Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Somoht »

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/12 ... met-geweld

Triest voor de HC's maar de poortjes werken al goed zo te zien :'). Lelystad Centrum is dicht sinds vorige week maandag en Almere Centrum was dat al veel langer.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door dennistd »

Hoe kom je eigenlijk met een Uitstel van Betaling door de poortjes heen? Staat daar ook een QR-code op? En zo ja, hoe lang is die dan geldig? Anders kan iemand die 1x een UvB gehad heeft onbeperkt de poortjes openen, en zo alsnog zwartreizen...
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door atbrg »

Somoht schreef:Triest voor de HC's maar de poortjes werken al goed zo te zien :').
Tja, iedere reiziger weet dat storingen van de infrastructuur,inclusief bijvoorbeeld poortjes of railpocket nooit zijn uit te sluiten. Ook blijken soms niet alle controleurs op de hoogte van de geldigheid van sommige excotische kortingskaarten (bijv. kruidvat enz.) Een 'niet geldig plaatsbewijs' is dus niet persé hetzelfde als 'zwartrijden'. Dan toch een PV krijgen wekt natuurlijk irritatie op.
omroepflevoland schreef:De conductrice schreef een boete uit, waarop de vrouwen, die ook een baby bij zich hadden, begonnen te schelden.
Drie tegen één; dat is natuurlijk niet in de haak!! Of moet dit het gevoel voeden dat het wel heel erg onverantwoordelijke vrouwen waren om zwart te rijden en te schelden met een baby erbij? Vrouwen van een heel ander allooi dan de conductrice, dat is wel duidelijk!
omroepflevoland schreef:Volgens de politie dreigde het tweetal de medewerkster met geweld.
Ah gelukkig, blijkbaar was er ook politie ter plaatste. Jammer dat ze niet meteen pro-actief hebben opgetreden tegen die vrouwen met die baby! Maar als ze niet ter plaatse waren en slechts de conductrice na-papagaaien dan laten ze zich wel heel erg gemakkelijk voor het karretje spannen van iemand met een mogelijk storingsgevoelig apparaat. Immers, er zijn nou eenmaal mensen die er, uit hoofde van hun functie belang bij hebben zich bedreigd of beledigd te voelen. Al was het alleen maar om ook achteraf nog even 'het gelijk' te halen. De samenwerking met de politie lijk in elk geval dik in orde. *O*
Kaart ongeldig err. 007
TheRoy-t
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door TheRoy-t »

dennistd schreef:Hoe kom je eigenlijk met een Uitstel van Betaling door de poortjes heen? Staat daar ook een QR-code op? En zo ja, hoe lang is die dan geldig? Anders kan iemand die 1x een UvB gehad heeft onbeperkt de poortjes openen, en zo alsnog zwartreizen...
Op dezelfde manier waarop ze ook zijn binnengekomen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Vinny »

Ik wordt een beetje moe van de zwartrijdersprogaganda van atbrg. Een trein is bestemd voor mensen die wel een geldig vervoersbewijs hebben en zich bovendien kunnen gedragen. Het feit dat er poortjes staan betekent dat er een behoorlijk aantal mensen zijn die niet in bovenstaande categorie thuishoort. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ardan »

dennistd schreef:Hoe kom je eigenlijk met een Uitstel van Betaling door de poortjes heen? Staat daar ook een QR-code op?
Ja, er staat een QR-code op.
Ik doe ook maar wat
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Frank »

Zojuist een groot aantal minder fatsoenlijke en offtopic berichten verwijderd. En nu weer lief zijn tegen elkaar :D .
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door atbrg »

Vinny schreef:Ik wordt een beetje moe van de zwartrijdersprogaganda van atbrg.
Er is onvoldoende draagvlak om die poortjes overal te sluiten. Hoeveel van dit soort verhalen gaat het ons nog brengen om dat toch af te dwingen?
Kaart ongeldig err. 007
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door ODRAIL »

Op station Rotterdam Centraal hangen grote posters en aanplakbiljetten met de mededeling dat de poortjes op 1 mei 2015 dicht gaan.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hendrik »

Inmiddels staat er een oplaadzuil achter de poortjes. Zo te zien is het gewoon een kaartautomaat, maar dan wel in een ander jasje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door ODRAIL »

Die automaten zijn op meer stations achter de poortjes te vinden hoor. Onder andere op station Rotterdam Alexander.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hendrik »

Volgens mij komt zo'n automaat op elk station vóórdat de poortjes dichtgaan. Maar desalniettemin vond ik het vermeldenswaardig dat er nu één staat op Rtd. :P
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door baladid »

Ik vind de topictitel maar verwarrend. Voor mij klinkt het nu zo als of ze alleen 1 mei dicht zijn... Is "per 1 mei" niet duidelijker?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Suus »

Er is hier sprake van een stil werkwoord. Komt in het Nederlands wel vaker voor, in dit geval betreft het gaan voor het woord op.

Je ziet het ook wel met "dan"-constructies: jij hebt meer snoepjes dan ik (heb).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door baladid »

En ik las als stil werkwoord "zijn". ;-)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hendrik »

Fotootjes van de oplaadzuil achter de poortjes op Rtd: https://twitter.com/JurgenJansma/status ... 6640933888
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door ODRAIL »

Hmm, deze ziet er toch weer anders uit dat de automaten die achter de poortjes staan op Rotterdam Alexander.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hendrik »

Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door ODRAIL »

Nee ... er staan gewoon ns automaten met beperkte mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Suus »

Afbeelding
(Bron foto: NS op Facebook)

En de poortjes zijn dicht *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hendrik »

Het leverde toch nog meer verbaasde blikken van reizigers op dan ik had gedacht, maar op zich leek het allemaal op rolletjes te lopen. Scheelt natuurlijk ook wel dat het niet gigantisch druk is vandaag. Anderzijds: het aantal vakantiegangers-met-koffers (die waarschijnlijk niet dagelijks op het station komen) was wel heel groot.

Het leverde mij trouwens een mooi bosje gele tulpen op! :)

Edit: zie ook persbericht 1 en persbericht 2 van NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Zwartrijders hebben lak aan poortjes Rotterdam C.

Bericht door Daniel »

Zwartrijders hebben lak aan poortjes Rotterdam C.
Geplaatst op: zondag 3 mei 2015 18:11
Laatst bijgewerkt: zondag 3 mei 2015 18:12


De poortjes op Rotterdam Centraal zijn sinds vrijdag gesloten, maar dat lijkt zwartrijders niet af te schrikken. Op beelden van TV Rijnmond is te zien hoe zwartrijders als professionele hordelopers over de poortjes springen.
En dat ondanks de aanwezigheid van NS-medewerkers en politie. De beveiliging van de NS lijkt zich dan ook een tikkeltje ongemakkelijk te voelen bij de handhaving van de nieuwe regels.
Lees verder | Dossier OV-Chipkaart | Meer nieuws over OV-Chipkaart
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hainje »

Verbaast mij helemaal niets. Toen ik deze poortjes voor het eerst zag had ik al zoiets van: "Hoe moet die de zwartrijder tegenhouden dan?" Juist in Rotterdam had ik van die hoge exemplaren verwacht eerlijk gezegd.
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Vinny »

. De beveiligng van de NS lijkt zich dan ook een tikkeltje ongemakkelijk te voelen bij de handhaving van de nieuwe regels.
Oppakken en opsluiten dat tuig.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Tristan »

Tja, ieder weldenkend mens met gezond verstand zag al lang aankomen dat dit zou gebeuren. Ook de hoge poortjes zijn vrij eenvoudig te omzeilen, dus ik ben het volledig met Arno Bonte eens: weg die poortjes. (Agressieve) Zwartrijders houden ze niet tegen, maar kosten wel klauwen vol geld aan stroom en onderhoud.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 26 gasten