Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door Ennes »

Thom91 schreef:Omdat hij er nu wel is, en dan verwacht je ook zoiets van een werknemer. Zeker als zijn taak is om er voor de reiziger te zijn.
Misschien kloppen de verwachtingen niet geheel met het haalbare, en zou dat eerst eens tegen het licht gehouden moeten worden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door Ardan »

Overigens is niet elke 'luie sudokumakende eersteklaszittende' HC een HC. Misschien passagiert-ie wel?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door Geert »

Ronaldussen schreef:@Wubbo: Natuurlijk is het mooi als je het publiek mee kunt krijgen. Maar als je persoonlijke veiligheid in gevaar is wat veroorzaakt wordt door een deel van dat publiek, is dat niet je eerste prioriteit. Als werknemer wil je dat je werkgever je serieus neemt en maatregelen neemt.
Maar NS neemt de boel toch serieus? Op elke trein minstens 2 HC's is gewoon niet realistisch, en dat er op agressietreinen/risicotreinen wel 2 HC's ingepland worden is toch een nette oplossing?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door WSM »

Ardan schreef:Overigens is niet elke 'luie sudokumakende eersteklaszittende' HC een HC. Misschien passagiert-ie wel?
Ja, en wel sleutelen onder het passagieren natuurlijk. Het verschil zie je wel....
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door Ennes »

Geert schreef:
Ronaldussen schreef:@Wubbo: Natuurlijk is het mooi als je het publiek mee kunt krijgen. Maar als je persoonlijke veiligheid in gevaar is wat veroorzaakt wordt door een deel van dat publiek, is dat niet je eerste prioriteit. Als werknemer wil je dat je werkgever je serieus neemt en maatregelen neemt.
Maar NS neemt de boel toch serieus? Op elke trein minstens 2 HC's is gewoon niet realistisch, en dat er op agressietreinen/risicotreinen wel 2 HC's ingepland worden is toch een nette oplossing?
Alleen de treinen die als risicotrein aangemerkt worden is een "kalf" en "put" verhaal.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door AppleMoose »

Geert schreef:
Ronaldussen schreef:@Wubbo: Natuurlijk is het mooi als je het publiek mee kunt krijgen. Maar als je persoonlijke veiligheid in gevaar is wat veroorzaakt wordt door een deel van dat publiek, is dat niet je eerste prioriteit. Als werknemer wil je dat je werkgever je serieus neemt en maatregelen neemt.
Maar NS neemt de boel toch serieus? Op elke trein minstens 2 HC's is gewoon niet realistisch, en dat er op agressietreinen/risicotreinen wel 2 HC's ingepland worden is toch een nette oplossing?
Landelijk 50 HC's en 50 machinisten er bij, terwijl op meerdere plaatsen er nu al tekorten zijn t.o.v. wat nu als "normale" bezetting wordt gezien kan ik niet erg serieus noemen.
Tja, wat is goedkoper. Op iedere avondtrein in het weekend twee HC's of op ieder station (zonder poortjes) ingangscontrole uitvoeren?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Pleit er dan bij NS voor om de HC weg te laten ipv pleiten dat ie meer zichtbaar moet zijn. Is nu een klein beetje tegenstrijdig ;)
Nee we pleiten voor óf het één óf het ander.

Edit: Van mij mag 'ie helemaal weg.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Landelijk 50 HC's en 50 machinisten er bij, terwijl op meerdere plaatsen er nu al tekorten zijn t.o.v. wat nu als "normale" bezetting wordt gezien kan ik niet erg serieus noemen.
Tja, wat is goedkoper. Op iedere avondtrein in het weekend twee HC's of op ieder station (zonder poortjes) ingangscontrole uitvoeren?
Het gaat niet over MCN's, als die zitten te sudoku'en dan gebeuren er andere dingen.

Ik blijf erbij; HC's zijn luie zakken poep. Weg met die lui. Hoe fucking vaak ik in Deventer wel niet hoor 'we zijn er al doorgeweest' en dan vervolgens met twee man sterk in de 1e klas gaan zitten en ondertussen heb ik geen conducteur gezien. En dan kan je wel blijven lopen klagen Ennes, het is de realiteit; jij kan misschien wel hard werken en goed je ding doen; ik blijf er stellig bij dat S&V'ers harder werken ook al hebben die dan weer niet het flauwste idee wát ze aan het doen zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door Geert »

Ronaldussen schreef:
Geert schreef:Maar NS neemt de boel toch serieus? Op elke trein minstens 2 HC's is gewoon niet realistisch, en dat er op agressietreinen/risicotreinen wel 2 HC's ingepland worden is toch een nette oplossing?
Landelijk 50 HC's en 50 machinisten er bij, terwijl op meerdere plaatsen er nu al tekorten zijn t.o.v. wat nu als "normale" bezetting wordt gezien kan ik niet erg serieus noemen.
Tja, wat is goedkoper. Op iedere avondtrein in het weekend twee HC's of op ieder station (zonder poortjes) ingangscontrole uitvoeren?
In het originele artikel werd niet gesproken over personeelstekorten, maar als er een tekort is moet dat aangevuld worden. Maar dat lijkt me los te staan van de veiligheidsdiscussie.
NS heeft miljoenen geinvesteerd om vrijwel alle grote stations en een hele zooi risicostations van poortjes te voorzien die in de loop van dit jaar dichtgaan. Dat draagt toch ook bij aan de beveiliging? 2 HC's op iedere weekendtrein is gewoon peperduur, en volgens mij ook echt niet nodig. Lang niet elke trein zit op zaterdagavond vol met dronken uitgaanspubliek.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Overigens is niet elke 'luie sudokumakende eersteklaszittende' HC een HC. Misschien passagiert-ie wel?
in uniform ben je een HC.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Landelijk 50 HC's en 50 machinisten er bij, terwijl op meerdere plaatsen er nu al tekorten zijn t.o.v. wat nu als "normale" bezetting wordt gezien kan ik niet erg serieus noemen.
Tja, wat is goedkoper. Op iedere avondtrein in het weekend twee HC's of op ieder station (zonder poortjes) ingangscontrole uitvoeren?
Het gaat niet over MCN's, als die zitten te sudoku'en dan gebeuren er andere dingen.
Dit werd door NS als "oplossing" gebracht na de werkonderbreking in Den Haag van een paar maanden terug.
O.a. om de werkdruk te verminderen en agressie tegen te gaan.
Ik blijf erbij; HC's zijn luie zakken poep. Weg met die lui. Hoe fucking vaak ik in Deventer wel niet hoor 'we zijn er al doorgeweest' en dan vervolgens met twee man sterk in de 1e klas gaan zitten en ondertussen heb ik geen conducteur gezien. En dan kan je wel blijven lopen klagen Ennes, het is de realiteit; jij kan misschien wel hard werken en goed je ding doen; ik blijf er stellig bij dat S&V'ers harder werken ook al hebben die dan weer niet het flauwste idee wát ze aan het doen zijn.
Je maakt dezelfde fout als meerdere hier hebben gemaakt. Je bombardeert je eigen (subjectieve) waarnemingen als feiten.
Dat kunnen geen feiten zijn, want mijn (eveneens subjectieve) waarnemingen zijn weer heel anders. Daarnaast zie ik ook met enige regelmaat complete S&V-teams in de 1e klas ouwehoeren... Bovendien is bij mij de trefkans met een S&V-team veel lager dan bij HC's en ben ik meer te spreken over de klantvriendelijkheid van de gemiddelde HC dan van een S&V-figuur :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Dit werd door NS als "oplossing" gebracht na de werkonderbreking in Den Haag van een paar maanden terug.
O.a. om de werkdruk te verminderen en agressie tegen te gaan.
Irrelevant nonetheless.
Je maakt dezelfde fout als meerdere hier hebben gemaakt. Je bombardeert je eigen (subjectieve) waarnemingen als feiten.
Dat kunnen geen feiten zijn, want mijn (eveneens subjectieve) waarnemingen zijn weer heel anders. Daarnaast zie ik ook met enige regelmaat complete S&V-teams in de 1e klas ouwehoeren... Bovendien is bij mij de trefkans met een S&V-team veel lager dan bij HC's en ben ik meer te spreken over de klantvriendelijkheid van de gemiddelde HC dan van een S&V-figuur :wink:
Nee hoor, ik baseer me op een groot aantal waarnemingen over een grote tijdsperiode. Conducteurs zijn luie semi-ambtenaren mét een grote bek als er wel iets fout gaat. Weg met die lui. En dat S&V'ers minder vaak gezien worden is grappig want volgens mijn eigen 'subjectieve' metingen ben ik in 2015 (met 2030km op de teller) ongeveer 5% van alle ritten door S&V gecontroleerd en 5% door conducteurs. En ik zit meestal in lege treinen van NS dus er is sowieso een HC aanwezig.

En S&V'ers zijn inderdaad minder klantvriendelijk, maar ik zit daar ook helemaal niet op te wachten, ik zit in de trein om van A naar B te gaan zonder gezeik en het liefst zonder controle omdat daar mijn reis namelijk significant goedkoper van kan zijn. Nogmaals; WEG MET DIE LUI.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door AppleMoose »

Geert schreef:In het originele artikel werd niet gesproken over personeelstekorten, maar als er een tekort is moet dat aangevuld worden. Maar dat lijkt me los te staan van de veiligheidsdiscussie.
Daar wordt inderdaad niet over gesproken, maar die zijn er wel (kan ik alleen niet onderbouwen want die cijfers zijn niet openbaar...). Personeelstekort staat niet helemaal los van de veiligheidsdiscussie. Personeelstekort kan leiden tot extra werkdruk, wat weer kan leiden dat HC's hun werk minder goed kunnen uitvoeren wat ook weer kan leiden tot verminderde zichtbaarheid etc.
NS heeft miljoenen geinvesteerd om vrijwel alle grote stations en een hele zooi risicostations van poortjes te voorzien die in de loop van dit jaar dichtgaan. Dat draagt toch ook bij aan de beveiliging? 2 HC's op iedere weekendtrein is gewoon peperduur, en volgens mij ook echt niet nodig. Lang niet elke trein zit op zaterdagavond vol met dronken uitgaanspubliek.
Er is nu een probleem met de veiligheid, dan kun je niet een jaar wachten voor je de boel oplost. Daarnaast wordt maar een relatief klein aantal stations (in vergelijking met het totaal) voorzien van die poortjes. En het behoeft verder geen uitleg dat niet alleen (dronken) uitgaanspubliek voor problemen zorgt.

Kijk, ik heb geen zicht op hoe accuut en hoe groot het probleem is, maar dat er met staking gedreigd wordt geeft wel iets aan. NS-personeel staakt zelden. Ik heb zo 1,2,3 geen pasklare oplossing voor de problematiek, maar dat is ook niet aan mij om dat te verzinnen. Dat is aan NS. Wat mij wel enigszins verwondert is hoe er hier gereageerd wordt op een dreigement van staken. Men doet net alsof NS-personeel net als de Walen en Fransen om het minste of geringste de boel platleggen, er gelijk gezanikt wordt over al dan niet zichtbaar zijn van NS-personeel en daarmee indirect lijken te zeggen dat de toenemende agressie hun eigen schuld is. En als je ook maar enigszins begrip toont voor het feit dat men dreigt met staken krijg je de wind van voren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door deadlock »

Ik betwijfel of er een probleem is met veiligheid. In de jaren '90 was het volgens mij veel erger.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Dit werd door NS als "oplossing" gebracht na de werkonderbreking in Den Haag van een paar maanden terug.
O.a. om de werkdruk te verminderen en agressie tegen te gaan.
Irrelevant nonetheless.
Als NS dat presenteert als oplossing voor de toenemende agressie is dat zeker van belang.

Nee hoor, ik baseer me op een groot aantal waarnemingen over een grote tijdsperiode.
Dan nog zijn het je eigen subjectieve waarnemingen en die waarnemingen kun je niet als feit presenteren alsof het landelijk net zo is. Zoals al vaker gezegd, mijn subjectieve waarnemingen zijn weer heel anders. En nee, ook dat presenteer ik niet als een feit en ik zeg ook niet dat dit een landelijk beeld is.
Conducteurs zijn luie semi-ambtenaren mét een grote bek als er wel iets fout gaat.
Mening, geen feit. Mijn ervaringen zijn over het algemeen anders.
En dat S&V'ers minder vaak gezien worden is grappig want volgens mijn eigen 'subjectieve' metingen ben ik in 2015 (met 2030km op de teller) ongeveer 5% van alle ritten door S&V gecontroleerd en 5% door conducteurs. En ik zit meestal in lege treinen van NS dus er is sowieso een HC aanwezig.
In 2015 zit ik op een score van 100% trefkans HC (90% controle), 0% door S&V-team. Over 2014 zit ik zo rond de 90% trefkans HC en amper 5% controle door S&V-team. Maar nogmaals, dit zijn subjectieve waarnemingen en onmogelijk te vertalen naar landelijke cijfers. Net zoals het onmogelijk is jouw cijfers te vertalen naar landelijke cijfers. Sterker nog, volgens de statistieken zou de trefkans opzo'n 64,3% zitten. dat is toch iets meer dan de 5% van jou.
En S&V'ers zijn inderdaad minder klantvriendelijk, maar ik zit daar ook helemaal niet op te wachten, ik zit in de trein om van A naar B te gaan zonder gezeik en het liefst zonder controle omdat daar mijn reis namelijk significant goedkoper van kan zijn. Nogmaals; WEG MET DIE LUI.
Als ze er toch zijn, heb ik toch liever dat ze klantvriendelijk zijn. En daar zit ik wél op te wachten. En controle mag er van mij best zijn en wil ik best aan meebetalen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:Ik betwijfel of er een probleem is met veiligheid. In de jaren '90 was het volgens mij veel erger.
Dat het in de jaren 90 erger was, wil niet zeggen dat er nu niets aan de hand is.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Als NS dat presenteert als oplossing voor de toenemende agressie is dat zeker van belang.
Nee want het verandert niets aan mijn beleving ín de trein.
Dan nog zijn het je eigen subjectieve waarnemingen en die waarnemingen kun je niet als feit presenteren alsof het landelijk net zo is. Zoals al vaker gezegd, mijn subjectieve waarnemingen zijn weer heel anders. En nee, ook dat presenteer ik niet als een feit en ik zeg ook niet dat dit een landelijk beeld is.
Wie zegt dat het alleen mijn waarnemingen zijn?
Mening, geen feit. Mijn ervaringen zijn over het algemeen anders.
Zoals Rutte zei: Mooi.
In 2015 zit ik op een score van 100% trefkans HC (90% controle), 0% door S&V-team. Over 2014 zit ik zo rond de 90% trefkans HC en amper 5% controle door S&V-team. Maar nogmaals, dit zijn subjectieve waarnemingen en onmogelijk te vertalen naar landelijke cijfers. Net zoals het onmogelijk is jouw cijfers te vertalen naar landelijke cijfers. Sterker nog, volgens de statistieken zou de trefkans opzo'n 64,3% zitten. dat is toch iets meer dan de 5% van jou.
Op hoeveel kilometers en hoeveel treinreizen en tussen welke stations? Want aan de hand daarvan kan je namelijk best wel intelligent deduceren hoe het zit. Zeg het maar, ik post zo mijn excelsheets.
Als ze er toch zijn, heb ik toch liever dat ze klantvriendelijk zijn. En daar zit ik wél op te wachten. En controle mag er van mij best zijn en wil ik best aan meebetalen.
Alsof er een verschil is tussen "Vervoersbewijzen alstublieft" en "Hallo".
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Dat het in de jaren 90 erger was, wil niet zeggen dat er nu niets aan de hand is.
Dat heb ik dan ook nergens beweerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door Fles »

wanneer is die staking? Of blijft het bij slappezakkerig gedreig en is "duidelijkheid voor de reiziger" nu ineens weer totaal onbelangrijk?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Als NS dat presenteert als oplossing voor de toenemende agressie is dat zeker van belang.
Nee want het verandert niets aan mijn beleving ín de trein.
Daar ging het in eerste instantie ook niet over toen ik dat plaatste. Het ging erover of NS haar werknemers serieus nam naar aanleiding van de klachten over agressie. Dat jij het vervolgens betrekt of het wel of niet iets toevoegt aan jouw beleving in de trein, maakt die post niet minder relevant voor de discussie die hier gevoerd wordt. Dat het wellicht minder relevant is voor jouw beleving in de trein kan ik niks aan doen.
Dan nog zijn het je eigen subjectieve waarnemingen en die waarnemingen kun je niet als feit presenteren alsof het landelijk net zo is. Zoals al vaker gezegd, mijn subjectieve waarnemingen zijn weer heel anders. En nee, ook dat presenteer ik niet als een feit en ik zeg ook niet dat dit een landelijk beeld is.
Wie zegt dat het alleen mijn waarnemingen zijn?
Zo kwam het over. Vandaar.
In 2015 zit ik op een score van 100% trefkans HC (90% controle), 0% door S&V-team. Over 2014 zit ik zo rond de 90% trefkans HC en amper 5% controle door S&V-team. Maar nogmaals, dit zijn subjectieve waarnemingen en onmogelijk te vertalen naar landelijke cijfers. Net zoals het onmogelijk is jouw cijfers te vertalen naar landelijke cijfers. Sterker nog, volgens de statistieken zou de trefkans opzo'n 64,3% zitten. dat is toch iets meer dan de 5% van jou.
Op hoeveel kilometers en hoeveel treinreizen en tussen welke stations? Want aan de hand daarvan kan je namelijk best wel intelligent deduceren hoe het zit. Zeg het maar, ik post zo mijn excelsheets.
Ik hou niet actief statistieken bij, zeker niet het aantal spoorkilometers. Aantal kilometers zeggen mij niet zoveel. Het aantal treinritten/trajecten die je aflegt meer. Maar zoals ik al zei, ik hou dat niet actief bij. Ik maak me er ook niet zo druk om. Ik geniet liever van mijn muziek of van een goed boek dan dat ik precies allerlei statistiekjes bij hou.
Als ze er toch zijn, heb ik toch liever dat ze klantvriendelijk zijn. En daar zit ik wél op te wachten. En controle mag er van mij best zijn en wil ik best aan meebetalen.
Alsof er een verschil is tussen "Vervoersbewijzen alstublieft" en "Hallo".
Ja, dat is er voor veel mensen wel. En juist dat eerste woordje "hallo" kan voor een reiziger al het verschil betekenen tussen een vriendelijke reactie terug of een agressieve reactie.

Maargoed, onze meningen zullen toch niet veranderen op dit punt. Ik heb gezegd wat ik zeggen wilde en wat ik verder nog hier zou plaatsen zou een herhaling zijn van wat ik hier al eerder plaatste. Ik zie zelf dus niet echt meer toegevoegde waarde om hierover nog verder te discussiëren :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door matti93 »

Maar wat zou nu dan de oplossing zijn volgens de stakers? Zijn opties zoals eenmansbediening op sommige trajecten waardoor conducteurs op andere trajecten niet alleen hoeven te werken bespreekbaar voor de de stakers en hun vakbond?
En wat kan de ns überhaupt doen aan de agressie... Dat je niet op 65% maar op 70-75% van je reizen een conducteur of twee ziet, is goed voor de werkgelegenheid maar ik vraag me af of het agressie verminderd. Geen conducteurs meer inzetten leidt logischerwijs tot geen agressie tegen conducteurs. Wat dat betreft lost de staking dus wel het probleem op
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door VIRM »

In hoeverre helpt cameratoezicht? In SLT hangt toch in iedere bak een camera?
Beul van de blindegeleidelijn
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door Hageneis »

Ronaldussen schreef:
WSM schreef:
Ronaldussen schreef:
WSM schreef:Dit topic bewijst maar weer de excuse culture die er bij NS heerst.
Reageer jij eerst maar eens inhoudelijk en bewijs maar eens dat die excuses nonsens zijn, voor je door blijft gaan met niets zeggende zure reacties te plaatsen. Die ben ik zo onderhand ook wel beu :neg:
Vervelend voor je. Ik ben dat gezeik van die zielige hc's met goudomrande arbeidsvoorwaarden onderhand ook spuugzat.
Conducteurs die het druk hebben in de 1e klasse of cabine. Bron: persoonlijke waarneming.
Reizen door het halve land zonder controle. Bron: eigen waarneming.
Moet ik het voor je gaan bijhouden in het vervolg? Dan heb je ook de cijfertjes erbij.
Zoals je al zelf zegt, het zijn je eigen waarnemingen. Maar je presenteert het hier alsof het een feit is en het overal en bij iedereen hetzelfde is. Uit eigen waarneming kan ik je zeggen dat dát niet het geval is :wink:
En maken die zogenaamde goud omrande arbeidsvoorwaarden het feit goed dat een HC op z'n bek geslagen wordt?
Bij dezen onderschrijf ik het beeld dat WSM schetst. Ook uit eigen waarneming. En dat bij een bedrijf dat de klant op 1, 2 en 3 zet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door Fles »

wat is dit voor ongein? Mensen beweren iets uit eigen waarneming DUS het is niet waar? :') Waar zijn we mee bezig zeg :')
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Staking om meer veiligheid in de trein dreigt

Bericht door Vinny »

Het gebrek aan veiligheid in het openbaar vervoer is een maatschappelijk probleem, van een vervoerder kan niet worden gevraagd een maatschappelijk probleem op te lossen, maar wel om er op in te spelen.
De dingen die in deze draad genoemd zijn: langere treinen in zetten daar waar mogelijk, een eenvoudiger vervoersbewijsprocedure aannemen - het kan allemaal bijdragen aan een prettigere treinreis.

Zelf vind ik dat op rustige lijnen de NS prima treinen zonder conducteur kan inzetten en de vrijgekomen capaciteit inzet op probleemlijnen en toezicht op stations.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten