NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
DingeZ
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 28 Jun 2016, 23:07

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor DingeZ » Wo 09 Mei 2018, 22:13

Strict gezien zou dat wel een verlenging zijn. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 3194
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Mikos » Do 14 Jun 2018, 12:47

Hsl kampt met treinuitval door softwareprobleem Traxx-locomotief

14 juni 2018

Nieuwe beveiligingssoftware die geïnstalleerd is op Traxx-locomotieven heeft er de afgelopen maanden voor gezorgd dat treinen op de hogesnelheidslijn meerdere keren zijn uitgevallen.

Deze software is nodig om de locomotieven geschikt te maken voor het hsl-spoor. Deze locomotieven worden vervolgens ingezet voor de treinverbinding tussen Eindhoven en Den Haag Centraal. NS zegt zich bewust te zijn van het probleem. De vervoerder werkt samen met Bombardier om het aantal storingen ‘terug te brengen naar normale waarden’.

Deze nieuwe beveiligingssoftware is geïnstalleerd in Bombardier Traxx-locomotieven die op de HSL-Zuid gaan rijden. Het materieel is zonder de software namelijk niet geschikt voor de hogesnelheidslijn, zegt Boon. Deze extra locomotieven zijn nodig omdat er meer treinen over de hogesnelheidslijn rijden. Ook de intercity tussen Eindhoven en Den Haag Centraal gaat sinds 2017 via dit spoor. In april zijn de internationale Eurostar-treinen en de intercity Brussel aan dit lijstje toegevoegd.

Bron en meer...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36918
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Suus » Do 14 Jun 2018, 13:13

Wat iedereen al dacht wordt nog eens in dit artikel bevestigd: de kwaliteit op de HSL holt achteruit.

Punctualiteit in mei is nog maar 81,9% en tientallen defecten per maand.
Rame à l'approche

Jultar
Berichten: 165
Lid geworden op: Za 12 Mar 2011, 11:34

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Jultar » Do 14 Jun 2018, 13:23

Jemig, heeft die flauwekul nu ook al de pers bereikt?
FNV zou eens moeten kijken waardoor de problemen écht veroorzaakt worden, en niet zomaar het gezeur van machinisten napraten die niet de hand in eigen boezem durven te steken. Stel je voor dat je toe moet geven dat je een fout hebt gemaakt ;)

Edit: of misschien nog schokkender: niet in willen zien dát er een fout wordt gemaakt.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 7558
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Aking » Do 14 Jun 2018, 13:52

Suus schreef:Wat iedereen al dacht wordt nog eens in dit artikel bevestigd: de kwaliteit op de HSL holt achteruit.

Punctualiteit in mei is nog maar 81,9% en tientallen defecten per maand.



Maar als we zo die berichten van jou moeten geloven is er toch nooit kwaliteit geweest aldaar? :o
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36918
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Suus » Do 14 Jun 2018, 14:03

Het ging eind vorig jaar anders best goed. De punctualiteit was in december 2017 89% (Op het HRN 92%) en de uitval relatief laag. Tussen 1 augustus en de jaarwisseling heb ik, de sneeuwval van 11 december niet meegerekend, maar drie kleine claims ingediend.

Dat het in een bestek van 5 maanden met 8% is gedaald zal een waaier aan oorzaken hebben, maar dat er steeds maar weer nieuw personeel op de HSL komt zal zeker meespelen. Eerdere onderzoeken gaven altijd aan dat ervaren personeel op de HSL een betere treindienst gaf met minder storingen.
Rame à l'approche

Jultar
Berichten: 165
Lid geworden op: Za 12 Mar 2011, 11:34

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Jultar » Do 14 Jun 2018, 14:39

Grootste probleem zit 'm volgens mij in de gewijzigde bediening. Handelingen moeten net even wat anders verricht worden of zitten net even op een andere plek.
Een beruchte is inmiddels de Start of Mission (invoeren van gegevens voor elke rit). Deze volgt nu de ETCS richtlijnen, waardoor je aan het einde handmatig in het Main-menu op START moet drukken. Die handeling wordt met enige regelmaat vergeten waardoor treinen niet van hun plek komen en opgeheven worden onder het mom van "die kutloc wil niet rijden".

Ik ben zelf nog geen gekke dingen tegen gekomen. Wel één keer zelf een fout gemaakt met de parkeerrem en daardoor met +2 vertrokken. Met de oude software bediende je alleen de parkeerrem op de betreffende loc. Met de nieuwe software op beide locs, maar dan moeten ze wel al verbinding met elkaar hebben.
Zo gebeurde het dus dat ik te snel die parkeerrem er af wilde halen (de locs waren nog bezig met de verbinding op te bouwen) en dus alleen de parkeerrem loste van de voorste loc. Dan wordt je bij het vertrek met een klap weer stil gezet :(
Even opnieuw de parkeerrem er af halen en extra controleren of de rem er inderdaad nu ook bij de achterste loc gelost was en rijden maar :)

Zo'n fout maak je één keer. In bovenstaand geval niet zo ernstig, maar als je een andere fout op een verkeerd moment maakt, dan sta je stil en kan het zijn dat je een paar extra uitdagingen hebt.
Ook nog steeds geen probleem, maar durf dan wel de hand in eigen boezem te steken en te zeggen: "shit, dat heb ik fout gedaan. Hoe kan ik de volgende keer dat voorkomen?" en daar van te leren.

Durashift
Berichten: 2534
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Durashift » Do 14 Jun 2018, 15:17

:pos:

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 372
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Frank93 » Vr 13 Jul 2018, 10:50

De hogesnelheidslijn (hsl) tussen Amsterdam, Rotterdam en Breda ligt onder vuur. Er is een explosie aan klachten geweest over vertragingen en uitvallende ritten. Reizigersvereniging Rover trekt aan de bel.


https://www.nhnieuws.nl/nieuws/227928/E ... lheidslijn

VIRM
Berichten: 4151
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor VIRM » Vr 13 Jul 2018, 11:26

Kom er maar in Suus!
Beul van de blindegeleidelijn

KM46
Berichten: 10669
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor KM46 » Vr 13 Jul 2018, 12:13


Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 5052
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Z2N » Vr 13 Jul 2018, 16:22

Aangezien NH Nieuws en AT5 samenwerken zijn dat woord voor woord exact dezelfde artikelen... (A)
Watch a sunrise at least once a day.

Flickr!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36918
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Suus » Vr 13 Jul 2018, 16:38

Ik had afgelopen zondag zowaar een Internationale Intercity Direct die tussen Brussel-Zuid en Rotterdam Centraal volledig op tijd reed.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 7558
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor Aking » Vr 13 Jul 2018, 16:56

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1153
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Berichtdoor SLToilet » Vr 13 Jul 2018, 18:56

Over het hele traject nog wel! De enige keer dat ik ermee reed kwam hij uit België op tijd aan in Breda en vertrok hij op tijd in Breda, voor de rest een paar minuutjes vertraging. Op het Belgische deel nog wel.

Al vind ik het vreemd dat in de media wordt gesuggereerd dat 2 tot 5 procent uitval normaal is. Dat mag voor de HSL misschien de norm zijn, maar normaal gesproken zou je bij 1% al een trap tegen je achterste moeten krijgen. Het probleem is alleen dat de verantwoordelijkheid verknipt is tussen NS, ProRail en een groot aantal derden (zoals ingenieurs, vervoerders en zelfs verknipte persoonlijkheden die niet eens in de buurt komen van de HSL, maar wel van doen hebben met een van de op de HSL rijdende treinen).


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten