Pagina 2 van 11

Re: Korte vragen #13

Geplaatst: zo 22 feb 2015, 08:58
door Tochjo
Spoor 5 is geen perronspoor, dus dat stapt sowieso wat lastig over. Spoor 6 en 7 geven een cross-platformoverstap. Waarschijnlijk ben je in de war met Utrecht Centraal, waar 5 en 7 wel cross-platform zijn en spoor 6 er niet meer is.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: ma 23 feb 2015, 11:27
door DPDelft
Ik ben van plan met een Interrail Oost-Europa in te gaan
en wil terugkomen met EN 476 uit Bratislava naar Belijn.
Volgens Deutsche Bahn kan ik hiervoor een bed reserveren
in "Deluxe Dreier Abteil" als 2e klas kaartje?
Klopt dit wel? Ik dacht dat Deluxe alleen 1e klas was.... :?

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: ma 23 feb 2015, 12:12
door Suus
Vagonweb bevestigd dat er slaaprijtuigen met zowel eerste als tweede klas zijn: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 15&lang=de

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: ma 23 feb 2015, 12:18
door DPDelft
Bee schreef:Vagonweb bevestigd dat er slaaprijtuigen met zowel eerste als tweede klas zijn: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 15&lang=de
Dat snap ik, maar is een Deluxe coupé per definitie 1e klas?

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: di 24 feb 2015, 13:49
door Hainje
Weet iemand of er treinseries zijn die standaard geheel met NID worden uitgevoerd? Bij voorkeur IC series.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: di 24 feb 2015, 13:57
door Tochjo
Als ik deze lijst bekijk, zie ik dat de series s2000, s3400, s5400 en s8800 (bijna) volledig met DDZ gepland zijn.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: di 24 feb 2015, 14:04
door Hainje
Nice, thanks.

Ik neem aan dat deze lijst op regelmatige basis word geüpdatet?

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: di 24 feb 2015, 14:08
door Suus
Over het algemeen is er wijzigingsblad een nieuwe lijst.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: di 24 feb 2015, 16:59
door Tochjo
Hainje schreef:Ik neem aan dat deze lijst op regelmatige basis word geüpdatet?
Niet deze specifieke lijst. Op deze pagina komt er dan een vermelding bij.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: di 24 feb 2015, 21:28
door Dennenboom
Overigens zie ik in de 5600 nog best redelijk wat DDZ.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: di 24 feb 2015, 22:06
door Z2N
Dat heeft eerder te maken met de belabberde kwaliteit van het DDAR dan met de onjuistheid van de lijst. (A)

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: wo 25 feb 2015, 01:38
door groningen
Je kunt beter hier kijken; zo 1 keer per dag komt ook nog wel eens een SLT, ICM of VIRM in actie in de stoptreinserie tussen Zwolle en Utrecht.

Nunspeet
24/2: 5632 10.11 +5m28s NSR Sprinter Utrecht Centraal 2 ICM-3
24/2: 5637 12.17 NSR Sprinter Zwolle 1 ICM-3
24/2: 5661 18.17 NSR Sprinter Zwolle 1 VIRM-4
22/2: 5624 08.11 NSR Sprinter Utrecht Centraal 2 SLT-4 (en verder de hele dag)
21/2: 5617 07.17 NSR Sprinter Zwolle 1 SGMM-3
21/2: 5660 17.11 +1m56s NSR Sprinter Utrecht Centraal 2 SGMW-3 + SGMM-3

Volgens mij rijdt er echt alles.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: wo 25 feb 2015, 21:09
door Mr-W
groningen schreef:Je kunt beter hier kijken; zo 1 keer per dag komt ook nog wel eens een SLT, ICM of VIRM in actie in de stoptreinserie tussen Zwolle en Utrecht.
Volgens mij rijdt er echt alles.
Lijkt een beetje op de s9600 dan. Normaal hoort er alleen DD-AR en Plan-V rond te rijden,beide treinen zijn van povere kwaliteit waardoor er regelmatig ander materieel te zien is. SGMm,SLT,DDZ en zelfs mijn lievelingssprinter VIRM-6 8-) rijden regelmatig rond.

Heeft iemand toevallig een lijstje van alle personeelsstandplaatsen in (Zuid) Nederland ?

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: wo 25 feb 2015, 21:25
door Suus
NS-standplaatsen onder de grote rivieren zijn Vlissingen, Roosendaal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Nijmegen, Maastricht en Heerlen. Van Venlo weet ik het niet zeker, maar ik dacht het niet.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: wo 25 feb 2015, 21:31
door Tochjo
Ik neem gemakshalve aan dat de lijsten hier overeenkomen met standplaatsen.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: wo 25 feb 2015, 21:35
door Suus
Dat moet wel, omdat op de standplaatsen personeel wordt gekoppeld aan de diensten.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 21:30
door Niek
Is er hier, of kent er hier, een machinist? Voor school ben ik namelijk bezig met een project in opdracht van ProRail en graag zou ik dit probleem uit het aspect van een machinist willen aanhoren.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 21:32
door Z2N
Ik ken wel een paar in opleiding, maar die zijn nog niet op de bok geweest dus kunnen je niet voldoende helpen.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 21:51
door Aking
Wat wil je precies weten? Ken dr wel een paar, maar weet niet of die mee willen werken :')

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 21:52
door Niek
We moeten zoeken naar een oplossing van de slechte zichtbaarheid van lichtseinen in tunnels.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 22:05
door Ardan
Ik zou zeggen, overige tunnelverlichting tot een minimum beperken. Metrobestuurders in Amsterdam klaagden ook steen en been toen in 1999 de tunnelverlichting permanent aanging n.a.v een brand op Weesperplein; de seinen vielen ineens niet meer op tussen al die andere lampjes.

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 23:19
door Thom91
Niek schreef:We moeten zoeken naar een oplossing van de slechte zichtbaarheid van lichtseinen in tunnels.
Cabinevideos kijken :)

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 00:18
door Ardan
Daar zie je echt niet op hoe de machinist het allemaal ziet :P

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 14:37
door Thom91
Grotendeels wel, het zal waarschijnlijk er om gaan dat het sein slechts kort van te voren zichtbaar is door bochten of hellingen..

Re: Korte vragen #14

Geplaatst: wo 04 mar 2015, 10:25
door Aking
Het viel me net op dat de bergland rijtuigen niet meer naast de htmu in Utrecht staan... Iemand die weet waar ze heen zijn?