Pagina 12 van 19

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: za 24 feb 2018, 10:41
door Durashift
^^^Ben het wel met je eens, testritten moet je niet op kritieke uren doen dat hinder voor vele anderen kan veroorzaken.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: za 24 feb 2018, 13:17
door SLToilet
Nu ik het toch lees: staat er nu niet ergens een Eurostar op de HSL vast? Er zijn nog wat ICD's om onverklaarbare reden geschrapt momenteel.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: za 24 feb 2018, 13:29
door Wubbo
Heeft dat niets te maken met deze wisselstoring?

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 08:00
door regenmaker
Geen derde strike voor NS op HSL, maar winst fors gedaald

NS heeft in 2017 de bodemwaarden op alle twaalf kpi’s behaald. Daarmee is de kans op verlies van de HSL-concessie vanwege het behalen van drie ‘strikes’ van de baan. Dat bleek donderdag tijdens de presentatie van de jaarcijfers. “De three strikes zijn van tafel en we krijgen geen boete”, vertelde Marjan Rintel, directeur operatie. “We kijken nu met vertrouwen naar de toekomst.”

OV Pro

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 08:35
door isadora
Wat is een strike?

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 08:38
door Reiziger Delft
Ja, omdat de KPI's zijn aangepast worden ze nu wel gehaald. :') bron op treinreiziger.nl

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 08:52
door Suus
Maar het moet wel heel snel verbeteren wil de punctualiteit dit jaar wel de norm gaan halen. De eerste twee maanden van 2018 zijn desastreus verlopen bij de ICD, en dan moet de door NS verwachte dip door de Benelux nog komen :X

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 08:56
door Reiziger Delft
Ja, maar de 3 strikes moeten na elkaar plaatsvinden. De teller begint opnieuw, dus NS heeft weer 3 jaar om de gewenste punctualiteit te halen. Tegen die tijd komt er vast weer een nieuw trucje om het te halen. Van Boxtel klaagt dan bijvoorbeeld dat het instromen van de ICNG ervoor zorgt dat de punctualiteit tijdelijk lager is.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 09:03
door Suus
Dat weet ik, maar als ze het niet halen krijgen ze wel een boete die naar het reizigersfonds gaat. Meestal komt daar zoiets onzinnigs uit als een toeslagvrije periode. Daar kan Spithorst en co weer venijnige stukjes over schrijven om tegelijkertijd voorbij te gaan aan allerhande problemen.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 09:31
door PatrickM
NS wilde bij mij laatst een toeslagkaartje hebben toen ik een GtbV claim indiende, anders zouden ze niet uitkeren. Betekent dat dat in het geval dat ik geen OV-chipkaart heb, gewoon een toeslagkaartje voltarief uit de automaat moet halen? Lijkt me een vrij aparte situatie namelijk.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 09:46
door Suus
Ah kijk, er is toch wel iemand die voor de abonneehouders op komt:

Afbeelding

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: zo 25 mar 2018, 15:16
door Suus
De toeslagvrije periode is vanaf 9 april echt voorbij, volgens posters op alle ICD-stations
Afbeelding

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: zo 25 mar 2018, 16:05
door reisthijs
Ze zijn bang dat de Benelux te vol wordt tussen Amsterdam en Rotterdam waar deze voor IC-direct gaat spelen?

Dat mogen ze overigens wel zorgen dat de informatie in de reisplanner klopt, die zegt nu namelijk niks over toeslag bij een reisadvies Schiphol-Rotterdam met de Benelux over de HSL.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: zo 25 mar 2018, 16:18
door Aking
Maar de Benelux is geen ICD toch? Waarom zou ik daar dan een toeslag voor betalen?

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: zo 25 mar 2018, 16:24
door reisthijs
De naam van de trein doet er niet toe, je betaalt toeslag om over dat deel van de hogesnelheidslijn te mogen rijden.
support.nsinternational.nl schreef:Vanaf 9 april 2018 gaat Intercity Brussel over de Hogesnelheidslijn rijden. Deze trein zal dan op het traject Amsterdam - Breda en v.v. dienst doen als Intercity direct. Hiervoor gelden dezelfde toeslagregels als in de 'gewone' Intercity direct.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 11:58
door ODRAIL

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 18:04
door SLToilet
Het slechte nieuws vind ik eerder dat Stientje geen brood ziet in forse investeringen om de betrouwbaarheid definitief op de goede rails te zetten. Ja het is veel geld maar zet dat bedrag voor een slagader van de spoorwegen maar eens tegenover zo'n nutteloze autoweg als de Sintrale As :')

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 18:13
door Suus
Ik vind het zorgelijker dat nu de schuld bij “systeemfouten” wordt gelegd terwijl er ook staat dat de verwachte uitval veroorzaakt wordt door meer treinen en een reizigersoverschot.

Dan kan het systeem dus niet meer treinen aan, en had je de Benelux dus ook gewoon via Roosendaal kunnen laten rijden. De tijdswinst tussen Rotterdam en Antwerpen is tenslotte 1 minuut.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 18:15
door Chrysa
SLToilet schreef:Het slechte nieuws vind ik eerder dat Stientje geen brood ziet in forse investeringen om de betrouwbaarheid definitief op de goede rails te zetten. Ja het is veel geld maar zet dat bedrag voor een slagader van de spoorwegen maar eens tegenover zo'n nutteloze autoweg als de Sintrale As :')
De Centrale As is een project van de provincie om de bereikbaarheid van een afgelegen gebied te vergroten en het verkeer uit de dorpen te halen. Wat heeft het rijk daarmee te maken?

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 18:26
door waldo79
Het is leuk om voorzieningen voor auto's te bashen...

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 19:19
door webguy
Suus schreef:Dan kan het systeem dus niet meer treinen aan
Maar dat heeft er ook mee te maken dat er locs rijden die max 160 kunnen. Reed je 200, dan zag het plaatje er vast anders uit.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: do 29 mar 2018, 17:48
door SLToilet
Chrysa schreef:
De Centrale As is een project van de provincie om de bereikbaarheid van een afgelegen gebied te vergroten en het verkeer uit de dorpen te halen. Wat heeft het rijk daarmee te maken?
Maar dat neemt niet weg dat de weg momenteel gruwelijk overgedimensioneerd is voor de vraag die er was. Geld die ook gestoken had kunnen worden in andere projecten die minstens zo goed best slecht bereikbare plekken had kunnen ontsluiten. Met de auto is Nederland inmiddels wel erg, misschien té goed bereikbaar met een gigantische latente vraag als gevolg. Maar als je in Woensel-Noord of Rotterdam Zuid woont moet je soms een slopend langzame rit maken om ergens te komen als je geen rijbewijs hebt. Ritten die op papier wel ergens op lijken maar in de praktijk een drama zijn omdat het een hele keten is. Alsof we tussen de snelwegen en de dorpen rond de afslag een zandpad hebben.

Re: RE: Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: za 31 mar 2018, 17:05
door ibodejoode
Chrysa schreef:
SLToilet schreef:Het slechte nieuws vind ik eerder dat Stientje geen brood ziet in forse investeringen om de betrouwbaarheid definitief op de goede rails te zetten. Ja het is veel geld maar zet dat bedrag voor een slagader van de spoorwegen maar eens tegenover zo'n nutteloze autoweg als de Sintrale As :')
De Centrale As is een project van de provincie om de bereikbaarheid van een afgelegen gebied te vergroten en het verkeer uit de dorpen te halen. Wat heeft het rijk daarmee te maken?
De Centrale As is voor een groot deel gefinancierd met geld van een soort HSL project. Namelijk de Zuiderzeelijn. De 3 noordelijke provincies hebben voor het afblazen van deze lijn compensatiegeld gekregen wat door de provincie Friesland grotendeels gebruikt is voor wegenprojecten. Dus Rijks OV geld is gebruikt voor wegen. Het Rijk had ook kunnen zeggen we verschuiven het in de OV wereld en dan had Stientje misschien wel wat extra budget gehad voor de HSL-Zuid.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: za 31 mar 2018, 17:07
door Chrysa
De provincie heeft ervoor gekozen dat ze het hebben gebruikt voor wegenbouwprojecten. Het geld geven aan de regio's die benadeeld zijn door het afblazen van dit project lijkt me nog altijd eerlijker dan het uitgeven aan iets totaal anderes.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: zo 01 apr 2018, 09:50
door Suus
Dit topic gaat volgens mij niet over het nut/onnut van een weg in Friesland, maar over de prestaties van de Intercity Direct.