Parlementaire enquête Fyra

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door Geert »

Treinreiziger.nl schreef:De flop met de omstreden snelle trein heeft de NS sinds de ondertekening van het contract in 2001 bijna 800 miljoen euro gekost. Als de aanleg van de spoorlijn erbij wordt geteld heeft het project bijna 11 miljard euro gekost.
Daar gaan we weer... Worden de kosten van de koffiekoekjes van de parlementaire enquêtecommissie ook opgeteld bij de projectkosten?
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door Dennenboom »

Op dit moment een zakenmissie (vroeger ook wel staatsbezoek genoemd) van onze politiek en zakenaanhang in China. Las dat ze de Chinezen voetbal gaan leren, misschien kunnen we hun ook de Chinezen leren hoe ze hogesnelheidslijnen aan kunnen leggen. *O* *O*
Alargule

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door Alargule »

De Volkskrant schreef:Fyracommissie: Mansveld informeerde Kamer onjuist

Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur heeft de Tweede Kamer tot drie keer toe onjuist dan wel onvolledig geïnformeerd over de gebrekkige hogesnelheidstrein Fyra. Tot dat oordeel komt de parlementaire enquêtecommissie Fyra in haar rapport 'De reiziger in de kou'. Het verkeerd informeren van de Kamer geldt als een politieke doodzonde. Het is zeer de vraag hoe lang Mansveld nog staatssecretaris is.

meer...
Nou, die zal zeer binnenkort wel aftreden. Het zou mij zeer verbazen als ze blijft zitten én daarvoor de steun van het kabinet krijgt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door deadlock »

Alargule schreef:
De Volkskrant schreef:Fyracommissie: Mansveld informeerde Kamer onjuist

Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur heeft de Tweede Kamer tot drie keer toe onjuist dan wel onvolledig geïnformeerd over de gebrekkige hogesnelheidstrein Fyra. Tot dat oordeel komt de parlementaire enquêtecommissie Fyra in haar rapport 'De reiziger in de kou'. Het verkeerd informeren van de Kamer geldt als een politieke doodzonde. Het is zeer de vraag hoe lang Mansveld nog staatssecretaris is.

meer...
Nou, die zal zeer binnenkort wel aftreden. Het zou mij zeer verbazen als ze blijft zitten én daarvoor de steun van het kabinet krijgt.
Ik mag hopen dat ze haar verantwoordelijkheid neemt inderdaad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door JWM »

Ik ben blij dat de commissie zich duidelijk uit spreekt over de Benelux-plus oplossing. Dat er busverbindingen sneller en goedkoper zijn dan die trein is de spijker op z'n kop. Nu is het aan de tweede kamer hier een passend vervolg aan te geven.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door Jef400 »

Dat is toch eigenlijk te erg voor woorden. Manmanmanman, hier is niet gefaald maar geblunderd. Uithuilen, en opnieuw beginnen. Voor die 800 miljoen had men overigens wel ongeveer in alle boerengaten een ov-net op kunnen zetten :P
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door Alargule »

De Fatale Fyra-enquête:
De Volkskrant schreef:Mansveld stapt op om Fyra-debacle

Wilma Mansveld stapt op als staatssecretaris voor Infrastructuur en Milieu. Dat is zojuist bekendgemaakt.Dit omdat zij de Kamer onjuist heeft geïnformeerd over de problemen rond de Fyra. Dat laatste concludeerde de enquetecommissie-Fyra woensdag in haar rapport 'De reiziger in de kou' over het debacle met de hogesnelheidstrein, dat vandaag werd gepresenteerd.

meer...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door JWM »

Uiteraard is Mansveld politiek verantwoordelijk, maar zou ook niet eens de bezem moeten door de ambtelijke top op het ministerie? De commissie signaleert een aaneenschakeling van slecht informerende bewindspersonen.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Bericht door cassie127 »

Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Mansveld tijdens het ProRail-debat ANP
Staatssecretaris Mansveld treedt af. Die stap volgt op het rapport van de Fyra-enquêtecommissie. Die commissie presenteerde vanochtend een snoeihard rapport en concludeerde dat Mansveld de Kamer verkeerd heeft geïnformeerd.

Meteen nadat de conclusies bekend waren gemaakt, was er PvdA-topoverleg met vicepremier Asscher en PvdA-leider Samsom. Ook Mansveld was daarbij en kennelijk is daarin de conclusie getrokken dat haar positie onhoudbaar was geworden.

(Later meer)

bron: http://nos.nl/artikel/2065576-mansveld- ... pport.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Bericht door isadora »

Wat hoor ik nu op het NOS-journaal? Sharon Dijksma als mogelijke opvolgster van Mansveld?
Mag hopen, dat ik nog een staartje van een nachtmerrie beleefde. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Bericht door AppleMoose »

Stuitend hoe Mansveld in haar verklaring haar eigen fouten nog probeerde te bagataliseren... *Iets met een dikke plaat* :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Bericht door SuperGhost »

Ze is dus eindelijk mans genoeg om het veld te ruimen? :roll:

Dit zat er natuurlijk al aan te komen, ze had duidelijk niet de regie. Ik vermoed ook dat men haar allang weg wilde sturen, maar dat ze bewust gewacht hebben op dit rapport om haar opvolger niet direct al te beschadigen op zo'n negatief rapport.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Bericht door Tristan »

Terecht dat ze is opgestapt. Telkens als zij aan het woord was tijdens een Algemeen Overleg Openbaar Vervoer en Taxi heb ik me echt rot zitten ergeren aan haar onkunde en hoe slecht zij op de hoogte was van wat er daadwerkelijk speelt. Mansveld was dus echt de minst geschikte persoon op de voor haar minst geschikte positie.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Alargule

Re: Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Bericht door Alargule »

SuperGhost schreef:Ze is dus eindelijk mans genoeg om het veld te ruimen?
:lol:
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Bericht door albertjan96 »

Reactie ProRail op vertrek staatssecretaris I&M

Staatssecretaris Mansveld van het ministerie van Infrastructuur en Milieu is opgestapt. Een reactie van president-directeur Pier Eringa van ProRail: "We hebben respect voor de manier waarop de staatssecretaris haar politieke verantwoordelijkheid inzake het Fyra dossier heeft genomen. We hebben altijd plezierig en constructief met haar samen gewerkt om de prestaties op het spoor verder te verbeteren. De samenwerking met haar opvolger willen we op deze manier voortzetten.”

Bron: Website ProRail
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Bericht door deadlock »

Tristan schreef:Terecht dat ze is opgestapt. Telkens als zij aan het woord was tijdens een Algemeen Overleg Openbaar Vervoer en Taxi heb ik me echt rot zitten ergeren aan haar onkunde en hoe slecht zij op de hoogte was van wat er daadwerkelijk speelt. Mansveld was dus echt de minst geschikte persoon op de voor haar minst geschikte positie.
Ik denk dat er duizenden, zo niet miljoenen mensen zouden zijn die minder geschikt zouden zijn. Jij bijvoorbeeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door Wubbo »

Als bewindspersoon word je op de hoogte gebracht door je ambtenaren. De vraag is of wegsturen van de bewindspersoon in dit geval het probleem oplost.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Als bewindspersoon word je op de hoogte gebracht door je ambtenaren. De vraag is of wegsturen van de bewindspersoon in dit geval het probleem oplost.
Als je je ambtenaren niet onder controle hebt dan hoor je ook niet op die plek.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door Somoht »

Op RTL melden ze net dat Sharon Dijksma de nieuw staatssecretaris wordt.
Van Wimla naar Dijks-la
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door Dennenboom »

En wie hadden de kenners op dit forum graag als opvolger gehad?
Toch niet Rikus Spithorst hoop ik.. :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Bericht door Vinny »

albertjan96 schreef:Reactie ProRail op vertrek staatssecretaris I&M

Staatssecretaris Mansveld van het ministerie van Infrastructuur en Milieu is opgestapt. Een reactie van president-directeur Pier Eringa van ProRail: "We hebben respect voor de manier waarop de staatssecretaris haar politieke verantwoordelijkheid inzake het Fyra dossier heeft genomen. We hebben altijd plezierig en constructief met haar samen gewerkt om de prestaties op het spoor verder te verbeteren. De samenwerking met haar opvolger willen we op deze manier voortzetten.”

Bron: Website ProRail
Gelukkig is de voorraad slijmjurken nog niet wegbezuingd uit de kleedkamer van de inktpot (A)
Op RTL melden ze net dat Sharon Dijksma de nieuw staatssecretaris wordt.
Ik ben daar niet erg gelukkig mee. Het lijkt me in ieder geval niet de meest geschikte persoon om schoon schip te maken... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mansveld stapt op om Fyra-rapport

Bericht door Ardan »

Pier ProRail schreef:"We hebben altijd plezierig en constructief met haar samen gewerkt om de prestaties op het spoor verder te verbeteren. De samenwerking met haar opvolger willen we op deze manier voortzetten.”
'U mag hier niet komen :evil: '
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door Suus »

Mijn mening over het rapport schrijf ik later vandaag nog wel even, want ik ben daar inhoudelijk ook niet tevreden over.

En alleen een nieuwe staatssecretaris lost niets op, er moeten portefeuilles naar de minister, want Mansveld had alle shit en Schultz de feesten en partijen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Parlementaire enquête Fyra

Bericht door MarkNL »

Mwoa. Ook in het pakket van Schultz zitten/zaten enkele stevige dossiers zoals de nieuwe Omgevingswet en diverse andere projecten. Alleen deze dossiers zijn niet echt sexy voor de media en is er zodoende amper aandacht voor. Vitten op het spoor is immers een favoriet tijdverdrijf voor veel Nederlanders. Wat dat betreft had Mansveld de dikke pech dossiers te hebben waar de media wel als hongerige wolven zich op stortte. Bovendien kwamen daar ook de problemen met ProRail en KLM bij. Dat zij dan veel op haar bordje krijgt, is dat dan het gevolg van een rare verdeling, dikke pech of heeft Schultz het ministerie beter onder controle dan Mansveld?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten