Intercity Direct (Amsterdam - Breda)

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door jesse-cruzu »

Ah super bedankt voor je toelichting!
Als reiziger weet je natuurlijk niet wat er allemaal speelt tijdens zo'n situatie. Stranden is natuurlijk niet het juiste woord als je ons nog veilig naar een station kan rijden.
Communicatie tussen mcn en conducteur was ook duidelijk.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Mikos »

Goedmakertje hsl-reiziger voor gebrek aan zitplek

8 juli 2017

Den Haag - De gewraakte toeslag op de hogesnelheidslijn wordt komend najaar tijdelijk afgeschaft tijdens daluren.

Op die manier wil staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) de reiziger tegemoetkomen voor de wanprestaties door NS en spoorbeheerder ProRail op deze lijn.

De korting wordt betaald met bijna drie miljoen euro aan boetes die ze in de afgelopen twee jaar heeft opgelegd aan de spoorbedrijven, onder meer omdat er niet voldoende zitplaatsen in de flitstrein tussen Amsterdam en Breda beschikbaar waren. „In overleg met reizigersorganisaties heb ik besloten om het boetegeld rechtstreeks ten goede te laten komen aan de hsl-reiziger zelf”, aldus Dijksma in een interview met De Telegraaf.

Bron: Telegraaf
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Aking »

Nou Suus... *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Op die manier wil staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) de reiziger tegemoetkomen voor de wanprestaties door NS en spoorbeheerder ProRail op deze lijn.
ProRail beheert die lijn niet eens. Dat doet Infraspeed, dat daarvoor een contract heeft gesloten met I&M. Dus eigenlijk is het voor haar eigen wanprestaties.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Aking »

Je weet hoe de media werkt toch? :roll:

Het spoor is van Prorail, en vertraging is de schuld van Mikos. Punt! :Y
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door starx »

Goed dat het ministerie het geld niet achterhoudt, maar het "uitdeelt" aan degenen die de dupe zijn van al het HSL-gedoe: de reizigers.

Maar wat mij betreft is het toch een beetje halfslachtig. De spitsreizigers moeten namelijk nog wel een toeslag betalen, en de problemen waren in de spits heus niet minder erg. En nu lijkt het een beetje alsof de staatssecretaris met de uitgedeelde boete de toeslag "afkoopt".

Wat ik veel liever zou zien is dat NS alleen een toeslag mag heffen als de ICD naar behoren presteert. En als dat tot capaciteitsproblemen leidt, dan verlengen ze maar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Suus »

Ik wil eerst de exacte details zien voordat ik iets kan zeggen over de terugbetaling van die 100 euro. Maar ik denk niet dat de oplossing door de ICD tussen tien en vijftien uur toeslagvrij te maken een echte oplossing geeft.

Ik mis concrete maatregelen zoals:
- Een ICD van Rotterdam naar Amsterdam om 6:57;
- Een extra, zevende, rijtuig in de ICD-stammen;
- Een betere klantenservice. Verwerking resitutie ICD-toeslagen en ICD-GtbV's duren allemaal maanden en niet consequent;
- Betere communicatie. Ik kreeg op 16 juni 's middags een mail dat de HSL niet zou rijden vanaf 17 t/m 25 juni.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Chrysa »

Een zevende rijtuig kon toch niet omdat de stammetjes per 3 gaan oid? Volgens mij zou 9 rijtuigen al geen overbodige luxe zijn, elke keer dat ik die kant op moet is het staan in het gangpad. Maar ja, NS moest zonodig weer die malle [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Daniel »

Nee dat was vroeger, dat de ICR-stammetjes per 3 gingen. Overigens was er toen ook al een serie voor versterkingsrijtuigen die als eenrijtuigstammetje ingezet werden.
Op de IC-direct zit het probleem erin dat de stammen als één geheel zijn goedgekeurd voor de HSL-dienst door ILT. En HSL-geschikte stammen zijn er maar in drie smaken: 6 bakken binnenland ([serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie]), 9 bakken ([serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]) en 6 bakken buurland ([serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Wubbo »

De Benelux ging toch met 7 rijtuigen rijden als hij in het pad van een [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] komt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Daniel »

Kan wel, maar nu zijn het er nog zes. Allicht dat je het voor de Benelux nog redt met de resterende rijtuigen, maar alle [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] / [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] stammen verlengen blijkbaar niet.
De Benelux rijdt nu nog met "E-LOC-TRAX,ICR-HSL-6-B10", zover afleidbaar leidt ik daaruit af dat het 6 bakken zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Suus »

Advies van Locov over besteding van het boetegeld: http://locov.nl/actueel/publicaties/loc ... n-rei.aspx

Samenvatting van de plannen van NS:
Een bedrag van circa 100 euro voor huidige afnemers van jaarabonnement IC Direct Altijd Toeslagvrij.

De toeslag van de ICD moet voor een periode van twee maanden als volgt worden:
ma-vr tussen 7:00 t/m 8:30 en tussen 16:00 t/m 18:00 € 2,40
ma-za voor 7:00, tussen 8:30 t/m 10:00, tussen 15:00 t/m 16:00 en tussen 18:00 t/m 19:30, zaterdag ook 7:00 t/m 8:30 en 16:00 t/m 18:00 € 1,40
Overige tijden: geen toeslag. Reizigers moeten ook als de toeslag € 0,00 is langs de paal. Reisinformatie wordt niet aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door JWM »

Suus schreef:Reizigers moeten ook als de toeslag € 0,00 is langs de paal.
Dus Locov geeft zelfs advies waarin staat dat reizigers altijd langs de toeslag paal moeten ook al is dat overbodig? :X
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Mikos »

"Oh, moest ik een toeslag laden op mijn kaart? Ik dacht dat het nog net toeslagvrij was."
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door JWM »

Zegt wat mij betreft meer over de wirwar aan tarieven die nu geïntroduceerd wordt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Mikos »

Dan is het advies om in alle gevallen via de toeslagzuil te lopen volgens mij het enig juiste :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Wubbo »

En als ik op een eenmalig kaartje reis, wat dan?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door huibf »

Puinhoop dus. Typisch NS.
En de klant krijgt de schuld als ie iets verkeerd doet.

Wanneer stopt die flauwekul. Of wel toeslag of geen. Maar niet deze flauwekul.

Wordt tijd dat de concessie wordt ingetrokken.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door JWM »

Ehm, dit betreft toch juist een advies van het Locov...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Zugführer »

Ik zie het probleem ook niet, voor de reiziger verandert er niets: hij moet nog steeds altijd langs de toeslagzuil, er wordt alleen minder (of geen) saldo afgeschreven.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door JWM »

Ja, gewoon langs die palen halen en het is altijd weer een verrassing wat er wordt afgeschreven. Dat staat wel een beetje symbool voor de OV-chipkaart :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Suus »

JWM schreef:Ehm, dit betreft toch juist een advies van het Locov...
Nee, dit is het voorstel van NS wat Locov te ingewikkeld vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Wubbo »

In het advies wordt het me niet helemaal duidelijk of het een plan van NS, een plan van het ministerie of een gezamenlijk plan is. Uiteindelijk is het neem ik aan het ministerie dat besluit, want het gaat over de besteding van het boetegeld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Suus »

huibf schreef:Wordt tijd dat de concessie wordt ingetrokken.
Dat is op dit forum vaker geroepen, maar ik heb tot nu toe niemand argumenten horen geven waarom het bij een andere vervoerder beter wordt op de HSL.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Littlebusdriver »

Suus schreef:Advies van Locov over besteding van het boetegeld: http://locov.nl/actueel/publicaties/loc ... en-rei.asp
Uit dit advies; "De digitale reisinformatieborden worden niet aangepast, dat kost teveel geld en/of tijd". Tsja. Welkom in 1986 :roll:

Daarnaast zijn al die losse en verschillende in-, uit- en overstapcheckpalen de grootste onzin. Je kunt dit qua ICT prima regelen. Maar de Nederlandse overheid en (ex) overheidsbedrijven zijn niet zo sterk in ICT. Dus knutselen ze die palen ertussen en geven de klant de schuld als het niet goed gaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten