Intercity Direct (Amsterdam - Breda)
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
En waar wilde jij precies meer materieel vandaan halen om over de HSL te rijden?
NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Bijna alle reizigers in de spits zijn abonneehouders die een financiële compensatie krijgen.
Bovendien wil je in de spits er niet nog veel meer reizigers bij, terwijl een toename wel een gevolg zal zijn van het tijdelijk schrappen van de toeslag. Ook tijdens deze periode moet NS haar doelstellingen blijven halen voor zitplaatskans.
En ik heb geen idee waarmee je de treinen wil verlengen.
Bovendien wil je in de spits er niet nog veel meer reizigers bij, terwijl een toename wel een gevolg zal zijn van het tijdelijk schrappen van de toeslag. Ook tijdens deze periode moet NS haar doelstellingen blijven halen voor zitplaatskans.
En ik heb geen idee waarmee je de treinen wil verlengen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Er staan nergens in Europa rijtuigen te koop? :')Mikos schreef:En waar wilde jij precies meer materieel vandaan halen om over de HSL te rijden?
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dus omdat er ter compensatie voor de lagere cijfers toeslagvrije uren moeten komen, moeten er ergens in Europa rijtuigen gekocht worden die aan de HSL-normen moeten voldoen voor een paar maanden dat er toeslagvrije uren komen. En in hoeverre blijft er dan nog geld over om het huidige product te verbeteren?
In de ideale wereld zijn treinen gratis, kan iedereen zitten én zijn mensen lief voor elkaar. Welkom in de realiteit: Voornoemde is onhaalbaar. En dat is het probleem een beetje met publieke opinie: Iedereen vindt ergens wat van, de beste stuurlui staan aan wal en aan de hand van wat één persoon vindt, valt of staat een heel bedrijf.
In de ideale wereld zijn treinen gratis, kan iedereen zitten én zijn mensen lief voor elkaar. Welkom in de realiteit: Voornoemde is onhaalbaar. En dat is het probleem een beetje met publieke opinie: Iedereen vindt ergens wat van, de beste stuurlui staan aan wal en aan de hand van wat één persoon vindt, valt of staat een heel bedrijf.
Net als met de andere tijdsgrenzen is het moment van inchecken leidend.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dus als ik Enkhuizen - Breda doe telt nog steeds mijn eerste inchecktijd in Enkhuizen?
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Er zal nog steeds ingecheckt moeten worden bij de toeslagzuil om te kunnen bepalen op welk moment je met de IC Direct reist en of je wel of niet de toeslag moet betalen. Daarover is hier al eerder gediscussieerd; Ja, dat is nodig om te voorkomen dat reizigers tijdens de spitsuren zonder toeslag in de trein zitten en alsnog een verhoging moeten betalen.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dus het gaat om de incheck bij de toeslagzuil, en niet bij het poortje aan het begin van mijn reis?
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Correct, het gaat immers alleen over de toeslag.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Er is net een onderzoek verschenen waaruit blijkt dat geen enkele vervoerder snel kan beschikken over materieel voor de HSL en jij denkt dat NS met een paar rijtuigen uit afgelegië de capaciteitsproblemen kan oplossen :’)Aking schreef:Er staan nergens in Europa rijtuigen te koop? :')Mikos schreef:En waar wilde jij precies meer materieel vandaan halen om over de HSL te rijden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Het probleem is natuurlijk eentje dat al 10-15 jaar oud is (toen NS te veel betaalde voor de concessie en vervolgens de V250 bestelde) en niemand fatsoenlijk investeert. NS kon binnen een jaar FLIRTS krijgen, als ze dat hadden bedacht in 2013-14 en zonder aanbesteding spoedbestelling hadden gedaan voor rijtuigen waren die er vast wel geweest (en dat alles los van toeslag).
De investering van rijtuigen oplappen (en dat een paar keer...) lijkt me ook van andere ordegrote dan treinen bestellen.
De investering van rijtuigen oplappen (en dat een paar keer...) lijkt me ook van andere ordegrote dan treinen bestellen.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Aking schreef:Dus als ik Enkhuizen - Breda doe telt nog steeds mijn eerste inchecktijd in Enkhuizen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: RE: Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Die enz. is wel erg kortHainje schreef:Toelatingen enz.
Een iets uitgebreidere enz:
Ga je rijtuigen uit andere landen halen, dan mag je eerst een paar dingen wijzigen, zoals de deursystemen, noodremsystemen en andere veiligheidsessentiële dingetjes als brandveiligheid, zoals stoelen/stoelbekleding, raamlijsten, bakovergangen, remsystemen. Daarnaast moeten de rijtuigen beschikken over de 18-polige UIC kabel, voor de FMZ systemen. Hebben de rijtuigen die niet, dan mag je de bekabeling gaan vervangen.
Daarnaast zullen de rijtuigen waarschijnlijk een volledige revisie nodig hebben (ze worden immers niet voor niets verkocht) en moet er getest gaan worden op bijvoorbeeld interferentie onder 25 kV.
Vervolgens mag je voor de nieuwe samenstelling een toelating gaan regelen voor zowel conventioneel spoor en daarna de HSL, waarbij elke samenstelling een aparte toelating moet krijgen omdat het als vast treinstel beschouwd wordt.
Kortom, voor je dat voor elkaar hebt, ben je jaren verder en is de ICNG al zo ongeveer afgeleverd. Succes met het maken van een business case ;)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Waarom moet voor elke combinatie rijtuigen eigenlijk een losse toelating worden geregeld? Het zijn dezelfde rijtuigen en ik neem aan dat je een keer met 12 rijtuigen kan testen dat je dan alles combinaties 1-n rijtuigen goed zijn. It's not rocket science tenzij je het een papierhandel maakt...
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Alargule schreef:Wie bestelt 'm, wie levert 'm af en wie maakt hier een filmpje van?Roger van Boxtel schreef:,,Maar ik vreet een bezemsteel op als we het niet halen.’’
Welnee, meneer van Boxtel is van dezelfde partij als de nieuwe staatssecretaris. Dat zal zo'n vaart niet lopen.
Volgens mij is het ook niet geheel toevallig dat de NS een paar dagen voordat het ministerie een bericht (onderzoek) over de HSL presenteert. Dit positief (frame?) bericht omtrent de HSL doelstellingen de wereld in sturen is bewust gedaan, denk ik.
~~~~~~~~~~~~
Voor de afdeling communicatie / taal bij de NS: dan wel schrijf je altijd als 2 losse woorden, NS.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... l_dan_wel/
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Rikus vliegt er weer vol in.
En natuurlijk wordt NS na de derde strike niet van de concessie afgehaald.
En natuurlijk wordt NS na de derde strike niet van de concessie afgehaald.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Als NS dit jaar boven de minimale prestaties uitkomt vervallen alle strikes. Ik heb echter het idee dat VBO dat niet beseft, terwijl dit in de brief van de Stas gewoon wordt bevestigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Spithorst zal niet bekend zijn met de baseballregels, inderdaad.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Plus daarnaast dat de strikes per KPI gaan. NS heeft twee keer gefaald op zitplaatsen, die is dit jaar wel goed. Vorig jaar voor het eerst gefaald op punctualiteit, dus zelfs als NS de punctualiteit dit jaar niet zou halen, zouden er 'pas' twee strikes zijn.
Ook dit staat letterlijk in de brief van de staatssecretaris.
Ook dit staat letterlijk in de brief van de staatssecretaris.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Rikus kan ook niet altijd even goed lezen ;)
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Mailtje van NS binnen. Ik krijg de compensatie pas in februari.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dusss.. wat ik hier lees is dat er per KPI 3 strikes te 'verdienen' valt voordat er maatregelen genomen kunnen worden..Suus schreef:Als NS dit jaar boven de minimale prestaties uitkomt vervallen alle strikes. Ik heb echter het idee dat VBO dat niet beseft, terwijl dit in de brief van de Stas gewoon wordt bevestigd.
Maar.. áls er dan een positieve wending is op één van de KPI's (KPI wordt een keer gehaald) dan zouden opeens álle strikes, op alle KPI's, in één keer kwijt gescholden worden? Dát lijkt mij vreemd.
Verder.. zo'n brief van de staatssecretaris is formeel en vaak in detail.. op basis van wat in de media is verschenen had ik ook het beeld dat er 3x op rij een negatief resultaat nodig was om het monopolie van NS op de HSL te ondermijnen. Ik heb nooit een (parlementair) journalist over afzonderlijke KPI's gehoord in dit dossier. Best treurig eigenlijk. :(
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
NS heeft strikes ontvangen op twee KPI’s: zitplaatskans en geschoonde reizigerspunctualiteit. NS denkt op beide KPI’s dit jaar voldoende te gaan scoren en dus vervallen voor deze KPI’s dan de strikes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Nee, dat als één en dezelfde KPI 3x achter elkaar niet gehaald wordt, dat er dan maatregelen komen. Er zijn ook KPI's voor de HSL die NS gewoon haalt, dus het is niet zo dat er geen maatregelen kunnen komen als er een KPI gehaald wordt.Durashift schreef:Dusss.. wat ik hier lees is dat er per KPI 3 strikes te 'verdienen' valt voordat er maatregelen genomen kunnen worden..
Maar.. áls er dan een positieve wending is op één van de KPI's (KPI wordt een keer gehaald) dan zouden opeens álle strikes, op alle KPI's, in één keer kwijt gescholden worden? Dát lijkt mij vreemd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten