Afvaltreinen Wijster

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Afvaltreinen Wijster

Bericht door racingweirdo »

hey,

Ik reed net(15:15) door heerlen heen en zag een stel platte wagens met blauwe container`s erop komend vanuit richting landgraaf naar de richting heerlen rijden, deze bleef even op het station staan wachten om vervolgens in de buurt van kinderstad op een zijspoor stil te gaan staan.


Het waren blauwe container`s getrokken door een dieselloc(zo eentje die vroeg rond de dsm werd ingezet, uit de container`s kwam nogal een stinkende geur.

Weet iemand waar deze container`s vandaan komen, wat hun eindbestemming is en wat er in zit?


edit, ik geloof dat het een Dieselloc 6400 was , in ieder geval was hij bestickerd met een rode sticker van railion.
Laatst gewijzigd door Cookie op do 21 aug 2008, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel concreter gemaakt nu duidelijk is waarover het gaat
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: goederenvervoer heerlen

Bericht door BR628 »

Afvaltrein vanuit Haanrade, gaat richting Sittard. Vanaf daar gaat het samen met het afval uit Maastricht door naar Amersfoort en 's nachts door naar het afvalverwerkingsbedrijf te Wijster.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: goederenvervoer heerlen

Bericht door racingweirdo »

BR628 schreef:Afvaltrein vanuit Haanrade, gaat richting Sittard. Vanaf daar gaat het samen met het afval uit Maastricht door naar Amersfoort en 's nachts door naar het afvalverwerkingsbedrijf te Wijster.
Haanrade?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: goederenvervoer heerlen

Bericht door BR628 »

racingweirdo schreef:
BR628 schreef:Afvaltrein vanuit Haanrade, gaat richting Sittard. Vanaf daar gaat het samen met het afval uit Maastricht door naar Amersfoort en 's nachts door naar het afvalverwerkingsbedrijf te Wijster.
Haanrade?
hier en hier
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: goederenvervoer heerlen

Bericht door racingweirdo »

racingweirdo schreef:
BR628 schreef:Afvaltrein vanuit Haanrade, gaat richting Sittard. Vanaf daar gaat het samen met het afval uit Maastricht door naar Amersfoort en 's nachts door naar het afvalverwerkingsbedrijf te Wijster.
Haanrade?
oke gemeente kerkrade bedoel je, gaat al dat afval dan niet naar de stort, ik geloof in schinnen? :shock:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: goederenvervoer heerlen

Bericht door Daan »

Dat afval gaat vanuit Haanrade naar Wijster, en dáár wordt het afval verwerkt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: goederenvervoer heerlen

Bericht door Caspar »

Over afvaltreinen naar Wijster gesproken, ik zag er vandaag eentje rijden door Bremen, met een ACTS loc. Wat een afstanden worden er afgelegd voor een beetje afval te verwerken :shock:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: goederenvervoer heerlen

Bericht door BR628 »

Ja he :) Maar het levert wel aardige plaatjes en nog meer plaatjes op..
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Afvaltreinen Wijster

Bericht door Dubbele P »

Worden die wagons ook niet in de buurt van Culemborg verladen? Vanuit de trein is dat namelijk goed te zien. Ze kunnen die containers daar ook draaien, waarna ze op een vrachtauto kunnen.

Overigens toch wel jammer dat men die grote, groene, lompe VAM-wagons niet meer gebruikt. Zag er vandaag nog twee staan te Apeldoorn bij de VSM. Echt back to the 90's gevoel vind ik dat, wanneer ik die dingen zie!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Afvaltreinen Wijster

Bericht door Marc »

In Culemborg niet. Als je van het zuiden richting Amsterdam reist kom je een laad/losplaats tegen bij Acht en bij Maarssen.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Afvaltreinen Wijster

Bericht door Dubbele P »

Ik heb er vandaag vanuit de trein nog eens op gelet. Ik bedoelde niet Culemborgh, maar tussen Eindhoven en Best. Daar staan vrijwel altijd wagons met afvalcontainers die gedraaid kunnen worden om te laden/lossen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Afvaltreinen Wijster

Bericht door Raymond »

Dat is dus Acht ;)
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: Afvaltreinen Wijster

Bericht door racingweirdo »

ik zag vandaag weer een rits blauwe containers getrokken door een blauw met groene trein met een witte snoet.

Deze ging stil staan op het emplacement van heerlen rond 15:30 en toen ik rond 16:50 langs reed stond hij er nog steeds.

Is dat weer zo afval trein? die rijden toch alleen op vrijdag?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Afvaltreinen Wijster

Bericht door Daan »

Ik vermoed dat je trein 50094 hebt gezien. Dat is inderdaad een afvaltrein, die van Haanrade naar Wijster gaat. Trein wordt gereden door ACTS, en rijdt alle werkdagen, aldus de TDR van RolandRail.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: Afvaltreinen Wijster

Bericht door racingweirdo »

Correct me if i wrong, maar ik zie op somda dat er gereden word van haanrade naar mt(maastricht dus) ipv sittard. :shock: :shock:

betekend dat dus, dat de treinen rijden over de lijn heerlen-maastricht ipv heerlen-sittard maastricht?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Afvaltreinen Wijster

Bericht door Daan »

Goed zo, je gaat door voor de wasmachine :pos: Maar je had het ook gewoon na kunnen kijken in de TDR van RolandRail... :roll: Ik denk dat het handig is dat je eerst zelf even wat zoekwerk verricht voordat je gaat vragen ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten