deadlock schreef:Ronaldussen schreef:In Nederland heeft het station die functie (nog) niet. Alleen station Utrecht heeft een winkelfunctie die echt van belang is, maar dat ligt buiten het station zelf en straks dus ook buiten de poortjes.
De winkels die nu op het station zitten weten al geruime tijd dat ze binnen de poortjes zouden komen te staan. Bovendien richten deze winkels zich tot de reiziger en die hebben allen een chipkaart op zak (okey, zwartrijders niet (voor de bijdehandjes onder ons)). Wil je niet-reizigers als klant hebben zijn er in de winkelcentra in de plaats van het station zelf genoeg mogelijkheden een winkeltje te openen. Er staan genoeg panden leeg...
Oh dus omdat het ze het eerder al weten moeten ze er maar vrede mee hebben? Wat is dat nou weer voor redenering van likmevestje.
Als we het specifiek over Rotterdam hebben, ja, die wisten voordat ze het contract voor huur van de ruimte tekenden dat zij binnen de poortjes zouden vallen. Bij andere situaties: Risico van ondernemen in een stationsruimte en bovendien hebben zij ruimschoots de tijd gekregen om (als ze er werkelijk zo tegen waren) een alternatieve winkelruimte te huren.
Als ze zonodig poortjes willen dan plaatsen ze die maar onderaan de trappen, net zoals in Amsterdam.
Dan zadel je de reizigers op met extra in/uitchecken als ze van perron wisselen. Bovendien zorgt het voor enorme opstoppingen terwijl het in/uitchecken bij in/uitgang van station veel geleidelijker gaat qua hoeveelheid (bij meeste stations).
En dan nog vind ik het een verbazingwekkend slecht idee en het is vooral symptoombestrijding. Wat jullie doen is beargumenteren dat three strikes wetgeving werkt terwijl dit soort dingen veel gecompliceerder liggen.
Ik beweer helemaal niet dat dit werkt, Ik zeg alleen dat ik niet tegen het sluiten van poortjes ben en dat gemeentes niet moeten zeuren omdat een stationshal voor reizigers is en niet primair voor wijkbewoners die zo eerder aan de andere kant van het spoor komen of voor mensen die alleen willen shoppen.
En winkels richten zich niet op de reiziger, winkels richten zich op omzet.
En om een goede omzet te halen richten de winkels op het station zich op de reizigers, doen ze dat niet, zijn ze binnen no-time failliet. En daar heb je niet eens poortjes voor nodig (A)
Jij werkt ook niet primair omdat het zo leuk maar om geld te verdienen.
Non-argument.