Pagina 6 van 6

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: do 29 okt 2015, 12:53
door Suus
Het is een constatering die zowel in de media als in de politiek wordt gedaan, dat jij geen kranten leest kan ik ook niets aan doen. En de omgevingswet is vooral het door een PDF-merger halen geweest van diverse andere wetten zodat er een monsterwet staat die geen enkel kamerlid nog kon begrijpen. Hop, wet goedgekeurd en op naar de volgende snelwegopening.

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: do 29 okt 2015, 13:20
door MarkNL
Waar ik over schrijf is dat bij het aantreden van Rutte-II de verdeling die is gemaakt vrij logisch was en mijn inziens evenwichtig. Ja, de Fyra-problematiek speelde al, maar MH17 moest nog gebeuren, Airfrance-KLM draaide nog niet zo slecht en over de budgettaire problemen van ProRail werd ook niet over gesproken. Achteraf gezien kun je stellen dat er veel op het bordje van Mansveld is terechtgekomen, deels door dikke pech, deels door wellicht slecht beleid. Het had evengoed andersom geweest kunnen zijn als bijvoorbeeld gigantische blunders waren gemaakt bij de aanleg van een of andere snelweg of nieuwe zeesluis.

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: do 29 okt 2015, 13:31
door Thom91
Volgens mij heeft Mansveld weinig van doen met MH17 maar daar kan ik naast zitten

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: do 29 okt 2015, 16:17
door waldo79
Maar wel met luchtvaart (A)

En wat zijn wij elkaar weer lekker de maat aan het nemen :N

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: do 29 okt 2015, 18:23
door Geert
Mansveld is bezig geweest om een internationale site te regelen waarop staat waar je beter niet kunt vliegen, met als aanleiding MH17. Maar dat zal niet haar zwaarste dossier zijn geweest.

Eerlijk gezegd zal ik Mansvelds afstandelijke en formele stijl (met als topper "u mag hier niet komen") niet erg missen. Ben wel benieuwd of de opvolger er wel wat van weet te maken, want de afgelopen 3 jaar stonden qua spoor toch vooral in het teken van incidentpolitiek. Tijd voor een staatssecretaris die de kamer ook eens een spiegel voorhoudt en wat meer visie in het debat brengt...

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: do 29 okt 2015, 18:44
door Hainje
Dijksma zal ook niet lang op die post zitten denk ik, daar word echt gehakt van gemaakt.

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: do 29 okt 2015, 18:52
door deadlock
Ik ben zelf meer van het rundergehakt maar je hebt er bij haar wel heel veel van.

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: do 29 okt 2015, 23:45
door AppleMoose
MarkNL schreef:Waar ik over schrijf is dat bij het aantreden van Rutte-II de verdeling die is gemaakt vrij logisch was en mijn inziens evenwichtig. Ja, de Fyra-problematiek speelde al, maar MH17 moest nog gebeuren, Airfrance-KLM draaide nog niet zo slecht en over de budgettaire problemen van ProRail werd ook niet over gesproken. Achteraf gezien kun je stellen dat er veel op het bordje van Mansveld is terechtgekomen, deels door dikke pech, deels door wellicht slecht beleid. Het had evengoed andersom geweest kunnen zijn als bijvoorbeeld gigantische blunders waren gemaakt bij de aanleg van een of andere snelweg of nieuwe zeesluis.
Iedereen had kunnen voorspellen dat er gedonder zou komen bij Airfrance/KLM, daar werd voor de fusie al voor gewaarschuwd. En dat er problemen zouden zijn bij het spoor kon je ook al mijlenver zien aankomen.

Maar goed, we zullen afwachten hoe de volgende het gaat doen. Als Dijksma het echt wordt, heb ik er niet veel vertrouwen in. (Even buiten beschouwing gelaten dat ik het toch al een stom mens vindt...)

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: vr 30 okt 2015, 01:40
door JWM
Mijn mening over het rapport schrijf ik later vandaag nog wel even, want ik ben daar inhoudelijk ook niet tevreden over.
Vertel.

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: vr 30 okt 2015, 08:13
door Suus
Je schrijft een rapport van 500 pagina's waar in je uitgebreid aangeeft wat er is fout gegaan, en je geeft vervolgens slechts een paar aanbevelingen die neerkomen op "er moet alsnog een snelle trein naar België komen". Het rapport geeft niet aan hoe het kabinet en de Tweede Kamer beter met dergelijke processen kunnen omgaan en het het rapport geeft niet aan wat een betere manier is om met liberalisering/marktwerking is om te gaan behalve dan wat er nu fout mee is gegaan.

Re: Parlementaire enquête Fyra

Geplaatst: vr 30 okt 2015, 09:23
door Alargule
Ik kan me ook goed voorstellen dat de commissie liever geen partij kiest in een van de politiek meest beladen onderwerpen. Marktwerking op het spoor, wat de rode draad door het hele debacle vormt, is nog net niet het h-woord. Maar het komt in de buurt.

Het is nu aan het kabinet om hierin keuzes te gaan maken. Maar dat zal men wel niet gaan doen. Liever modderen we voort in de taaie poldergrond, dat werkt immers ook, soort van.