Pagina 2 van 2

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 10:25
door Thom91
Dit jaar verlopen de revisietermijnen, dat was toen anders ;)

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 11:18
door regenmaker
Z2N schreef:En pas als dat er is kan het Plan V er eigenlijk uit, de eerste stellen gaan begin volgend jaar pas hun eerste toelatingsritten eisen, dus voordat dat in dienst is ben je ruim een jaar van nu. Tot die tijd hebben we het Plan V nog hard nodig, en mogen we blij zijn dat het er is: één oude trein is nog altijd beter dan géén trein. (A)
Een treintje minder in de randstad kan geen kwaad. :P

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 11:23
door reisthijs
Thom91 schreef:Dit jaar verlopen de revisietermijnen, dat was toen anders ;)
Er zit nog rek in de revisietermijnen, de laatst gereviseerde stellen kunnen het wat dat betreft nog tot begin 2017 uithouden.

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 15:01
door Z2N
regenmaker schreef:
Z2N schreef:En pas als dat er is kan het Plan V er eigenlijk uit, de eerste stellen gaan begin volgend jaar pas hun eerste toelatingsritten eisen, dus voordat dat in dienst is ben je ruim een jaar van nu. Tot die tijd hebben we het Plan V nog hard nodig, en mogen we blij zijn dat het er is: één oude trein is nog altijd beter dan géén trein. (A)
Een treintje minder in de randstad kan geen kwaad. :P
Als jij gaat uitleggen waarom mensen niet meer met hun trein meekunnen vind ik het prima hoor, maar in de Randstad zijn er weinig routes waar je in de spitsuren minder materieel kunt inzetten zonder treinen compleet vol te proppen. Een non-opmerking dus.

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 15:30
door regenmaker
Z2N schreef:Als jij gaat uitleggen waarom mensen niet meer met hun trein meekunnen vind ik het prima hoor, maar in de Randstad zijn er weinig routes waar je in de spitsuren minder materieel kunt inzetten zonder treinen compleet vol te proppen. Een non-opmerking dus.
Je kan tussen Breda/Roosendaal - Dordrecht best een sprinterje minder. Maarja stomme nieuwe regels hè.

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 15:40
door reisthijs
Welke nieuwe regels bedoel je (en waarom vind je ze stom)?

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 16:28
door regenmaker
reisthijs schreef:Welke nieuwe regels bedoel je (en waarom vind je ze stom)?
Dat elk station doordeweeks tot 20:00 uur 2x/uur bediend moet worden door de NS. Nou ze zijn stom omdat niet elk station 2x/uur een trein nodig heeft.

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 16:40
door deadlock
Elk station dat behoort tot het HRN welteverstaan. En het is gewoon een concessie-eis. En ik denk eigenlijk dat het tot 20:00 misschien dan wel niet altijd nodig is, dit zijn van die dingen die niet veel hoeven te kosten en toch heel veel opleveren. Want ik zou de trein niet meer nemen als ik 19:05 voor het laatst ieder half uur kon aankomen bijvoorbeeld. Vervoersvraag kan je best wel creëren.

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 16:48
door regenmaker
deadlock schreef:Elk station dat behoort tot het HRN welteverstaan.
Ja, alle stations die NS bediend behalve tussen Gouda en Alphen a/d Rijn. Dat kleine detail, kan je toch wel door de vingers zien? :P

EDIT: volgens mij vergeet ik nog wat, maar dat zijn een enkele niet belangrijke stations, zoals Kampen. :wink:
deadlock schreef:En het is gewoon een concessie-eis.
Niet elke concessie-eis is per se een goede eis. ;)

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 17:01
door Abracadabram
De hele lijn naar Hoek van Holland is ook geen HRN

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 17:38
door Wubbo
Al die stations waar het nu over gaat werden in de spits al 2x per uur bediend. De spits is ook het moment dat het meeste materieel onderweg is. Met treinen schrappen tussen de spitsen krijg je dus geen materieel vrij om plan V te vervangen (en daar ging het in deze discussie om toch?).

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 17:40
door Hainje
Scherpe bijdrage Wubbo! :pos:

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: di 05 mei 2015, 22:22
door DrechtBlub
reisthijs schreef:Hihi, dat zei men drie jaar geleden ook al...
En in 2008-2010 met de SLT ook al (5-7 jaar terug)

Re: Oude trein zorgde voor onnodig grote ravage bij Teuge

Geplaatst: di 05 mei 2015, 22:24
door DrechtBlub
Hainje schreef:Scherpe bijdrage Wubbo! :pos:
Toch niet te scherp? ik heb geen zin om de hele avond water en melk te drinken tegen de pijn :lol:

Har har.

(sorry voor de dubbele post)