Pagina 2 van 11

Re: Korte vragen #12

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 23:39
door Citaro
Bee schreef:http://www.spoordeelwinkel.nl/product/december/meereis

Je hebt wel een persoonlijke kortingscode nodig.
Thx voor de URL. Voor de kortingscode heb ik toch het blad nodig en deze heb ik niet meer. Had gelezen op een NS-pagina dat het klantnummer volstond. Iemand nog een kortingscode beschikbaar? Of anders een kortingscode om 2 NS dagkaarten voor vaste klanten te bestellen?

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 10:20
door SLToilet
Mij valt de laatste tijd op dat ze bij de NS tegenwoordig steeds vaker versperring als reden voor een storing opgeven. Is dat nieuw, zijn er ineens zoveel meer versperringen, is het een mooi slap excuus of is het een nieuwe naam voor bepaalde storingen die eerst een andere naam hadden? Er zijn er vandaag weer twee in Drenthe en Groningen en ik vroeg me het eigenlijk wel af.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 11:10
door ODRAIL
De term versperring wordt vaak gebruikt als er een boom of iets dergelijks op het spoor ligt. Dit is teminste mijn ervaring.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 13:12
door marlies
IJsafzet op de bovenleiding is een versperring tegenwoordig :P

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 13:37
door Suus
Combinatie van defecte trein (had zich kapot gereden door de aanhoudende spanningsverschillen) en onbruikbare bovenleiding door die rijp.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 13:46
door Thom91
En die spanningswisselingen kwamen door? Jawel de rijp.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 15:18
door marlies
Precies, en omdat toegeven dat er problemen zijn door winterweer NS en ProRail doodbang maakt vanwege de publieke opinie rijden er dan dus geen treinen 'vanwege een versperring'. Daar heeft weer een PR-consultant z'n uurloon verdiend hoor :P

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 15:32
door isadora
PS: is er ook een afdeling "Lange vragen?".

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 15:39
door marlies
Ja: Afbeelding

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 15:43
door isadora
Gaaf, top en dank.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: za 27 dec 2014, 12:56
door Rickingsh
Wellicht weet iemand hier meer over:

Stel, je reist met het Randstad Noord Zone Abonnement van punt A binnen je aangegeven reisgebied, naar punt B wat daar buiten ligt. Betaal je bij het uitchecken dan over de gehele rit alsnog via saldo, of wordt enkel het saldotarief van de zonegrens tot punt B extra verrekent :?: Ik weet niet hoe gecompliceerd dit soort kunstjes voor de apparatuur liggen.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: za 27 dec 2014, 12:58
door Daniel
Je betaald vanaf de laatste halte in je abonnementsgebied, dat hebben ze heel sneaky ingevoerd voor die verchipte sterabonnementen en staat alleen ergens heel klein in de voorwaarden.
Afhankelijk van je traject kan je reis daar behoorlijk wat duurder van worden.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: za 27 dec 2014, 13:04
door Rickingsh
Dat maakt een hoop duidelijk. Dank voor de info :)

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 21:31
door Srananbloke
Weet iemand toevallig hoeveel een enkeltje Enschede-Steinfurt Grottenkamp kost? Ik wil op een vrijdag in januari met een Schönertagticket op stap, maar voor de trein die ik dan in gedachten heb qua planning (vertrek 8:26) moet ik voor dit gedeelte een normaal kaartje kopen om de reis tot +/-09:00 te dekken. Ik heb overal gezocht, maar kan nergens een prijs vinden.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 21:43
door deadlock
Waarom zou je dat niet gewoon met een retour doen? Schönertagtickets zijn trouwens toch de hele dag geldig doordeweeks? En je hebt hiervoor hooguit een Länderticket nodig. Geen apart kaartje vanaf Enschede tot aan de grens in ieder geval, het is volledig buitenlands tarief.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 21:54
door deadlock
Is het trouwens nieuw dat de DB planner vanwege de Verkehrsverbünde en de afwijkende tarieven daarin geen prijzen meer weergeeft voor RB's en RE's? Wat een waanzin zeg.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 22:56
door Ardan
SWT en STT zijn altijd al pas na 9 uur geldig geweest bij mijn weten.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 23:02
door deadlock
Ardan schreef:SWT en STT zijn altijd al pas na 9 uur geldig geweest bij mijn weten.
SWT is 52 uur onafgebroken geldig.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 23:13
door Ronald
Schönes Wochenendeticket is 27 uur geldig (van 0.00 uur tot 3.00 uur de volgende dag). SchönerTagTicket NRW is doordeweeks vanaf 9.00 uur geldig, in het weekend de hele dag.

De enige prijs die in de buurt komt is een (internationaal) kaartje Enschede Drienerlo-Steinfurt Burgsteinfurt. Dit is € 9.30 via N NS International. Verder zijn voor het hele traject Enschede-Münster geen prijzen te vinden en/of tickets te boeken via Bahn.de of NS International. Dit komt omdat het deel Gronau-Münster in het verkehrsverbund Münsterland valt (maar Enschede-Gronau niet). Tickets via het Verbundstarief Münsterland zijn voor het deel Enschede-Gronau dus ook niet te vinden en te boeken. Enige optie is in de kaartautomaat kijken.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 23:23
door deadlock
De SWT-tickets die ik kocht waren twee dagen geldig voor 35 euro van za 00:00 tot ma 04:00. Maar in het weekend is er in ieder geval geen voor 9:00.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 23:25
door Ronald
Dat het SWT twee dagen geldig was is al een flink aantal jaar geleden. Nu kost hij €40 voor één persoon en €4 per extra persoon (max. 5).

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 23:34
door deadlock
Ronald schreef:Dat het SWT twee dagen geldig was is al een flink aantal jaar geleden. Nu kost hij €40 voor één persoon en €4 per extra persoon (max. 5).
2008 in ieder geval nog wel want toen heb ik om 4:45 de eerste trein van Gronau naar Münster gepakt en zijn we zo met drie man naar Puttgarden geboemeld. Met natuurlijk onderweg meerdere keren 45-55 minuten overstaptijd op de volgende boemel.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 23:57
door MLouter
Ik vroeg me dit net af op het HHF, maar misschien weten mensen het hier!

Waarom zijn de stationsborden op de perrons met "BREDA" er op een flink stuk groter dan normaal?
Voelt Italiaans aan nu!

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 00:51
door Srananbloke
deadlock schreef:Is het trouwens nieuw dat de DB planner vanwege de Verkehrsverbünde en de afwijkende tarieven daarin geen prijzen meer weergeeft voor RB's en RE's? Wat een waanzin zeg.
Ja en daarom kon ik geen prijs vinden voor dit specifieke traject. Retour in mijn geval is niet nodig, ik reis terug via Heerlen.

In ieder geval bedankt voor de info allen, ik kom er verder wel uit :pos:

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 00:54
door Geert
MLouter schreef:Ik vroeg me dit net af op het HHF, maar misschien weten mensen het hier!

Waarom zijn de stationsborden op de perrons met "BREDA" er op een flink stuk groter dan normaal?
Voelt Italiaans aan nu!
Kwam vorige week toevallig al voorbij in dit topic: Bordjestopic #9