Intercity Direct (Amsterdam - Breda)

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Vinny »

Ze hebben nog geprobeerd om de ICD tussen Dokkum en Damwoude te laten rijden. Om meerdere reden werd dit geen succes:
- Treinen rijden niet zo goed op asfalt. Dit leverde veel technische problemen en uitval van het materieel op
- Het bleek dat er veel minder potentiële reizigers wonen in Noord-Oost Friesland ten opzichte van de Randstad
- De voorrang van treinen op het overig verkeer bleek juridisch moeilijk handhaafbaar
- De NS kon de Friestalige bestemmingen niet op het display in de trein krijgen zonder miljoenen kostende software-update.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door SuperGhost »

En NS is boos dat de Friezen nog altijd blijven roepen: "it kin net"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Vinny »

Ze zijn Friesland kwijt geraakt aan Arriva. Dat zou met de HSL ook moeten gebeuren. Jammer joh voor ze :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Suus »

Vanaf maandag 9 april t/m 8 december wordt de toeslag op werkdagen tussen 9:00 en 16:00 en tussen 18:30 en 6:30 en in het weekend de gehele dag tijdelijk 40% verlaagd naar € 1,40. In 2017 is het aantal reizigers op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol met 15% gestegen, in de spitsuren zelfs met 25%. Op deze manier hoopt NS reizigers te verleiden een trein buiten de spitsuren te kiezen.

Tegelijkertijd start NS een onderzoek of alle Intercity Direct-treinen een zevende rijtuig kunnen krijgen, in plaats van alleen de Intercity Brussel.

https://nieuws.ns.nl/korting-voor-spits ... heidslijn/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door webguy »

Een onderzoek starten over rijtuigen die buffers en koppelingen hebben en vroeger zelfs faciliteiten hadden voor rangeerders -o- :X Hoe moeilijk kunnen we het maken...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door reisthijs »

Aking schreef:Maar de Benelux is geen ICD toch? Waarom zou ik daar dan een toeslag voor betalen?
De reisplanner is inmiddels aangepast, daar wordt de Benelux vanaf 9 april een NS International Intercity direct genoemd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
samsam538
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 23:51

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door samsam538 »

Suus schreef:Vanaf maandag 9 april t/m 8 december wordt de toeslag op werkdagen tussen 9:00 en 16:00 en tussen 18:30 en 6:30 en in het weekend de gehele dag tijdelijk 40% verlaagd naar € 1,40. In 2017 is het aantal reizigers op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol met 15% gestegen, in de spitsuren zelfs met 25%. Op deze manier hoopt NS reizigers te verleiden een trein buiten de spitsuren te kiezen.

Tegelijkertijd start NS een onderzoek of alle Intercity Direct-treinen een zevende rijtuig kunnen krijgen, in plaats van alleen de Intercity Brussel.

https://nieuws.ns.nl/korting-voor-spits ... heidslijn/
Waar halen ze de extra rijtuigen vandaan? Staan er nog zoveel op reserve?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door webguy »

Waarschijnlijk daarom een onderzoek
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Daniel »

Er waren dacht ik wel rijtuigen over maar niet allemaal hetzelfde type dus vereist het onderzoek wat je waar aan hangt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Klaasje »

Misschien moeten ze de s900 ook wel kort laten keren op Amsterdam Centraal om materieel uit te kunnen sparen. Dat zal ook wel wat problemen kunnen veroorzaken.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Karl »

Zal er uit het onderzoek niet komen dat je de IC Brussel (of hoe dat ding ook heet tegenwoordig, NSI ICd) altijd naar Asd moet rijden ipv een paar keer per dag naar Gv. Daar wil NS namelijk vanaf én dan stel je de landelijke politiek voor een keuze: of uw binnenlandse reiziger gaat er op vooruit, of een lege trein rijdt niet meer...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Suus »

Toch een klein addertje onder het gras: de korting op de toeslag is alleen mogelijk bij de toeslagzuil, bij de kaartautomaat en op internet betaal je altijd het volle tarief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Suus »

Ah, weer iets nieuws om de drukte in de ICD te “verspreiden”...

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door PHS »

De NS wil blijkbaar dat reizigers ook de 1005 (de trein van 6:57) gaan nemen, maar geeft alleen de toeslagkorting aan de 903 (de trein van 6:28). Dat is niet echt consequent :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Suus »

De 6:57 is wel consequent in uitvallen. Dat is toch minstens 1x/week het geval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door trolly »

Hier maar:


De NS gaat met spoed de treinen op de hogesnelheidslijn verlengen. De Intercity Direct-treinen worden van zes naar zeven rijtuigen uitgebreid om de toegenomen drukte het hoofd te kunnen bieden.

Aldus het AD.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Suus »

Mijn definitie van spoed komt niet helemaal overeen met die van NS denk ik.

Ik vind januari 2019 namelijk niet echt spoedig...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door trolly »

Als ik kijk naar de snelheden die op de hogesnelheidslijn gehaald worden door de ICD zou de NS inderdaad wel eens een bijzondere opvatting over het begrip spoed kunnen hebben :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door n-evo »

De NOS schrijft:
De komende tijd gaat de NS de hsl-treinen technisch aanpassen. Er worden stukken tussen geplaatst; volgens de NS kunnen niet zomaar extra wagons aan de andere wagons worden gekoppeld en daarom is het nodig dat de treinen worden "opgeknipt".
https://nos.nl/artikel/2231024-ns-breid ... k-uit.html

Ze gaan de bestaande rijtuigen verlengen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door webguy »

Iemand heeft het concept stam aan NS geprobeerd uit te leggen. Het gaat er om dat er voor ICR op de HSL niet meer klakkeloos rijtuigen af en bij kunnen. (waarom precies snap ik niet, behalve dat voor elke lengte kennelijk apart toelating nodig is, mogelijk is dat weer ivm veiligheid van buffers bij bepaalde gewichten/snelheden/etc)
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door cassie127 »

MetroRET schreef:https://www.nu.nl/binnenland/5257922/ns ... slijn.html

Vraag me af, van welke rijtuigen dit dan weer gevormd kan worden.
Mogelijk hierdoor?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door MetroRET »

Dus door de extra rijtuigen in de Beneluxtrein, is er ineens nóg meer rijtuigen beschikbaar voor de binnenlandse dienst ?
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Jultar »

Op dit moment is de omloop dramatisch. Er zijn veel meer stammen nodig dan werkelijk noodzakelijk zouden zijn voor de uitvoering van de dienst. Daarnaast is er tot eind dit jaar onttrekking van materieel door een kleine revisie.
Als dat allemaal afgerond is, eind dit jaar dus en de IC Brussel als eigen losse trein gaat rijden (en dus niet meer "geïntegreerd" in de 1000 serie rijdt tussen Amsterdam en Rotterdam), dan zijn er weer een paar stammen beschikbaar die dan uit elkaar gehaald kunnen worden voor de verlenging.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door Suus »

Na het hele internet bij elkaar gelezen te hebben moet het blijkbaar gezocht worden in een kortere kering voor de 900 in Amsterdam Centraal, een efficiëntere omloop van de 1000 en het afronden van een nu lopende revisie van de rijtuigen.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 09 mei 2018, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Bericht door isadora »

En.....misschien een derde locomotief.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten