Korte vragen #14

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Korte vragen #14

Bericht door Thom91 »

Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen #13

Bericht door Stefan »

Er is hier vast wel iemand die mij kan vertellen waar ik het beste een reservering voor de Euronight 472 (Boekarest - Budapest) kan krijgen? :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #13

Bericht door webguy »

Thom91 schreef:Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:
Weg alle overloopwissels...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #13

Bericht door Thom91 »

Stefan schreef:Er is hier vast wel iemand die mij kan vertellen waar ik het beste een reservering voor de Euronight 472 (Boekarest - Budapest) kan krijgen? :)
Bahn.de of de ÖBB :)
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #13

Bericht door Karl »

Bij Bahn is dat toch ausland? Volgens Timon van de reisverslagen heeft Roemenie een prima webshop. Daar eens proberen?
Het is een spectrum.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #13

Bericht door mijack1985 »

Bedriegen mijn ogen mij nu, of mag je met Interrail voortaan kinderen tot 12 jaar gratis meenemen?? Volgens mij was dat voorgaande jaren niet zo, maar ik kan verkeerd gekeken hebben.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #13

Bericht door Thom91 »

Karl schreef:Bij Bahn is dat toch ausland? Volgens Timon van de reisverslagen heeft Roemenie een prima webshop. Daar eens proberen?
Geen idee. Al mijn reserveringen vorig jaar heb ik via de ÖBB gedaan, werkt perfect. 24/7 Engelssprekende medewerkers via de telefoon. Je moet wel een creditcard hebben volgens mij :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #13

Bericht door Hainje »

Als de kosten niet te hoog zijn en je hebt geen CC, dan raad ik 3VCard aan. Je kunt daar i.i.g. CC-couchers kopen van max. € 150,- en de creditcard zelf heeft ook wel een limiet maar weet alleen niet hoe hoog. Ga naar www.3vcard.nl voor meer informatie. Het begin is misschien even onduidelijk, maar als je dat eenmaal door hebt dan werkt het zeer fijn.
🍉
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Korte vragen #13

Bericht door timtrein »

deadlock schreef:
Visgraatmodel schreef:Daarnet even met mijn kleine neefje van 4 Thomas de Trein gekeken, daar zat iets in over wagons die tijdens de rit afgekoppeld werden en door een rem op het perron konden stoppen. De wagons werden "Slip Coaches" genoemd. Het Verenigd Koninkrijk heeft ze gehad maar heeft er in Nederland dergelijke rijtuigen gereden?
Nee maar dergelijke railremmen worden overal ter wereld gebruikt bij voornamelijk heuvelen.
Beide fout. Ze kwamen dus wel voor (zie andere reacties) en er werd in die tijd natuurlijk niet met railremmen gewerkt, maar gewoon met de handrem van de rijtuigen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #13

Bericht door Wubbo »

webguy schreef:
Thom91 schreef:Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:
Weg alle overloopwissels...
Er gaan hier juist geen overloopwissels weg? De wissels die nu in Delft liggen worden verplaatst naar het zuiden (heten straks als ik het goed heb ook Delft Zuid Overloopwissels). De wissels die je al op de huidige tekening ziet zijn de nieuwe wissels (en nog niet in dienst). Ik denk trouwens dat dat ook een reden is dat er niet tot Delft Zuid gereden wordt, naast dat je daar niet kan keren zonder dat je wat in de beveiliging aanpast. Ik zou me eerder afvragen waarom er niet tot Rijswijk gereden wordt, maar voor zover ik weet is dat omdat het werk gecombineerd wordt met ander werk in de omgeving van Den Haag HS.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Korte vragen #13

Bericht door Obus »

Wat wordt de Vmax in de tunnel in Delft?
De mortuis nil nisi bene
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #13

Bericht door dennistd »

Ik kan het zo niet vinden, maar het zou me verbazen als het <140km/h zou zijn.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #13

Bericht door Thom91 »

Vmax is 140 km/h.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #13

Bericht door Ardan »

Is er dan nog een beetje tijdwinst uit te slepen omdat de huidige situatie ook veel 130 en 100 kent?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #13

Bericht door Thom91 »

Ongetwijfeld, maar dat zal vooral speling opleveren en weinig verschuiving in de dienstregeling..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #13

Bericht door Meltrain »

De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:
Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #13

Bericht door Thom91 »

Omdat ze daar ook aan het werk zijn :)
Komt wel goed schatje.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Korte vragen #13

Bericht door verfmeer »

Meltrain schreef:De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:
Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Waar zouden ze dan moeten stoppen? Op het viaduct Kruithuisweg kan niet (autoweg, geen voetpad aanwezig), en andere locaties zijn lastig aan te rijden. Er is een reden dat er tot een paar jaar geleden geen lijnbussen kwamen.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Korte vragen #13

Bericht door DPDelft »

verfmeer schreef:
Meltrain schreef:De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:
Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Waar zouden ze dan moeten stoppen? Op het viaduct Kruithuisweg kan niet (autoweg, geen voetpad aanwezig), en andere locaties zijn lastig aan te rijden. Er is een reden dat er tot een paar jaar geleden geen lijnbussen kwamen.
Het handigst zou zijn als ze stoppen op de oude haltelocatie van bus 63:
Langs de oprit naar de Kruithuisweg aan beide kanten van de Schieweg is een haltekom.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Korte vragen #13

Bericht door groningen »

De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
U bent gewoon niet op hoogte van de layout van het viaduct bij Delft Zuid. Laat de bus dan extra stoppen bij de bushalte van Frederik van Eedenlaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #13

Bericht door Meltrain »

Nee, ik kom maar 10x per week over dat viaduct. :roll:
Natuurlijk kun je niet op dat viaduct stoppen, maar even omrijden via de halte van lijn 62 is nauwelijks langer. Uiteraard hoeft dit niet voor alle bussen te gelden, maar 1 op de 2 kan toch wel?
Er rijden nota bene wel NS-bussen tussen Delft en Delft Zuid.

Het idee van DPDelft vind ik ook wel een goede, maar misschien is het voor de bussen lastig om weer weg te komen uit die haltekom (vooral richting station Delft).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #13

Bericht door Gekko123 »

Er komen in de spits wel bussen tussen Schiedam en Delft Zuid te rijden. Dat dat niet kan op de overige uren vind ik dan zelf ook weer wat vreemd.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Korte vragen #13

Bericht door DPDelft »

Meltrain schreef: Natuurlijk kun je niet op dat viaduct stoppen, maar even omrijden via de halte van lijn 62 is nauwelijks langer. Uiteraard hoeft dit niet voor alle bussen te gelden, maar 1 op de 2 kan toch wel?
Tijdens eerdere werkzaamheden heb ik kunnen ervaren dat het voor de Touringcarchauffeurs erg lastig is om Delft Zuid aan te doen. Veel stopbussen konden of de weg naar Delft Zuid niet vinden of vonden dat ze teveel vertraging hadden om langs Delft Zuid te rijden :evil: . Voor mij betekende dat een wachttijd van meer dan 30 minuten terwijl er iedere 15 minuten een bus had moeten komen.
Afgelopen weekend waren er capaciteitsproblemen op zondag rond 12:00 vanuit Delft naar Schiedam. Tegelijkertijd reed er een dubbeldekker op de pendelbus Delft - Delft Zuid. Zie dat maar eens uit te leggen als NS-medewerker :o .
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #13

Bericht door VIRM »

Even een vraagje voor de Arnhem-kenners hier: is een overstap tussen spoor 8 en 7 cross-platform? Helaas zijn de blindegeleidelijnenroutebeschrijvingen voor Arnhem wegens de verbouwing nog niet beschikbaar. :)
Beul van de blindegeleidelijn
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Korte vragen #13

Bericht door BR628 »

Nee. 3 + 4, 5 + 7, 8 + 9 en 10 + 11 zijn cross platform.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten