Intercity Direct (Amsterdam - Breda)
-
- Berichten: 436
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ah super bedankt voor je toelichting!
Als reiziger weet je natuurlijk niet wat er allemaal speelt tijdens zo'n situatie. Stranden is natuurlijk niet het juiste woord als je ons nog veilig naar een station kan rijden.
Communicatie tussen mcn en conducteur was ook duidelijk.
Als reiziger weet je natuurlijk niet wat er allemaal speelt tijdens zo'n situatie. Stranden is natuurlijk niet het juiste woord als je ons nog veilig naar een station kan rijden.
Communicatie tussen mcn en conducteur was ook duidelijk.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Goedmakertje hsl-reiziger voor gebrek aan zitplek
8 juli 2017
Den Haag - De gewraakte toeslag op de hogesnelheidslijn wordt komend najaar tijdelijk afgeschaft tijdens daluren.
Op die manier wil staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) de reiziger tegemoetkomen voor de wanprestaties door NS en spoorbeheerder ProRail op deze lijn.
De korting wordt betaald met bijna drie miljoen euro aan boetes die ze in de afgelopen twee jaar heeft opgelegd aan de spoorbedrijven, onder meer omdat er niet voldoende zitplaatsen in de flitstrein tussen Amsterdam en Breda beschikbaar waren. „In overleg met reizigersorganisaties heb ik besloten om het boetegeld rechtstreeks ten goede te laten komen aan de hsl-reiziger zelf”, aldus Dijksma in een interview met De Telegraaf.
Bron: Telegraaf
8 juli 2017
Den Haag - De gewraakte toeslag op de hogesnelheidslijn wordt komend najaar tijdelijk afgeschaft tijdens daluren.
Op die manier wil staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) de reiziger tegemoetkomen voor de wanprestaties door NS en spoorbeheerder ProRail op deze lijn.
De korting wordt betaald met bijna drie miljoen euro aan boetes die ze in de afgelopen twee jaar heeft opgelegd aan de spoorbedrijven, onder meer omdat er niet voldoende zitplaatsen in de flitstrein tussen Amsterdam en Breda beschikbaar waren. „In overleg met reizigersorganisaties heb ik besloten om het boetegeld rechtstreeks ten goede te laten komen aan de hsl-reiziger zelf”, aldus Dijksma in een interview met De Telegraaf.
Bron: Telegraaf
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Nou Suus... *O*
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
ProRail beheert die lijn niet eens. Dat doet Infraspeed, dat daarvoor een contract heeft gesloten met I&M. Dus eigenlijk is het voor haar eigen wanprestaties.Mikos schreef:Op die manier wil staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) de reiziger tegemoetkomen voor de wanprestaties door NS en spoorbeheerder ProRail op deze lijn.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Je weet hoe de media werkt toch?
Het spoor is van Prorail, en vertraging is de schuld van Mikos. Punt! :Y
Het spoor is van Prorail, en vertraging is de schuld van Mikos. Punt! :Y
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Goed dat het ministerie het geld niet achterhoudt, maar het "uitdeelt" aan degenen die de dupe zijn van al het HSL-gedoe: de reizigers.
Maar wat mij betreft is het toch een beetje halfslachtig. De spitsreizigers moeten namelijk nog wel een toeslag betalen, en de problemen waren in de spits heus niet minder erg. En nu lijkt het een beetje alsof de staatssecretaris met de uitgedeelde boete de toeslag "afkoopt".
Wat ik veel liever zou zien is dat NS alleen een toeslag mag heffen als de ICD naar behoren presteert. En als dat tot capaciteitsproblemen leidt, dan verlengen ze maar.
Maar wat mij betreft is het toch een beetje halfslachtig. De spitsreizigers moeten namelijk nog wel een toeslag betalen, en de problemen waren in de spits heus niet minder erg. En nu lijkt het een beetje alsof de staatssecretaris met de uitgedeelde boete de toeslag "afkoopt".
Wat ik veel liever zou zien is dat NS alleen een toeslag mag heffen als de ICD naar behoren presteert. En als dat tot capaciteitsproblemen leidt, dan verlengen ze maar.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ik wil eerst de exacte details zien voordat ik iets kan zeggen over de terugbetaling van die 100 euro. Maar ik denk niet dat de oplossing door de ICD tussen tien en vijftien uur toeslagvrij te maken een echte oplossing geeft.
Ik mis concrete maatregelen zoals:
- Een ICD van Rotterdam naar Amsterdam om 6:57;
- Een extra, zevende, rijtuig in de ICD-stammen;
- Een betere klantenservice. Verwerking resitutie ICD-toeslagen en ICD-GtbV's duren allemaal maanden en niet consequent;
- Betere communicatie. Ik kreeg op 16 juni 's middags een mail dat de HSL niet zou rijden vanaf 17 t/m 25 juni.
Ik mis concrete maatregelen zoals:
- Een ICD van Rotterdam naar Amsterdam om 6:57;
- Een extra, zevende, rijtuig in de ICD-stammen;
- Een betere klantenservice. Verwerking resitutie ICD-toeslagen en ICD-GtbV's duren allemaal maanden en niet consequent;
- Betere communicatie. Ik kreeg op 16 juni 's middags een mail dat de HSL niet zou rijden vanaf 17 t/m 25 juni.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Een zevende rijtuig kon toch niet omdat de stammetjes per 3 gaan oid? Volgens mij zou 9 rijtuigen al geen overbodige luxe zijn, elke keer dat ik die kant op moet is het staan in het gangpad. Maar ja, NS moest zonodig weer die malle [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] rijden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Nee dat was vroeger, dat de ICR-stammetjes per 3 gingen. Overigens was er toen ook al een serie voor versterkingsrijtuigen die als eenrijtuigstammetje ingezet werden.
Op de IC-direct zit het probleem erin dat de stammen als één geheel zijn goedgekeurd voor de HSL-dienst door ILT. En HSL-geschikte stammen zijn er maar in drie smaken: 6 bakken binnenland ([serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie]), 9 bakken ([serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]) en 6 bakken buurland ([serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]).
Op de IC-direct zit het probleem erin dat de stammen als één geheel zijn goedgekeurd voor de HSL-dienst door ILT. En HSL-geschikte stammen zijn er maar in drie smaken: 6 bakken binnenland ([serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie]), 9 bakken ([serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]) en 6 bakken buurland ([serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
De Benelux ging toch met 7 rijtuigen rijden als hij in het pad van een [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] komt?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Kan wel, maar nu zijn het er nog zes. Allicht dat je het voor de Benelux nog redt met de resterende rijtuigen, maar alle [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] / [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] stammen verlengen blijkbaar niet.
De Benelux rijdt nu nog met "E-LOC-TRAX,ICR-HSL-6-B10", zover afleidbaar leidt ik daaruit af dat het 6 bakken zijn.
De Benelux rijdt nu nog met "E-LOC-TRAX,ICR-HSL-6-B10", zover afleidbaar leidt ik daaruit af dat het 6 bakken zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Advies van Locov over besteding van het boetegeld: http://locov.nl/actueel/publicaties/loc ... n-rei.aspx
Samenvatting van de plannen van NS:
Een bedrag van circa 100 euro voor huidige afnemers van jaarabonnement IC Direct Altijd Toeslagvrij.
De toeslag van de ICD moet voor een periode van twee maanden als volgt worden:
ma-vr tussen 7:00 t/m 8:30 en tussen 16:00 t/m 18:00 € 2,40
ma-za voor 7:00, tussen 8:30 t/m 10:00, tussen 15:00 t/m 16:00 en tussen 18:00 t/m 19:30, zaterdag ook 7:00 t/m 8:30 en 16:00 t/m 18:00 € 1,40
Overige tijden: geen toeslag. Reizigers moeten ook als de toeslag € 0,00 is langs de paal. Reisinformatie wordt niet aangepast.
Samenvatting van de plannen van NS:
Een bedrag van circa 100 euro voor huidige afnemers van jaarabonnement IC Direct Altijd Toeslagvrij.
De toeslag van de ICD moet voor een periode van twee maanden als volgt worden:
ma-vr tussen 7:00 t/m 8:30 en tussen 16:00 t/m 18:00 € 2,40
ma-za voor 7:00, tussen 8:30 t/m 10:00, tussen 15:00 t/m 16:00 en tussen 18:00 t/m 19:30, zaterdag ook 7:00 t/m 8:30 en 16:00 t/m 18:00 € 1,40
Overige tijden: geen toeslag. Reizigers moeten ook als de toeslag € 0,00 is langs de paal. Reisinformatie wordt niet aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dus Locov geeft zelfs advies waarin staat dat reizigers altijd langs de toeslag paal moeten ook al is dat overbodig? :XSuus schreef:Reizigers moeten ook als de toeslag € 0,00 is langs de paal.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
"Oh, moest ik een toeslag laden op mijn kaart? Ik dacht dat het nog net toeslagvrij was."
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Zegt wat mij betreft meer over de wirwar aan tarieven die nu geïntroduceerd wordt.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dan is het advies om in alle gevallen via de toeslagzuil te lopen volgens mij het enig juiste :pos:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
En als ik op een eenmalig kaartje reis, wat dan?
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Puinhoop dus. Typisch NS.
En de klant krijgt de schuld als ie iets verkeerd doet.
Wanneer stopt die flauwekul. Of wel toeslag of geen. Maar niet deze flauwekul.
Wordt tijd dat de concessie wordt ingetrokken.
En de klant krijgt de schuld als ie iets verkeerd doet.
Wanneer stopt die flauwekul. Of wel toeslag of geen. Maar niet deze flauwekul.
Wordt tijd dat de concessie wordt ingetrokken.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ehm, dit betreft toch juist een advies van het Locov...
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ik zie het probleem ook niet, voor de reiziger verandert er niets: hij moet nog steeds altijd langs de toeslagzuil, er wordt alleen minder (of geen) saldo afgeschreven.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ja, gewoon langs die palen halen en het is altijd weer een verrassing wat er wordt afgeschreven. Dat staat wel een beetje symbool voor de OV-chipkaart :')
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Nee, dit is het voorstel van NS wat Locov te ingewikkeld vinden.JWM schreef:Ehm, dit betreft toch juist een advies van het Locov...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
In het advies wordt het me niet helemaal duidelijk of het een plan van NS, een plan van het ministerie of een gezamenlijk plan is. Uiteindelijk is het neem ik aan het ministerie dat besluit, want het gaat over de besteding van het boetegeld.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dat is op dit forum vaker geroepen, maar ik heb tot nu toe niemand argumenten horen geven waarom het bij een andere vervoerder beter wordt op de HSL.huibf schreef:Wordt tijd dat de concessie wordt ingetrokken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Uit dit advies; "De digitale reisinformatieborden worden niet aangepast, dat kost teveel geld en/of tijd". Tsja. Welkom in 1986Suus schreef:Advies van Locov over besteding van het boetegeld: http://locov.nl/actueel/publicaties/loc ... en-rei.asp
Daarnaast zijn al die losse en verschillende in-, uit- en overstapcheckpalen de grootste onzin. Je kunt dit qua ICT prima regelen. Maar de Nederlandse overheid en (ex) overheidsbedrijven zijn niet zo sterk in ICT. Dus knutselen ze die palen ertussen en geven de klant de schuld als het niet goed gaat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten