NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Durashift
Berichten: 1649
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Durashift » Di 03 Okt 2017, 14:49

Suus schreef:Dat is het, een sigaar uit eigen doos: ik krijg 100 euro uit het reizigerscompensatiefonds, dat is gevuld met een boete van de overheid aan NS wat NS betaalt met de inkomsten, waaronder abonneegeld.


Wat had je dan liever, het boetebedrag ten gunste van de algemene middelen van onze overheid te laten komen?

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 10810
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Wubbo » Di 03 Okt 2017, 19:20

Dat Dijksma de juiste partij de boete oplegt cq het boetebedrag investeert op de plek waar dat echt effect heeft: respectievelijk bij degene die verantwoordelijk is voor het onderhoud op de HSL (dat is niet ProRail maar Infraspeed) en op de meest kritische plekken van de infrastructuur.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34730
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Suus » Wo 22 Nov 2017, 07:12

Flitstrein nu ineens wel op tijd
De IntercityDirect rijdt voor het eerst in jaren op tijd. Volgens de Nederlandse Spoorwegen voldoet het bedrijf dit jaar aan de doelstellingen op de hogesnelheidslijn.

,,Zowel op punctualiteit als op zitplaatsen zitten we boven het van ons geëiste niveau.’’ Dat zegt NS-topman Roger van Boxtel in een interview met deze krant. In Nederland rijdt de IntercityDirect op het snelle spoor tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda. Van Boxtel: ,,Ik durf echt te zeggen dat onze mensen en die van spoorbeheerder ProRail met bloed, zweet en tranen alles uit de kast hebben gehaald om de prestaties te verbeteren.’’

De afgelopen jaren kreeg de NS juist twee keer achter elkaar boetes vanwege tegenvallende prestaties. Het kabinet hanteert het ‘three strikes out’ principe. Als NS driemaal op rij de afspraken niet haalt, wordt het mogelijk om met een andere vervoerder in zee te gaan. Dus als de NS dit jaar niet aan de minimumeisen voldoet, loopt de spoorvervoerder het risico om het recht om op de hsl te rijden kwijt te raken.
Bron: AD

Zitplaatskans in de spits is nu 97% en punctualiteit is op dit moment 83%.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Alargule
Berichten: 2391
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Alargule » Wo 22 Nov 2017, 07:16

Roger van Boxtel schreef:,,Maar ik vreet een bezemsteel op als we het niet halen.’’


Wie bestelt 'm, wie levert 'm af en wie maakt hier een filmpje van?
Nu op Wordpress: Rails in Amsterdam

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 2078
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor trolly » Wo 22 Nov 2017, 07:40

Roger van Boxtel schreef:,,Zowel op punctualiteit als op zitplaatsen zitten we boven het van ons geëiste niveau.’’


Dus eigenlijk: "we zitten net iets boven het absolute minimum".

*O*
È pericoloso sporgersi.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten