Korte vragen #14

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor deadlock » Ma 20 Apr 2015, 21:20

Buiten de brede spits is de treinserie gekoppeld en rijdt hij door naar Vlissingen inderdaad. Dat is zo sinds de opening van de Hanzelijn en de invoering van de bijbehorende dienstregeling op 6 december 2012.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Suus » Ma 20 Apr 2015, 21:26

De s12600 rijdt elke dag, danwel alleen 's avonds danwel ook 's ochtends (in het weekend bijvoorbeeld), maar het is niet zo dat elke trein die in die serie rijdt ook de gehele route aflegt. Op de heel late avond wordt het vanaf Vlissingen ook weer de s2600 omdat die treinen toch niet verder dan Asd gaan rijden.

Volgens mij heb je dagelijks iig de t12683 Vs -> Lw en de t12685 Vs -> Gn. De t12687 rijdt dagelijks Vs -> Zl en vr/za naar Lw. De andere kant op weet ik het niet precies.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Daniel » Ma 20 Apr 2015, 21:35

Dat 'ie sporadisch zou rijden heeft trouwens deels ook wel te maken de momenten waarop hij rijdt: in het superdal, dus de late avond en zondagmorgen. Gezien de enorme lengte van het traject wat 'ie aflegt halen lang niet alle treinen ook daadwerkelijk de uiteinden (Groningen/Leeuwarden/Vlissingen) daarvan.
De aparte treinserie zit 'm in het midden van het traject waar via Amsterdam Centraal i.p.v. Amsterdam Zuid wordt gereden. En zo uit m'n hoofd zijn er in deze serie ook meer treinen van zuid naar noord dan andersom.

In elk geval wel een komisch geval... paar weken geleden in Rotterdam nog kunnen overstappen van de IC naar Leeuwarden (s12600 via Amsterdam) op de IC naar Leeuwarden (s12500 via Amersfoort). Daarmee dus ook wel apart dat deze over de hele route met de uiteindelijke bestemming staat aangekondigd want vanaf Rotterdam Centraal en zuidelijker ben je met een overstap in Rotterdam op de trein via de Veluwelijn altijd een half uur sneller.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Klaasje » Di 21 Apr 2015, 10:33

Grappig is dan weer wel dat als je gewoon een trein over de route Rotterdam-HSL-Schiphol-Amsterdam Zuid-Lelystad met 140 km/h zou hebben dat dat weer net ietsje sneller is dan via Utrecht.

Ezra
Berichten: 923
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Ezra » Di 21 Apr 2015, 18:49

Z2N schreef:Gisterenavond zag ik een bus van Meinfernbus rijden over de N207/Oostkanaalweg in Alphen. Lag het aan mij, of was de bus erg uit zijn route op dat moment?

Het enige dat zou kunnen is dat het lijn 056 of 068 geweest is, maar dan met een behoorlijke omweg tussen Amsterdam en Utrecht. MeinFernbus

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Freek » Di 21 Apr 2015, 20:34

Is er nog NS materieel dat Duitsland in mag?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Thom91 » Di 21 Apr 2015, 20:40

De ICE
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9279
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Ardan » Di 21 Apr 2015, 20:53

ICM en Mat'64 toch ook? Tot Emmerich en Bentheim?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Suus » Di 21 Apr 2015, 20:54

Naar Emmerich mag/kan niets meer door nieuwe beveiliging.
Rame à l'approche

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Freek » Di 21 Apr 2015, 21:51

Maar ICM kan dus nog wel naar Bentheim?

En Thom je vergeet de loc voor de IC Berlijn nog ;)

waldo79
Berichten: 3634
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor waldo79 » Di 21 Apr 2015, 21:56

Tot Bentheim laat de bovenleiding en beveiliging Nederlands materieel toe. Anders zou loc 1700 ook niet de grens over kunnen daar :lol:
Mij best :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Daniel » Di 21 Apr 2015, 22:12

Freek schreef:Maar ICM kan dus nog wel naar Bentheim?

Ze kunnen er wel heen ja, maar slechts een deel van de drietjes mag er ook heen.

Uiteraard kunnen ook de Traxxen de grens over, maar daarvan is er maar eentje op eigen kracht in reizigersdienst de grens over geweest. (Paar jaar terug heeft een rode Traxx een slagje Bad Bentheim met de IC-Berlijn gemaakt)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Freek » Di 21 Apr 2015, 22:26

Toch jammer dat er niet meer de grens over mag. Is wel handig zoals nu met de verstoorde IC Berlijn.

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor MdJ » Di 21 Apr 2015, 23:12

HSL-Traxxen hebben aanpassingen gehad om 160kmh te mogen en daardoor niet meer in Duitsland toegelaten. Die ene slag was ook al tegen de regels.

Evenals dat er ooit een ICL-stam als Ersatzzug heeft gereden, incl ICK-rijtuig. IVM aanpassingen ook niet meer toegelaten voor Duitsland...
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1367
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor baladid » Di 21 Apr 2015, 23:16

Het koninklijk rijtuig heeft toch ook nog heel veel letters op de zijkant staan? Is dat eigenlijk van de NS of van het Koninklijk Huis?
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Suus » Di 21 Apr 2015, 23:38

Die rijtuigen zijn van NS en worden ter beschikking gesteld aan het Koninklijk Huis.

Er was een deelserie ICR die toegelaten was in de BeNeLux en Duitsland, maar hoeveel er van die toelating nog over is? Volgens mij zijn ze in Duitsland ook niet zo happig op treinen die de toiletafvoer op het spoor lozen, wat bij een deel van/alle ICR-rijtuigen nog steeds voorkomt.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor deadlock » Wo 22 Apr 2015, 00:05

Die van het KH mogen in alle UIC landen zo'n beetje komen geloof ik. Toen Eyjafjallajökull uitbarstte is de koningin met de koninklijke trein naar Kopenhagen gegaan en ze hebben die gewoon achter de reguliere nachttrein gehangen, die rijdt echter 200 in Duitsland op sommige stukken en 180 in bijna heel Denemarken terwijl de rijtuigen toegelaten zijn voor 160km/u. Trein kwam zonder vertraging aan en ik ben er nog steeds niet achter hoe dit gehosseld is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11944
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Geert » Wo 22 Apr 2015, 17:29

Misschien wat sneller dan normaal gerangeerd?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Meltrain » Wo 22 Apr 2015, 17:50

Bee schreef:Naar Emmerich mag/kan niets meer door nieuwe beveiliging.

Maar wat wordt er dan ingezet als vervangende trein als de ICE uitvalt? :?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Suus » Wo 22 Apr 2015, 18:00

Bussen tussen Arnhem en Duisburg of niets.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor deadlock » Wo 22 Apr 2015, 19:16

Geert schreef:Misschien wat sneller dan normaal gerangeerd?

Dat gaat altijd wel heel erg rap. De reden waarom er een groot gat zit in Hannover is om er voor te zorgen dat alle treinen er zijn. Maar het zou kunnen want het is geen officiële halte.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 902
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor nvdw » Wo 22 Apr 2015, 22:39

Ezra schreef:
Z2N schreef:Gisterenavond zag ik een bus van Meinfernbus rijden over de N207/Oostkanaalweg in Alphen. Lag het aan mij, of was de bus erg uit zijn route op dat moment?

Het enige dat zou kunnen is dat het lijn 056 of 068 geweest is, maar dan met een behoorlijke omweg tussen Amsterdam en Utrecht. MeinFernbus


Verhoef uit Bodegraven rijdt ook voor MeinFernbus/Flixbus. Wellicht even van/naar/via de stalling gereden?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3737
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Z2N » Do 23 Apr 2015, 03:49

Dat zou het best kunnen zijn idd. :)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3737
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor Z2N » Vr 24 Apr 2015, 15:57

Andere vraag: staat er een NMBS-automaat in Roosendaal?
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

waldo79
Berichten: 3634
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #14

Berichtdoor waldo79 » Vr 24 Apr 2015, 16:22

Niet dat ik weet.
Mij best :)


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten