Korte vragen #13

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Korte vragen #13

Bericht door isadora »

Voor mij nieuw, maar kan iemand mij vertellen, of dit zo nieuw is, de update van vertrektijden op de 9292-site?

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #13

Bericht door Tochjo »

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Korte vragen #13

Bericht door isadora »

Okay,dank je. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #13

Bericht door Hainje »

Wie van jullie kan mij vertellen of de bussen op lijn 120 van Utrecht naar de Bijlmer uitgerust zijn met wifi?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #13

Bericht door Suus »

Als er een MAN rijdt waarschijnlijk wel, als er een Amba rijdt zeker niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #13

Bericht door Hainje »

Hmm, dan ga ik de Top2000 lijst van 31-12 wel in een Spotifylijstje zetten. Dan kan ik daar op die manier alsnog naar luisteren. Bedankt in ieder geval.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #13

Bericht door Suus »

Je komt wel heel dichtbij hoor, als je op het Bijlmerstation komt. :o

Gelukkig ben ik dan tientallen oliebollen aan het bakken, daar jaag ik je wel mee weg :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #13

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Je komt wel heel dichtbij hoor, als je op het Bijlmerstation komt. :o
Nah, naar het Top2000-café gaan is me dan weer een stap te furrr. :P
Bee schreef:Gelukkig ben ik dan tientallen oliebollen aan het bakken, daar jaag ik je wel mee weg :P
Maarreee, nu doe je toch iets verkeerd hoor Bee. Je moet eigenlijk zeggen dat je mij lokt met de heerlijke zoete aroma's van de oliebollen die je met veel plezier aan mij wilt verkopen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #13

Bericht door Suus »

Nee joh, als ik er mee ga gooien (en ik gooi niet zo denderend goed dus des te gevaarlijker) kan je beter maar dekking gaan zoeken, zo'n bal vers uit de olie wil je toch niet tegen je gezicht hebben :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #13

Bericht door Thom91 »

Ken jij Hainje nog niet goed genoeg :P
Komt wel goed schatje.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Korte vragen #13

Bericht door Obus »

Bee schreef:Nee joh, als ik er mee ga gooien (en ik gooi niet zo denderend goed dus des te gevaarlijker) kan je beter maar dekking gaan zoeken, zo'n bal vers uit de olie wil je toch niet tegen je gezicht hebben :P
Olieballen :')

Ik stap bij tijd en wijlen ook wel eens te Diemen Zuid uit - moet ik de volgende keer ook voor een oliebal in mijn gezicht vrezen :?: :wink:
De mortuis nil nisi bene
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen #13

Bericht door huibf »

isadora schreef:Voor mij nieuw, maar kan iemand mij vertellen, of dit zo nieuw is, de update van vertrektijden op de 9292-site?

Afbeelding
Als je dat rode bedoeld:
Nou dat ligt er nogal aan, ligt ook aan de vervoerder en hoe de data wordt aangeleverd.
Ik zie het al ruim 1,5 jaar. Zowel bij Hermes als Arriva Brabant. Dat zijn de realtime vertrektijden.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #13

Bericht door Somoht »

In dat vertrektijden bij de halte, had 9292 inderdaad al realtime voor sommige vervoerders. Maar in reisadvies is sinds november, voor zover het allemaal correct is.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #13

Bericht door baladid »

Ik heb wat problemen met de belachelijke informatievoorziening bij NS end aarover wat vragen.
Op 15 decmeber hab ik een Europa-Spezial Gvc-Gießen gekocht voor 11 januari. Verbinding was 09:57 met de t9837 van Ut naar Gvc (aankomst daar 10:57), dan om 11:02 verder met ICE t123 naar Keulen. Nu schijnt de NS kortstondig werkzaamheden tussen Wd en Ut uittevoeren. (Het is schandalig dat zo iets niet fatsoenlijk op tijd bekend gemaakt wordt, maar goed).

De melding:


Gewijzigde dienstregeling:

tussen Leiden Centraal-Utrecht Centraal rijden geen rechtstreekse Intercity's; u krijgt een extra overstap in Woerden
tussen Den Haag Centraal-Utrecht Centraal rijden twee in plaats van vier Intercity's per uur
de Intercity's Rotterdam Centraal (vertrek -.20 uur en -.50 uur) rijden niet verder dan Gouda, daar kunt u aansluitend overstappen op Intercity's naar Utrecht Centraal en verder
Bussen:

op zaterdag rijden de laatste Intercity's van Utrecht Centraal naar Rotterdam Centraal en naar Den Haag Centraal niet; er rijden Snelbussen
op zaterdag rijden de laatste twee Intercity's van Gouda naar Utrecht Centraal niet; er rijden Snelbussen
op zaterdag rijden de laatste twee Sprinters van Woerden naar Utrecht Centraal niet: er rijden stopbussen
op zondag tot 12.15 uur rijden er geen Intercity's en Sprinters tussen Woerden-Utrecht Centraal; er rijden Snel- en stopbussen


Nu wil ik dus de verbinding plannen en krijg als verbinding: 09:57 met de t9837 naar Gd, vandaar met de t535 richting Gn tot Ut. So far, so good. Maar deze trein rijdt niet - het is immers zondag voor 12.15 en daar rijden tussen Wd en Ut geen treinen en voor een omleiding via Bkl lijken me twintig minuten niet genoeg - voor een treinrit tot Wd en dan met een Bus naar Ut al helemaal niet...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #13

Bericht door Daniel »

Dit is echt communicatie op de NS-manier... er rijden dus geen treinen die in Woerden stoppen en naar Utrecht Centraal rijden, maar de rest rijdt gewoon. Oftewel: de werkzaamheden hebben alleen effect op de hoge sporen in Utrecht waar de s8800 en s9800 normaal aankomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #13

Bericht door Tochjo »

Niemand begrijpt die mededelingen over werkzaamheden. Gebruik de reisplanner om te zien wat nog rijdt. Bovendien zou ik in Utrecht een wat ruimere overstap nemen op de ICE naar Duitsland. En waarom de hele reis van Den Haag naar Utrecht per sprinter?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #13

Bericht door Suus »

De reisplanner op ns.nl is gewoon juist, maar de zin bij de werkzaamheden is wat bedenkelijk geschreven inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #13

Bericht door baladid »

Daniel schreef:Dit is echt communicatie op de NS-manier... er rijden dus geen treinen die in Woerden stoppen en naar Utrecht Centraal rijden, maar de rest rijdt gewoon. Oftewel: de werkzaamheden hebben alleen effect op de hoge sporen in Utrecht waar de s8800 en s9800 normaal aankomen.
Aha, prima.
Tochjo schreef:Niemand begrijpt die mededelingen over werkzaamheden. Gebruik de reisplanner om te zien wat nog rijdt. Bovendien zou ik in Utrecht een wat ruimere overstap nemen op de ICE naar Duitsland. En waarom de hele reis van Den Haag naar Utrecht per sprinter?
Hoezo ruimere overstap? Als ik hem haal is prima, als niet kom ik 2 uur later en krijg ik 50% van de spoorwegen - Kassa! ;-)
Sprinter is gewoon de keuze die je de DB geeft als je Den Haag-Keulen (en verder) boekt- en hij is logisch ook. De dienstregeling tussen Gvc en Ut op een gewone zondag:
IC 09:53-10:31
Spr/IC 09:57-10:43, overstap in Gd
Spr 09:57-10:57
IC 10:23-11:01

De IC van 10:23 komt te laat in Ut aan. Dus blijven de eerste drie verbindingen over, om de ICE te halen. De eerste geeft je de DB niet, omdat je vroeger weg moet, de tweede niet, omdat je extra moet overstappen. Waarom zou ik dus een andere trein pakken?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #13

Bericht door Tochjo »

Mja, zo kun je ook denken. Ik nam aan dat je die trein geboekt had omdat je graag op een bepaald tijdstip op je bestemming wilt aankomen. Bovendien worden intercity's in het algemeen comfortabeler gevonden dan sprinters. Maar het is jouw reis en je hebt erover nagedacht merk ik :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #13

Bericht door Geert »

Je kunt bovendien altijd nog in Gouda overstappen op de snellere IC mochten de sprinterstoelen niet lekker zitten ;)
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #13

Bericht door baladid »

Dat was inderdaad plan B. Nu zal ik dat dus moeten omdat de sprinter niet tot Ut rijdt.
Waar haalt de IC eigenlijk de sprinter in?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #13

Bericht door Z2N »

Op station Gouda Goverwelle, daar staat deze ook een tijdje stil. (zie dienstregeling van Somda, Gdg is Gouda Goverwelle)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #13

Bericht door rww »

Weeet toevallig iemand hoeveel metrostellen newyork precies heeft?


Ik las op wiki dat ze ongeveer 6300 bakken hebben, maar hoeveel stellen is compleet onduidelijk.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #13

Bericht door huibe »

Ik denk dat zelfs het bedrijf dat niet weet. Volgens mij bestaat een gemiddelde metro uit 10-12 bakken. Dus reken maar uit.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #13

Bericht door Suus »

Uit dit document komt dit overzicht voor juni 2014:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten