Korte vragen #14
Re: Korte vragen #14
Maar: is dat geen fraude omdat je geacht wordt de snelste reisroute te nemen? De conducteur ziet bovendien de héle reis en dat roept vragen op.
De mortuis nil nisi bene
Re: Korte vragen #14
Lijkt me niet. De HC ziet waar je het laatst bent ingecheckt en dan is het toch okee? Als ik even gauw op en neer naar Zwolle wil en binnen 35 minuten weer terugreis kan dat toch ook gewoon? Ik betaal immers voor beide enkele reizen dan, ik betaal dan alleen niet opnieuw het instaptarief.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #14
Als je zoals Ardan ook al zegt, gewoon binnen 35 minuten opnieuw incheckt, dan lijkt mij dat geen fraude. Wat feitelijk wel fraude is (of er op zijn minst toch wel naar neigt), wanneer je niet uitcheckt bij je aankomststation en dit pas doet bij aanvang van de terugreis. Dus bijvoorbeeld:Obus schreef:Maar: is dat geen fraude omdat je geacht wordt de snelste reisroute te nemen? De conducteur ziet bovendien de héle reis en dat roept vragen op.
Check-in op instapstation;
Aankomst op bestemming;
Je gaat doen wat je in die plaats wilde doen;
Je gaat weer terug naar station;
Checkt de heenreis uit;
Wacht een minuut;
Checkt in voor de terugreis;
Aankomst op bestemming;
Check uit.
De conducteur kan jou in feite weinig maken, maar het mag niet.
🍉
Re: Korte vragen #14
Je kunt trouwens na het uitchecken meteen(*) weer inchecken als:
-Je incheckt bij een andere paal. (Vaak in groepjes van twee, dus check uit bij de ene, vervolgens check in bij de ander)
-Iemand checkt tussendoor in/uit bij hetzelfde paaltje.
Werkt niet bij stations met poortjes. In Enschede kun je na het uitchecken bij de poortjes meteen weer inchecken bij een poortje op spoor 4b. (en daar ook weer uitchecken nadat je je *ding* hebt gedaan) om weer in te checken bij de poortjes. In de tussentijd kun je dan geen busritje maken.
*meteen alsin: Daar is technisch geen tijdslimiet aan verbonden. Het kost alleen tijd om je hand te bewegen van de ene naar de andere paal en voordat er iemand wil inchecken/uitchecken. Fysiek dus onmogelijk, technisch wel mogelijk.
-Je incheckt bij een andere paal. (Vaak in groepjes van twee, dus check uit bij de ene, vervolgens check in bij de ander)
-Iemand checkt tussendoor in/uit bij hetzelfde paaltje.
Werkt niet bij stations met poortjes. In Enschede kun je na het uitchecken bij de poortjes meteen weer inchecken bij een poortje op spoor 4b. (en daar ook weer uitchecken nadat je je *ding* hebt gedaan) om weer in te checken bij de poortjes. In de tussentijd kun je dan geen busritje maken.
*meteen alsin: Daar is technisch geen tijdslimiet aan verbonden. Het kost alleen tijd om je hand te bewegen van de ene naar de andere paal en voordat er iemand wil inchecken/uitchecken. Fysiek dus onmogelijk, technisch wel mogelijk.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #14
Dat is dan nog niet zo lang? Meen mij te herinneren dat er vroeger wel een tijd tussen moest zitten.MdJ schreef:Je kunt trouwens na het uitchecken meteen(*) weer inchecken als:
-Je incheckt bij een andere paal. (Vaak in groepjes van twee, dus check uit bij de ene, vervolgens check in bij de ander)
-Iemand checkt tussendoor in/uit bij hetzelfde paaltje.
🍉
Re: Korte vragen #14
Bij dezelfde paal zonder andere gebruiker ertussen is nog altijd 100 seconden.
Re: Korte vragen #14
Het hoeft overigens geen andere gebruiker te zijn: zondag kwam ik vanuit Delft in Rotterdam en ging direct weer terug met de Benelux naar Den Haag. Op het Benelux-perron zag ik zo snel maar één paaltje staan, dus uitgecheckt, daarna even mijn id-kaart ervoor gehouden voor een foutmelding en daarna kon ik gewoon weer inchecken.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
"Een andere gebruiker" moet dus zijn: een andere chipkaart.
Dit is geen fraude maar juist geheel volgens de regels! Je wordt geacht onderweg uit- en in te checken als je afwijkt van de gewone reisroute.Obus schreef:Maar: is dat geen fraude omdat je geacht wordt de snelste reisroute te nemen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #14
Waarbij zowel de snelste route als de route met de minste overstappen toegestaan zijn, en je dus niet tussendoor hoeft uit en in te checken. (zolang je maar niet terugsteekt)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
Snelste route, kortste route of minder overstappen is het officieel. (En terugsteken mag wel zolang je je begin/eindstation maar niet voorbij reist).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #14
Ik heb het bij de laatste enquete erbij gezet ;)VIRM schreef:Best vreemd dan voor een ebdrijf dat pretendeert heel erg op de groene toer bezig te zijn: wel groene stroom, zuinige roltrappen en (niet kloppende) CO2-vergelijkers op de website, maar dan niet mogelijk maken dat je ook een digitale versie van het tijdschrift kunt krijgen? Scheelt best wel wat papier lijkt mij... Of denk ik nu te logisch na?
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #14
Kan VIRM pdfjes lezen dan? De mensen die ik ken die werken met software voor spraak ondersteuning hebben de pest aan pdfjes.
Re: Korte vragen #14
Die kan je zoomen enzo, en verder was het slechts een suggestie..
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #14
Voor slechtzienden zijn PDF's helemaal niet handig inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #14
Vul dan zelf even de enquete en zet het juiste formaat er even bij..
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #14
Welke enquete?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #14
Over het blad Spoor in van het NS Panel, als je een keer die enquete toegeworpen krijgt.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #14
PDF'jes zijn voor slechtzienden niet echt denderend. Uit ervaring met twee spraaksoftwareprogramma's weet ik dat de een het helemaal niet aankan, en de ander gaat met horten en stoten (vooral als het een complexe layout is). Met RTF of doc-bestanden kunnen ze beter omgaan (PDF'jes omzetten kan via OCR-software, of via een speciale website. Dat was best handig tijdens mijn studie ).
Op zich zou een kaal tekstbestand zonder plaatjes enzo ook werken.
Inmiddels de NS Klantenservice gemaild. Die verwees naar Dedicon (clubje dat boeken, tijdschriften en kranten digitalsieert of inspreekt, waaronder een gesproken versie van Spoor). Dedicon vertelde dat het om een NS-abonnement gaat en dat NS mij moest aanmelden, en dat de NS klantenservice dit vaak niet weet.
Op zich zou een kaal tekstbestand zonder plaatjes enzo ook werken.
Inmiddels de NS Klantenservice gemaild. Die verwees naar Dedicon (clubje dat boeken, tijdschriften en kranten digitalsieert of inspreekt, waaronder een gesproken versie van Spoor). Dedicon vertelde dat het om een NS-abonnement gaat en dat NS mij moest aanmelden, en dat de NS klantenservice dit vaak niet weet.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #14
Iets met een kastje en een muur, wanneer dat niet volstaat dan hebben we het kluitje en het riet. :')
🍉
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
Maar ik neem aan dat er een groot verschil zit tussen PDFjes die gescand zijn (en dus eigenlijk plaatjes zijn!) en PDFjes die gewoon tekst en kaders bevatten. Dat laatste moet toch goed (voor)leesbaar zijn? Er zit zelfs een voorleesfunctie in Adobe... (maar ik zie al dat dat misgaat als er bijvoorbeeld een formulier in zit.)VIRM schreef:PDF'jes zijn voor slechtzienden niet echt denderend. Uit ervaring met twee spraaksoftwareprogramma's weet ik dat de een het helemaal niet aankan, en de ander gaat met horten en stoten (vooral als het een complexe layout is). Met RTF of doc-bestanden kunnen ze beter omgaan (PDF'jes omzetten kan via OCR-software, of via een speciale website. Dat was best handig tijdens mijn studie ).
Re: Korte vragen #14
Vandaag vertrok ik redelijk op tijd met de s3300 uit Sloterdijk, maar zag dat wij links werden ingehaald door een vertraagde s3000 van 17:48 uit Sloterdijk, waardoor wij met een slakkengangetje moesten rijden.
Vraag: zou het mogelijk zijn om wat creatiever om te gaan met de middelste buis van de Hemtunnel, afhankelijk van de spitsrichting?
Als je kijkt naar de avondspits, zie je dat er in 8 minuten vier treinen doorheen moeten (vertrektijden uit Sloterdijk):
- s1500 om :15
- s3000 om :18
- s3300 om :21
- s4000 om :23
Deze treinen worden alle vier door de oostelijke buis gepropt.
Tegelijkertijd heb je vanuit Zaandam:
- s4700 om :13
- s800 om :20
Stel als je in de avondspits de s1500 en s3300 door de oostelijke buis laat gaan, en de s3000 en s4000 door de middelste buis, zou dat dan niet een stuk soepeler gaan? Als er nu iets vertraagd is, krijg je een klein sneeuwbaleffectje.
Vraag: zou het mogelijk zijn om wat creatiever om te gaan met de middelste buis van de Hemtunnel, afhankelijk van de spitsrichting?
Als je kijkt naar de avondspits, zie je dat er in 8 minuten vier treinen doorheen moeten (vertrektijden uit Sloterdijk):
- s1500 om :15
- s3000 om :18
- s3300 om :21
- s4000 om :23
Deze treinen worden alle vier door de oostelijke buis gepropt.
Tegelijkertijd heb je vanuit Zaandam:
- s4700 om :13
- s800 om :20
Stel als je in de avondspits de s1500 en s3300 door de oostelijke buis laat gaan, en de s3000 en s4000 door de middelste buis, zou dat dan niet een stuk soepeler gaan? Als er nu iets vertraagd is, krijg je een klein sneeuwbaleffectje.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #14
Als je in het buitenland (België en Duitsland) een treinkaartje naar Nederland koopt, is deze dan standaard voorzien van een barcode om de poortjes te kunnen openen?
Want het lijkt me bijvoorbeeld niet handig om bijvoorbeeld in Antwerpen een treinkaartje naar (bijvoorbeeld) Rotterdam Lombardijen te kopen om er daar vervolgens achter te komen dat ik het station helemaal niet uit kan.... :X
Want het lijkt me bijvoorbeeld niet handig om bijvoorbeeld in Antwerpen een treinkaartje naar (bijvoorbeeld) Rotterdam Lombardijen te kopen om er daar vervolgens achter te komen dat ik het station helemaal niet uit kan.... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #14
^^Wordt er niet vertrouwd op de aanwezigheid van een alarmzuil?
Re: Korte vragen #14
Hier staat veel info: http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/doss ... igers.html
Re: Korte vragen #14
waldo79 schreef:^^Wordt er niet vertrouwd op de aanwezigheid van een alarmzuil?
Natuurlijk niet, want dan kan iedereen dat doen EN KAN IEDEREEN ZWARTRIJDEN!!1!!1!11! :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten