Pagina 1 van 11

Korte vragen #14

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 23:26
door Thom91
Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:

Afbeelding

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 02:17
door Stefan
Er is hier vast wel iemand die mij kan vertellen waar ik het beste een reservering voor de Euronight 472 (Boekarest - Budapest) kan krijgen? :)

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 08:59
door webguy
Thom91 schreef:Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:
Weg alle overloopwissels...

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 09:06
door Thom91
Stefan schreef:Er is hier vast wel iemand die mij kan vertellen waar ik het beste een reservering voor de Euronight 472 (Boekarest - Budapest) kan krijgen? :)
Bahn.de of de ÖBB :)

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 09:09
door Karl
Bij Bahn is dat toch ausland? Volgens Timon van de reisverslagen heeft Roemenie een prima webshop. Daar eens proberen?

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 09:11
door mijack1985
Bedriegen mijn ogen mij nu, of mag je met Interrail voortaan kinderen tot 12 jaar gratis meenemen?? Volgens mij was dat voorgaande jaren niet zo, maar ik kan verkeerd gekeken hebben.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 09:15
door Thom91
Karl schreef:Bij Bahn is dat toch ausland? Volgens Timon van de reisverslagen heeft Roemenie een prima webshop. Daar eens proberen?
Geen idee. Al mijn reserveringen vorig jaar heb ik via de ÖBB gedaan, werkt perfect. 24/7 Engelssprekende medewerkers via de telefoon. Je moet wel een creditcard hebben volgens mij :)

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 12:30
door Hainje
Als de kosten niet te hoog zijn en je hebt geen CC, dan raad ik 3VCard aan. Je kunt daar i.i.g. CC-couchers kopen van max. € 150,- en de creditcard zelf heeft ook wel een limiet maar weet alleen niet hoe hoog. Ga naar www.3vcard.nl voor meer informatie. Het begin is misschien even onduidelijk, maar als je dat eenmaal door hebt dan werkt het zeer fijn.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 12:42
door timtrein
deadlock schreef:
Visgraatmodel schreef:Daarnet even met mijn kleine neefje van 4 Thomas de Trein gekeken, daar zat iets in over wagons die tijdens de rit afgekoppeld werden en door een rem op het perron konden stoppen. De wagons werden "Slip Coaches" genoemd. Het Verenigd Koninkrijk heeft ze gehad maar heeft er in Nederland dergelijke rijtuigen gereden?
Nee maar dergelijke railremmen worden overal ter wereld gebruikt bij voornamelijk heuvelen.
Beide fout. Ze kwamen dus wel voor (zie andere reacties) en er werd in die tijd natuurlijk niet met railremmen gewerkt, maar gewoon met de handrem van de rijtuigen.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 18:08
door Wubbo
webguy schreef:
Thom91 schreef:Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:
Weg alle overloopwissels...
Er gaan hier juist geen overloopwissels weg? De wissels die nu in Delft liggen worden verplaatst naar het zuiden (heten straks als ik het goed heb ook Delft Zuid Overloopwissels). De wissels die je al op de huidige tekening ziet zijn de nieuwe wissels (en nog niet in dienst). Ik denk trouwens dat dat ook een reden is dat er niet tot Delft Zuid gereden wordt, naast dat je daar niet kan keren zonder dat je wat in de beveiliging aanpast. Ik zou me eerder afvragen waarom er niet tot Rijswijk gereden wordt, maar voor zover ik weet is dat omdat het werk gecombineerd wordt met ander werk in de omgeving van Den Haag HS.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 19:55
door Obus
Wat wordt de Vmax in de tunnel in Delft?

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: di 17 feb 2015, 23:52
door dennistd
Ik kan het zo niet vinden, maar het zou me verbazen als het <140km/h zou zijn.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 00:21
door Thom91
Vmax is 140 km/h.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 00:31
door Ardan
Is er dan nog een beetje tijdwinst uit te slepen omdat de huidige situatie ook veel 130 en 100 kent?

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 00:35
door Thom91
Ongetwijfeld, maar dat zal vooral speling opleveren en weinig verschuiving in de dienstregeling..

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 21:37
door Meltrain
De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:
Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 21:55
door Thom91
Omdat ze daar ook aan het werk zijn :)

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 22:07
door verfmeer
Meltrain schreef:De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:
Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Waar zouden ze dan moeten stoppen? Op het viaduct Kruithuisweg kan niet (autoweg, geen voetpad aanwezig), en andere locaties zijn lastig aan te rijden. Er is een reden dat er tot een paar jaar geleden geen lijnbussen kwamen.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 23:47
door DPDelft
verfmeer schreef:
Meltrain schreef:De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:
Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Waar zouden ze dan moeten stoppen? Op het viaduct Kruithuisweg kan niet (autoweg, geen voetpad aanwezig), en andere locaties zijn lastig aan te rijden. Er is een reden dat er tot een paar jaar geleden geen lijnbussen kwamen.
Het handigst zou zijn als ze stoppen op de oude haltelocatie van bus 63:
Langs de oprit naar de Kruithuisweg aan beide kanten van de Schieweg is een haltekom.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: do 19 feb 2015, 03:51
door groningen
De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
U bent gewoon niet op hoogte van de layout van het viaduct bij Delft Zuid. Laat de bus dan extra stoppen bij de bushalte van Frederik van Eedenlaan.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: do 19 feb 2015, 09:38
door Meltrain
Nee, ik kom maar 10x per week over dat viaduct. :roll:
Natuurlijk kun je niet op dat viaduct stoppen, maar even omrijden via de halte van lijn 62 is nauwelijks langer. Uiteraard hoeft dit niet voor alle bussen te gelden, maar 1 op de 2 kan toch wel?
Er rijden nota bene wel NS-bussen tussen Delft en Delft Zuid.

Het idee van DPDelft vind ik ook wel een goede, maar misschien is het voor de bussen lastig om weer weg te komen uit die haltekom (vooral richting station Delft).

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: do 19 feb 2015, 10:45
door Gekko123
Er komen in de spits wel bussen tussen Schiedam en Delft Zuid te rijden. Dat dat niet kan op de overige uren vind ik dan zelf ook weer wat vreemd.

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: do 19 feb 2015, 15:31
door DPDelft
Meltrain schreef: Natuurlijk kun je niet op dat viaduct stoppen, maar even omrijden via de halte van lijn 62 is nauwelijks langer. Uiteraard hoeft dit niet voor alle bussen te gelden, maar 1 op de 2 kan toch wel?
Tijdens eerdere werkzaamheden heb ik kunnen ervaren dat het voor de Touringcarchauffeurs erg lastig is om Delft Zuid aan te doen. Veel stopbussen konden of de weg naar Delft Zuid niet vinden of vonden dat ze teveel vertraging hadden om langs Delft Zuid te rijden :evil: . Voor mij betekende dat een wachttijd van meer dan 30 minuten terwijl er iedere 15 minuten een bus had moeten komen.
Afgelopen weekend waren er capaciteitsproblemen op zondag rond 12:00 vanuit Delft naar Schiedam. Tegelijkertijd reed er een dubbeldekker op de pendelbus Delft - Delft Zuid. Zie dat maar eens uit te leggen als NS-medewerker :o .

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: za 21 feb 2015, 22:17
door VIRM
Even een vraagje voor de Arnhem-kenners hier: is een overstap tussen spoor 8 en 7 cross-platform? Helaas zijn de blindegeleidelijnenroutebeschrijvingen voor Arnhem wegens de verbouwing nog niet beschikbaar. :)

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: za 21 feb 2015, 22:22
door BR628
Nee. 3 + 4, 5 + 7, 8 + 9 en 10 + 11 zijn cross platform.