Korte vragen #14
Geplaatst: ma 16 feb 2015, 23:26
Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:
Weg alle overloopwissels...Thom91 schreef:Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:
Bahn.de of de ÖBB :)Stefan schreef:Er is hier vast wel iemand die mij kan vertellen waar ik het beste een reservering voor de Euronight 472 (Boekarest - Budapest) kan krijgen? :)
Geen idee. Al mijn reserveringen vorig jaar heb ik via de ÖBB gedaan, werkt perfect. 24/7 Engelssprekende medewerkers via de telefoon. Je moet wel een creditcard hebben volgens mij :)Karl schreef:Bij Bahn is dat toch ausland? Volgens Timon van de reisverslagen heeft Roemenie een prima webshop. Daar eens proberen?
Beide fout. Ze kwamen dus wel voor (zie andere reacties) en er werd in die tijd natuurlijk niet met railremmen gewerkt, maar gewoon met de handrem van de rijtuigen.deadlock schreef:Nee maar dergelijke railremmen worden overal ter wereld gebruikt bij voornamelijk heuvelen.Visgraatmodel schreef:Daarnet even met mijn kleine neefje van 4 Thomas de Trein gekeken, daar zat iets in over wagons die tijdens de rit afgekoppeld werden en door een rem op het perron konden stoppen. De wagons werden "Slip Coaches" genoemd. Het Verenigd Koninkrijk heeft ze gehad maar heeft er in Nederland dergelijke rijtuigen gereden?
Er gaan hier juist geen overloopwissels weg? De wissels die nu in Delft liggen worden verplaatst naar het zuiden (heten straks als ik het goed heb ook Delft Zuid Overloopwissels). De wissels die je al op de huidige tekening ziet zijn de nieuwe wissels (en nog niet in dienst). Ik denk trouwens dat dat ook een reden is dat er niet tot Delft Zuid gereden wordt, naast dat je daar niet kan keren zonder dat je wat in de beveiliging aanpast. Ik zou me eerder afvragen waarom er niet tot Rijswijk gereden wordt, maar voor zover ik weet is dat omdat het werk gecombineerd wordt met ander werk in de omgeving van Den Haag HS.webguy schreef:Weg alle overloopwissels...Thom91 schreef:Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:
Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Waar zouden ze dan moeten stoppen? Op het viaduct Kruithuisweg kan niet (autoweg, geen voetpad aanwezig), en andere locaties zijn lastig aan te rijden. Er is een reden dat er tot een paar jaar geleden geen lijnbussen kwamen.Meltrain schreef:De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Het handigst zou zijn als ze stoppen op de oude haltelocatie van bus 63:verfmeer schreef:Waar zouden ze dan moeten stoppen? Op het viaduct Kruithuisweg kan niet (autoweg, geen voetpad aanwezig), en andere locaties zijn lastig aan te rijden. Er is een reden dat er tot een paar jaar geleden geen lijnbussen kwamen.Meltrain schreef:De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
U bent gewoon niet op hoogte van de layout van het viaduct bij Delft Zuid. Laat de bus dan extra stoppen bij de bushalte van Frederik van Eedenlaan.De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Tijdens eerdere werkzaamheden heb ik kunnen ervaren dat het voor de Touringcarchauffeurs erg lastig is om Delft Zuid aan te doen. Veel stopbussen konden of de weg naar Delft Zuid niet vinden of vonden dat ze teveel vertraging hadden om langs Delft Zuid te rijden . Voor mij betekende dat een wachttijd van meer dan 30 minuten terwijl er iedere 15 minuten een bus had moeten komen.Meltrain schreef: Natuurlijk kun je niet op dat viaduct stoppen, maar even omrijden via de halte van lijn 62 is nauwelijks langer. Uiteraard hoeft dit niet voor alle bussen te gelden, maar 1 op de 2 kan toch wel?