Intercity Direct (Amsterdam - Breda)
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ze hebben nog geprobeerd om de ICD tussen Dokkum en Damwoude te laten rijden. Om meerdere reden werd dit geen succes:
- Treinen rijden niet zo goed op asfalt. Dit leverde veel technische problemen en uitval van het materieel op
- Het bleek dat er veel minder potentiële reizigers wonen in Noord-Oost Friesland ten opzichte van de Randstad
- De voorrang van treinen op het overig verkeer bleek juridisch moeilijk handhaafbaar
- De NS kon de Friestalige bestemmingen niet op het display in de trein krijgen zonder miljoenen kostende software-update.
- Treinen rijden niet zo goed op asfalt. Dit leverde veel technische problemen en uitval van het materieel op
- Het bleek dat er veel minder potentiële reizigers wonen in Noord-Oost Friesland ten opzichte van de Randstad
- De voorrang van treinen op het overig verkeer bleek juridisch moeilijk handhaafbaar
- De NS kon de Friestalige bestemmingen niet op het display in de trein krijgen zonder miljoenen kostende software-update.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
En NS is boos dat de Friezen nog altijd blijven roepen: "it kin net"
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ze zijn Friesland kwijt geraakt aan Arriva. Dat zou met de HSL ook moeten gebeuren. Jammer joh voor ze
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Vanaf maandag 9 april t/m 8 december wordt de toeslag op werkdagen tussen 9:00 en 16:00 en tussen 18:30 en 6:30 en in het weekend de gehele dag tijdelijk 40% verlaagd naar € 1,40. In 2017 is het aantal reizigers op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol met 15% gestegen, in de spitsuren zelfs met 25%. Op deze manier hoopt NS reizigers te verleiden een trein buiten de spitsuren te kiezen.
Tegelijkertijd start NS een onderzoek of alle Intercity Direct-treinen een zevende rijtuig kunnen krijgen, in plaats van alleen de Intercity Brussel.
https://nieuws.ns.nl/korting-voor-spits ... heidslijn/
Tegelijkertijd start NS een onderzoek of alle Intercity Direct-treinen een zevende rijtuig kunnen krijgen, in plaats van alleen de Intercity Brussel.
https://nieuws.ns.nl/korting-voor-spits ... heidslijn/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Een onderzoek starten over rijtuigen die buffers en koppelingen hebben en vroeger zelfs faciliteiten hadden voor rangeerders -o- :X Hoe moeilijk kunnen we het maken...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
De reisplanner is inmiddels aangepast, daar wordt de Benelux vanaf 9 april een NS International Intercity direct genoemd.Aking schreef:Maar de Benelux is geen ICD toch? Waarom zou ik daar dan een toeslag voor betalen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Waar halen ze de extra rijtuigen vandaan? Staan er nog zoveel op reserve?Suus schreef:Vanaf maandag 9 april t/m 8 december wordt de toeslag op werkdagen tussen 9:00 en 16:00 en tussen 18:30 en 6:30 en in het weekend de gehele dag tijdelijk 40% verlaagd naar € 1,40. In 2017 is het aantal reizigers op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol met 15% gestegen, in de spitsuren zelfs met 25%. Op deze manier hoopt NS reizigers te verleiden een trein buiten de spitsuren te kiezen.
Tegelijkertijd start NS een onderzoek of alle Intercity Direct-treinen een zevende rijtuig kunnen krijgen, in plaats van alleen de Intercity Brussel.
https://nieuws.ns.nl/korting-voor-spits ... heidslijn/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Waarschijnlijk daarom een onderzoek
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Er waren dacht ik wel rijtuigen over maar niet allemaal hetzelfde type dus vereist het onderzoek wat je waar aan hangt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Misschien moeten ze de s900 ook wel kort laten keren op Amsterdam Centraal om materieel uit te kunnen sparen. Dat zal ook wel wat problemen kunnen veroorzaken.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Zal er uit het onderzoek niet komen dat je de IC Brussel (of hoe dat ding ook heet tegenwoordig, NSI ICd) altijd naar Asd moet rijden ipv een paar keer per dag naar Gv. Daar wil NS namelijk vanaf én dan stel je de landelijke politiek voor een keuze: of uw binnenlandse reiziger gaat er op vooruit, of een lege trein rijdt niet meer...
Het is een spectrum.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Toch een klein addertje onder het gras: de korting op de toeslag is alleen mogelijk bij de toeslagzuil, bij de kaartautomaat en op internet betaal je altijd het volle tarief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ah, weer iets nieuws om de drukte in de ICD te “verspreiden”...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
De 6:57 is wel consequent in uitvallen. Dat is toch minstens 1x/week het geval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Hier maar:
De NS gaat met spoed de treinen op de hogesnelheidslijn verlengen. De Intercity Direct-treinen worden van zes naar zeven rijtuigen uitgebreid om de toegenomen drukte het hoofd te kunnen bieden.
Aldus het AD.
De NS gaat met spoed de treinen op de hogesnelheidslijn verlengen. De Intercity Direct-treinen worden van zes naar zeven rijtuigen uitgebreid om de toegenomen drukte het hoofd te kunnen bieden.
Aldus het AD.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Mijn definitie van spoed komt niet helemaal overeen met die van NS denk ik.
Ik vind januari 2019 namelijk niet echt spoedig...
Ik vind januari 2019 namelijk niet echt spoedig...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Als ik kijk naar de snelheden die op de hogesnelheidslijn gehaald worden door de ICD zou de NS inderdaad wel eens een bijzondere opvatting over het begrip spoed kunnen hebben :')
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
De NOS schrijft:
Ze gaan de bestaande rijtuigen verlengen?
https://nos.nl/artikel/2231024-ns-breid ... k-uit.htmlDe komende tijd gaat de NS de hsl-treinen technisch aanpassen. Er worden stukken tussen geplaatst; volgens de NS kunnen niet zomaar extra wagons aan de andere wagons worden gekoppeld en daarom is het nodig dat de treinen worden "opgeknipt".
Ze gaan de bestaande rijtuigen verlengen?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Iemand heeft het concept stam aan NS geprobeerd uit te leggen. Het gaat er om dat er voor ICR op de HSL niet meer klakkeloos rijtuigen af en bij kunnen. (waarom precies snap ik niet, behalve dat voor elke lengte kennelijk apart toelating nodig is, mogelijk is dat weer ivm veiligheid van buffers bij bepaalde gewichten/snelheden/etc)
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Mogelijk hierdoor?MetroRET schreef:https://www.nu.nl/binnenland/5257922/ns ... slijn.html
Vraag me af, van welke rijtuigen dit dan weer gevormd kan worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dus door de extra rijtuigen in de Beneluxtrein, is er ineens nóg meer rijtuigen beschikbaar voor de binnenlandse dienst ?
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Op dit moment is de omloop dramatisch. Er zijn veel meer stammen nodig dan werkelijk noodzakelijk zouden zijn voor de uitvoering van de dienst. Daarnaast is er tot eind dit jaar onttrekking van materieel door een kleine revisie.
Als dat allemaal afgerond is, eind dit jaar dus en de IC Brussel als eigen losse trein gaat rijden (en dus niet meer "geïntegreerd" in de 1000 serie rijdt tussen Amsterdam en Rotterdam), dan zijn er weer een paar stammen beschikbaar die dan uit elkaar gehaald kunnen worden voor de verlenging.
Als dat allemaal afgerond is, eind dit jaar dus en de IC Brussel als eigen losse trein gaat rijden (en dus niet meer "geïntegreerd" in de 1000 serie rijdt tussen Amsterdam en Rotterdam), dan zijn er weer een paar stammen beschikbaar die dan uit elkaar gehaald kunnen worden voor de verlenging.
NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Na het hele internet bij elkaar gelezen te hebben moet het blijkbaar gezocht worden in een kortere kering voor de 900 in Amsterdam Centraal, een efficiëntere omloop van de 1000 en het afronden van een nu lopende revisie van de rijtuigen.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 09 mei 2018, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
En.....misschien een derde locomotief.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten