App moet reizen in de trein nog gezelliger maken

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

App moet reizen in de trein nog gezelliger maken

Bericht door marlies »

Hoe maak je het reizen in de treinen van Arriva nog gezelliger? Die vraag was de insteek voor een prijsvraag waar de afgelopen twee maanden tientallen reizigers het hoofd over gebogen hebben. Lisette Zwart bedacht het winnende idee en zij werd donderdag op het Hoofdstation in het zonnetje gezet.

“Eigenlijk is het best wel simpel”, zegt Lisette. “Ik zit in de stiltecoupé in de trein en stoor mij aan mensen die er hardop aan het praten zijn. Ik durf er niks van te zeggen, maar door middel van een sms-bericht of app kan ik toch mijn ongenoegen bij de vervoerder kenbaar maken. Dat is wat ik bedacht heb, en ik was erg verbaasd toen ik hoorde dat ik gewonnen heb!”

“Hoe je het ook went of keert, het gaat qua naleven van de regels ontzettend goed in de treinen”, zegt woordvoerder Ingrid Heijman van Arriva. “We komen talloze praktijkvoorbeelden waar reizigers ontzettend goed en mooi met elkaar omgaan. Met deze prijsvraag gaat het ons om de puntjes op de ‘i’. Zeg maar een aanvulling op onze basisregels. Wat doe je als een reiziger languit met zijn schoenen op een zitplaats ligt, of wat doe je als iemand sterk geurend eten nuttigt. De app die Lisette bedacht heeft kan ons heel veel vertellen wat er leeft onder de reizigers zodat we aan de hand daarvan beleid kunnen maken.

Lees verder
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: App moet reizen in de trein nog gezelliger maken

Bericht door Aking »

Ach ja... Nog een NSB hulpmiddel. Iets gewoon tegen iemand zeggen kan tegenwoordig niet meer, alles moet via een kliklijn, meldpunt en nu weer een of andere app...
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: App moet reizen in de trein nog gezelliger maken

Bericht door waldo79 »

Daar is toch serieus geen app voor nodig?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten