Korte vragen #13
Re: Korte vragen #13
Voor zover ik weet spreek je het gewoon uit als sintus.
Re: Korte vragen #13
^^ Dat dus. Medewerkers worden trouwens Synthianen genoemd :)
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #13
Uitspreken als Sintus klopt. Dat laatste woorde heb ik nog nooit gehoord. Misschien vroeger in de Achterhoek of nu in Deventer, maar in Twente in elk geval niet
Re: Korte vragen #13
Die benaming heeft zijn oorsprong inderdaad in de Achterhoek, de thuishaven van Syntus :) Vind het nog steeds jammer dat Syntus dat kwijt is.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #13
Ik zit hier een reis te plannen van Borne naar Nijmegen zaterdagochtend, zie ik dat vanuit Deventer de trein die kant uit vanaf spoor 1 vertrekt (9:44), waarom? In mijn herinneringen reed hij normaal via spoor 3.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #13
Dat is met ingang van de nieuwe dienstregeling om overstappen op de trein naar Zwolle makkelijker te maken.julsteren schreef:Ik zit hier een reis te plannen van Borne naar Nijmegen zaterdagochtend, zie ik dat vanuit Deventer de trein die kant uit vanaf spoor 1 vertrekt (9:44), waarom? In mijn herinneringen reed hij normaal via spoor 3.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #13
Ah juist, dankje! :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #13
En voor mij handig om als die kuttrein weer eens te laat is de bus nog te kunnen halen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #13
Om het even vollediger te maken: Elke twee uur (oneven uren rond :45, dus ook het tijdstip van julsteren) komt de s3600 naar Zwolle op 4 (zoals altijd). Vroeger zat de Pimpel uit Berlijn daar vlak voor, maar tegenwoordig vertrekt de Pimpel iets later. De Pimpel komt nu in die betreffende uren op 3 met een lange haltering, waarmee overstappen makkelijk is. s3600 naar Zwolle vertrekt weer om :47, Pimpel om :48, en ondertussen komt en vertrekt ook de s3600 naar Roosendaal en die heeft daar spoor 1 voor.deadlock schreef:Dat is met ingang van de nieuwe dienstregeling om overstappen op de trein naar Zwolle makkelijker te maken.julsteren schreef:Ik zit hier een reis te plannen van Borne naar Nijmegen zaterdagochtend, zie ik dat vanuit Deventer de trein die kant uit vanaf spoor 1 vertrekt (9:44), waarom? In mijn herinneringen reed hij normaal via spoor 3.
Overigens, sinds 14 december vertrekt niet alleen de Pimpel richting Duitsland van spoor 1 maar doen ALLE IC's richting Hengelo dat. Sprinter gaat nog wel van 3.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 08 jan 2015, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #13
Bah :neg: vroeger vond ik het altijd zo mooi als je met de IC uit Almelo aankwam in Deventer dat dan de IC richting Zutphen klaarstond aan de tegenoverliggende zijde van het perron. Jammer dit.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #13
Om het verhaal nog completer te maken het is bijna de hele dag om kwart voor. Er valt pas een gat tussen 11:44 en 13:44.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #13
Dat was voor het laatst in 2011.julsteren schreef:Bah :neg: vroeger vond ik het altijd zo mooi als je met de IC uit Almelo aankwam in Deventer dat dan de IC richting Zutphen klaarstond aan de tegenoverliggende zijde van het perron. Jammer dit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #13
Wat bedoel je, dat de s3600 van 1 gaat?deadlock schreef:Om het verhaal nog completer te maken het is bijna de hele dag om kwart voor. Er valt pas een gat tussen 11:44 en 13:44.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #13
Die van xx:44 alleen, doordeweeks is het 's ochtends tot aan 11:44 ieder uur, dan een gat van twee uur.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen #13
Wanneer gaat de Traxx een stam trekken met een (werkend) stuurstandrijtuig type ICR?
Re: Korte vragen #13
Ze doen niet anders, alleen niet in reizigersdienst. Wat betreft reizigersdienst, eind 2015.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #13
Een paar maanden geleden zag ik een traxx op de hsl zuid voorbij rijden met het zonnenscherm helemaal omlaag, hij reed vrij langzaam waardoor ik het goed kon zien.
Is dit toegestaan? vertrouwen wij in nederland zo erg op de schermpjes? ik weet dat ermts alle aanwijzingen vergeeft op een schermpje, maar zelf opletten lijkt me toch geen overbodige luxe?
Is dit toegestaan? vertrouwen wij in nederland zo erg op de schermpjes? ik weet dat ermts alle aanwijzingen vergeeft op een schermpje, maar zelf opletten lijkt me toch geen overbodige luxe?
Re: Korte vragen #13
Ja, ken wel verhalen dat er bepaalde objecten in de cabine werden opgehangen dat het zicht van machinist volledig werd ontnomen om de systemen goed te leren gebruiken.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #13
Lijkt me niet iets wat je in reizigerdienst doet.
Re: Korte vragen #13
Want? Aan de baan kan je niks zien, er hangt geen sein niets..
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #13
Er kan iets op de baan liggen of op een of andere manier iemand op de baan gekomen zijn(op youtube stond een filmpje hoe je makkelijk op de baan kan komen), niet helemaal hetzelfde, maar in de eerste maanden van de betuwroute hebben ze regelmatig rommel van activisten moeten weghalen, met een blok beton op de opening als hoogtepunt.Thom91 schreef:Want? Aan de baan kan je niks zien, er hangt geen sein niets..
Re: Korte vragen #13
Met dat soort snelheden ben je toch al te laat zodra je het met het menselijk oog kunt zien...
Re: Korte vragen #13
2012 toch? Eind 2012 werd de Hanzelijn in gebruik genomen en ging de Noord-Oost op de schop.deadlock schreef:Dat was voor het laatst in 2011.julsteren schreef:Bah :neg: vroeger vond ik het altijd zo mooi als je met de IC uit Almelo aankwam in Deventer dat dan de IC richting Zutphen klaarstond aan de tegenoverliggende zijde van het perron. Jammer dit.
(Waarom de s1600 en s1700 een kwartier verschoven moesten worden is me nog steeds niet geheel duidelijk. :? Had dat iets te maken met (het gebrek aan) beschikbare ruimte in de buurt van Weesp?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #13
Dat had te maken met het behouden van de verbinding Deventer - Utrecht met een rechtstreekse trein, anders had je immers de trein uit Enschede in Amersfoort verder kunnen laten rijden naar Amsterdam en de kwartiersdienst tussen Amersfoort en Utrecht e.v. kunnen opvullen met een andere trein.
Maargoed, dat wilde men dus niet en dan is een kwartier verschuiven een van de weinige opties die je hebt om die verbinding wel te bieden (zonder een trein die nergens op aansluit)
En bedenk me nu ook dat je bij die alternatieve oplossing twee treinen tegelijk in Amersfoort zou hebben die moeten keren wat met name in het weekend niet zo handig past.
Maargoed, dat wilde men dus niet en dan is een kwartier verschuiven een van de weinige opties die je hebt om die verbinding wel te bieden (zonder een trein die nergens op aansluit)
En bedenk me nu ook dat je bij die alternatieve oplossing twee treinen tegelijk in Amersfoort zou hebben die moeten keren wat met name in het weekend niet zo handig past.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 192 gasten