Pagina 1 van 1

Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 11:28
door atbrg
Ja ja, eindelijk goed nieuws.

Maar helaas: "De treinen rijden misschien meer op tijd, maar zo ervaren veel reizigers het nog niet"

http://www.nu.nl/binnenland/3966573/fli ... -2014.html

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 12:38
door Rickingsh
Die reizigers zijn wat mij betreft een stel verwende nesten. Als je 100% punctualiteit wilt pak je de vierwieler maar, om vervolgens alsnog vertraagt te raken door file of andere calamiteiten. Ze zouden zelf eens een keer de boel moeten gaan regelen, en dan praten we verder. Een dienstregeling soepeltjes laten verlopen is nu eenmaal geen gesneden koek, maar dat wil men niet snappen.

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 12:40
door deadlock
Toch is er in de spits, helemaal in het westen, echt achterlijk veel vertraging. Dat dat vaak wordt goedgemaakt vanwege achterlijk lange wachttijden op het volgende station doet niets af aan de grote rijen met +5/+10/+15 en meer die je in het westen vaak tegenkomt.

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 12:52
door atbrg
Rickingsh schreef:Die reizigers zijn wat mij betreft een stel verwende nesten. .
http://www.ns.nl/over-ns/wie-zijn-wij/k ... oning.html

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 13:01
door Rickingsh
Ons doel is de punctualiteit van de reiziger, de informatie aan de reiziger en de beleving van de reiziger tijdens zijn hele reis te verbeteren.
Ik zie nergens "uitermate perfect" staan. Er kan van alles gebeuren in het OV. En daar mag de reiziger ook wel eens wederzijds begrip voor opbrengen. Er is een verschil tussen 'gegronde redenen tot klagen' en simpelweg mierenneuken op alles wat niet volgens het boekje gaat.

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 13:07
door Thom91
deadlock schreef:Toch is er in de spits, helemaal in het westen, echt achterlijk veel vertraging. Dat dat vaak wordt goedgemaakt vanwege achterlijk lange wachttijden op het volgende station doet niets af aan de grote rijen met +5/+10/+15 en meer die je in het westen vaak tegenkomt.
Ik kan wel bekennen dat in de eerste jaren dat ik pendelde de vertragingen vele malen intensiever waren dan in de latere jaren.

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 13:13
door AppleMoose
De spits blijft een probleem, ook hier. Nog regelmatig vertraging gehad met de 3600 tussen Dieren-Zwolle en Dieren-Nijmegen dit jaar in de ochtendspits. Maar over het algemeen kan ik wel stellen dat ik dit jaar stuk minder vertraging heb gehad bij mijn reizen (naar waar dan ook) dan voorgaande jaren (naar mijn gevoel). Wat naar mijn gevoel wel is toegenomen is het aantal "spoedreparaties", maar wellicht heeft dat ook te maken met het ongeluk in Hilversum waardoor aantal onderdelen van wissels (eerder) vervangen moesten worden, en is dat volgend jaar wellicht ook al minder.

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 13:18
door Gekko123
Enkele berichten verwijderd, berichten deden niet ter zake.

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 13:39
door Daniel
Thom91 schreef:Ik kan wel bekennen dat in de eerste jaren dat ik pendelde de vertragingen vele malen intensiever waren dan in de latere jaren.
Check :) 2014 was wat dat betreft de echte uitzondering in de bijna 5 jaar dat ik nu Amersfoort - Utrecht forens: het eerste jaar waarin ik geenenkele keer heb hoeven omreizen vanwege een grote verstoring en tevens het eerste GTBV-loze jaar in tijden.

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 13:51
door Thom91
Daniel schreef:
Thom91 schreef:Ik kan wel bekennen dat in de eerste jaren dat ik pendelde de vertragingen vele malen intensiever waren dan in de latere jaren.
Check :) 2014 was wat dat betreft de echte uitzondering in de bijna 5 jaar dat ik nu Amersfoort - Utrecht forens: het eerste jaar waarin ik geenenkele keer heb hoeven omreizen vanwege een grote verstoring en tevens het eerste GTBV-loze jaar in tijden.
Het is natuurlijk relatief, mensen tussen Utrecht en Arnhem zullen wat anders zeggen natuurlijk.. Daar is het de laatste tijd zo vaak raak..

Heeft Rijdendetreinen al data over verstoringen van 2014?

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 15:08
door Geert

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 16:45
door waldo79
En vertragingen hebben pas vervelende effecten voor reizigers als daardoor aansluitingen verloren gaan. De ene +5 is de andere niet.

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 17:03
door Thom91
Ik dank u zeer, is er een tooltje om te vergelijken met eerdere jaren?

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 18:45
door Geert
Niet geautomatiseerd, het enige wat wordt vergeleken op rijdendetreinen.nl/statistieken is het totaal aantal storingen per jaar.

Re: Treinen op tijd door aangename temperatuur

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 19:49
door Daniel
Thom91 schreef:Het is natuurlijk relatief, mensen tussen Utrecht en Arnhem zullen wat anders zeggen natuurlijk.. Daar is het de laatste tijd zo vaak raak..
Uiteraard, maar eigenlijk heb ik elk jaar wel minstens een significante storing gehad en was het voornaamste verschil of het er één was of meerdere waren. Als ik m'n stagejaren meereken is 2014 het eerste jaar sinds 2005 dat ik geen last van grote storingen gehad heb.
De zachte winter zal geholpen hebben, want zoals de spoiler toont komt dat witte spul nogal eens als oorzaak voor :wink:
Spoiler: show
De grootste storingen die ik kan herinneren:
2005: aanrijding van mijn trein met een auto t.h.v. De Haar, daarnaast in maart nog een totaal ineenstortende dienstregeling door de sneeuw
2006: meerdere keren per bus Roosendaal - Bergen op Zoom mogen doen door diverse storingen
2007: door een grote wisselstoring na lichte sneeuw in Rotterdam van Dordrecht naar Den Haag vrijwel volledig per bus mogen reizen, daarnaast nog gestrand op het viaduct in Delft door een grote storing en vervolgens over het spoor naar het station mogen wandelen. En tot slot nog een aanrijding met persoon op Rotterdam Blaak
2008: ruim een uur doorgebracht in een defecte trein ergens tussen Schiedam en Vlaardingen
2009: sterk uitgeklede dienstregeling door de sneeuw
2010: brand verkeersleidingspost Utrecht
2011: uitloop werkzaamheden dive-under Amersfoort door onverwachte keien (in de Keistad notabene :P )
2012: uiteraard weer die sneeuw
2013: en nog meer sneeuw