleine beetjes helpen.